Simen1 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 *Banner høyt*. Stativet står i Trondheim og jeg er på Vestlandet. Lurer på hvordan jeg skal få støttet opp kameraet... Bare fantasien setter grenser for hva du kan sette kameraet på. En stabel med bøker, en sko, noen steiner, verandamøbler, hva som helst bare det gir et stødig kamera uten at det siger eller blir skadet av fukt. Bruk gjerne selvutløser på 2 sekunder for å unngå at kameraet står i ro. Hvis ikke kameraet har automatisk speillås ved bruk av selvutløser så bør du slå på speillåsen manuelt i tillegg. Da slipper man ekstrautstyr som snorutløser eller fjernutløser. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Nå er det bare å vente på at det skal bli skikkelig mørkt. Åpen himmel her iallefall Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Veldig åpen himmel her og! Venter også nå bare på å se noe som helst her ute. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Nesten helt skyfritt på Nøtterøy. Jeg ser stjernene klart og tydelig. Det er grønnskjær fra solnedgangen, ingen Aurora-ting. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Ja, jeg er klar over det, Simen1. Derfor tenker jeg litt på hva jeg skal bruke. Et annet spørsmål er om jeg orker å sitte oppe, men siden jeg aldri i mitt liv har sett nordlys er det kanskje noe som bør prioriteres. Men så var det disse skyene da... Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Er det mulig og se nordlys selv om det er endel skyer? Er et stort område på himmelen som er åpent nå, begynner og se stjerner der vertfall. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Har fått lurt med meg en kamerat, så slepper jeg å kjede meg der ute iallefall Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Denne siden er veldig fin, viser aktiviteten til solen samt at du kan se nordlys-varsel, hvilket aktivitetsnivået til gitt sted Forruten at den tilsier at det ikke kommer noe som helst sør for Trondheim.(ish) Ser du den grønne, tynne streken over Danmark? Den streken indikerer synlighet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Er det mulig og se nordlys selv om det er endel skyer? Er et stort område på himmelen som er åpent nå, begynner og se stjerner der vertfall. Så lenge det er åpne hull i skydekket er det muligheter. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Det får jeg opp når jeg søker på den siden Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Yr.no har en liten artikkel: http://www.yr.no/nyheter/1.7234487 – Man kan aldri garantere for at man ser nordlyset, men det er gode sjanser for at man denne gangen vil se det i Sør-Norge når natten er på sitt mørkeste, forteller han. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg reiser ut om 10 min iallefall, og til resten her sier jeg lykke til Skyt mye bra. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Lykke til, ja! Tar meg nok en tur ut om en times tid. Da er det på det mørkeste. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Wiciwato sier dette i denne tråden: GJENNOMBRUDD! "Klokken 23:29 har jeg observert det som kan minne om en svak grønnaktig dis. Se mot nord og så opp 80-90 grader. Jeg vil tro det kommer til å bli enda mer synlig, da sola fremdeles er for lys over horisonten. Spennende! - Fredrik J.R. (19) fra Kristiansand" Kilde: VG OMG! Skjer det virkelig noe? Og i Kristiansand også da.. rett ved meg! Som han sier: spennende! Lenke til kommentar
Eirik2 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Intet for fem minutter siden i Oslo, men jeg ser ikke lav nordhorisont. I følge spaceweather.com er vi nå på 5 av 9 på "planetary index"-skalen. Det er litt å gå på, med andre ord. Mvh Eirik Lenke til kommentar
Joaaso Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Intet for fem minutter siden i Oslo, men jeg ser ikke lav nordhorisont. Mvh Eirik var ganske mye skyer mot nord sist jeg var ute og sjekket og kunne se skyene ordentlig.. og nå kommer det ganske mye skyer inn fra sørvest og Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 En kompis var oppe på takterrassen nede ved Storo, men så ikke noe mot nord foreløpig. Eneste positive var ett par fyldig pupper i naboblokken. Så litt nattlig speiding etter nordlys fører i hvert fall noe positivt med seg Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Litt vel overskyet på Nordvestlandet for øyeblikket, så det ser ikke særlig lovende ut. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Skyene kom sigende helt plutselig her og nå. Trodde først det var noen fargespill i grønt, men var bare litt av himmelen jeg så gjennom skylaget. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Faens skyer. Hver gang de skryter av nordlys sørpå er det skyer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg