Orwandel Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei, Da jeg skulle inn på diskusjon.no i dag, fikk jeg opp en advarsel i stedet. Brukte Opera, og det var en "Advarsel mot nettsvindel"-side som dukket opp i stedet. Noen som har en idé om hvorfor diskusjon.no gir en slik advarsel? 2 Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Får også denne advarselen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Gjelder det en spesiell tråd eller hele forumet? I en tråd ble det postet en kodesnutt som utnytter et sikkerhetshull i IE, og flere har rapportert at AVG reagerer på dette. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Gjelder enhver adresse som inneholder diskusjon.no for min del. Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hele forumet, fikk opp advarselen ved å bare gå til diskusjon.no. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Samme her. Opera begynte nettopp å mase om at det er et svindelnettsted. Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Gjelder det en spesiell tråd eller hele forumet? I en tråd ble det postet en kodesnutt som utnytter et sikkerhetshull i IE, og flere har rapportert at AVG reagerer på dette. Jeg fikk advarselen første gang ved å trykke "Diskuter i forumet" på denne linken: http://www.amobil.no/artikler/android_fosser_frem_i_usa/77637 Nå står det bare en rød advarsel om "Svindelnettsted" til høyre i adressefeltet uansett hvor jeg er på diskusjon.no. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Samme her. Må vi flytte nå? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vi mistenker dette kan ha noe å gjøre med at AVG reagerer på koden som ble postet, og derfor har merket hele forumet som utrygt. Hvis jeg ikke tar helt feil kommer Opera (10.6) med AVG innebygd. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Det stemmer. Advarselen kommer med AVG-logoen. Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Får også denne advarselen ved å bare gå til diskusjon.no. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg liker det at Opera omtaler diskusjon.no som "et nettsted som er kjent for å bli brukt til svindel". Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Får akkurat same meldinga her, men det gjeld berre når ein trykker "Forum"-knappen på Hardware.no. Nokon som har rapportert forumet fordi dei er blitt utestengd i det siste kanskje Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vi vet grunnen og har foreløpig fjernet den. Dessverre kan vi ikke si noe om når AVG som ser ut til å være ansvarlige for den "falske" positiven oppdaterer registeret sitt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Proof of consept kode på et angrep mot IE6 ble postet som eksempel i en tråd. Jeg har fjernet den nå, men det er dessverre ingen måte å si hvor lang tid det tar før filteret til AVG oppdateres. Har prøvd å twitre dem. Ser om jeg får kontakt med Opera så de kan gjøre på sin side I mellomtiden kan dere midlertidig gjøre dette: Enabling/Disabling Fraud Protection Fraud Protection is enabled by default. It can be disabled/enabled from Settings > Preferences > Advanced > Security by unchecking/checking the box marked "Enable Fraud Protection." Beklager trøbbelet Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Får den jeg å. Har dere prøvd og implementere farlig gode i formet? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) AVG rapporterer forumet some: Fraud site. Jeg leste litt om det og det betyr visst at forumet har blitt "blacklistet" Edit: Å, jeg leste posten litt over meg... np btw Endret 3. august 2010 av AllColor Lenke til kommentar
daruu Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Må si jeg begynte å lure litt da det her kom opp Men da er det vel ikkenoe stress da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå