Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av skjerm.

Makri

Anbefalte innlegg

Skal ha meg een ny skjerm som sagt, og siden det er grusomt mange å velge mellom trenger jeg litt hjelp. Har allerede en Viewsonic (husker ikke nummeret, er på jobb, den har iallefall en sokkel med ipod dokking, usb hub, minnekortleser.) som forsåvidt er grei nok. klarer 1440 x 768 oppløsning, 60 hz mener jeg samt 5 ms oppdatering. 19 ".

Og nå skal det oppgraderes! Har sett på en Samsung 2233RZ for å være framtidsrettet (3d og greier) eller en Samsung XL2370 (en venn av meg har den og den er egentlig ganske gull). Disse skjermene blir i tillegg til den jeg har, altså vil jeg kjøre de dual. Har sett folk som har kjørt både 23" og 24" med en 19" som akkompagnement. Men så på Komplett har de noen finfine BenQ skjermer som selges dual. G2420HD heter de. Da blir jo skjermene like, noe som vil være et pluss ved spill over to skjermer f. eks. Noen erfaringer/tips/råd? Noen som vet om bedre skjermer? som vet om de som er nevnt er gode? Bryr meg ikke så mye om det er 5 ms eller 2 ms, vil ha godt bilde i HD over dual. Prislappen skal være på +-3000 kr. (helst -)

BenQ G2420HD Spesifikasjoner

Samsung 2233RZ Spesifikasjoner

Samsung XL2370 Spesifikasjoner

Har også sett litt på to stykker av BenQ V2210, som er ganske god den og, litt mindre enn de forrige da men.

Benq V2210 Spesifikasjoner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

et råd jeg selv forsøker når jeg skal kjøpe produkter fra nettbutikkene er :

- først å definere noen krav

- så gå gjennom alternativene og se om de tilfredsstiller kravene.

men hvis man får for mange alternativer så må man heve (gjøre kraven litt strengere)

da går man gjennom listen på nytt og sorterer ut det som nå ikke tilfredsstiller kravene.

er du derimot fri for alternativer så må man bare fire litt på kravene.

nå vet jeg ikke helt hva du vektlegger mest , men både kvalitet og pris kvalitet pleier å vektlegges høyt.

en skjerm med både gode farger og god respons er også viktig.

personlig mener jeg at 3D er for nytt til at man vektlegger det høyt.

det må bli som ren bonus hvis det følger med som følge av de andre kravene du har vektlagt .

Lenke til kommentar

Når det kommer til LED, så er XL2370 eller PX2370 (Ny versjon av XL2370) de eneste jeg har sett som er av brukbar kvalitet (mine krav).

Hvis du sjekker denne linken og scroller ned til Editor's favorites så ser du de skjermene som har fått høyest poengsum:

http://reviews.cnet.com/monitors/?tag=leftColumnArea.0

Begge to skjermene er av topp kvalitet tross TN panelet. Jeg har selv 3 av de forskjellige skjermene av "Editor's favorites" og er meget fornøyd med alle 3 (XL2370, U2410 og Ultrasharp 2408WFP).

Jeg irriterer meg derimot litt over XL2370's mangel på ergonomi og vil nok derfor anbefale PX2370 selv om prisen blir et snev høyere.

I forhold til kravene dine om bilde, kontrast og responstid, vil jeg tro PX2370 er et perfekt valg.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...