Aetius Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Kraftige eksplosjoner på solen gjør at sør-norge kanskje får kraftig nordlys i kveld. Det kan gi gode fotomuligheter. Les mer Lenke til kommentar
.vv Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Kult! Satser på skyfri hovedstad i kveld! Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Får se hva om det blir noen mulighet i kveld da. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Jeg unner dere virkelig dette nordlyset. Vi her i nord er jo bortskjemt med nordlys opp til flere ganger i måneden på vinteren. Et lite tips: Ikke sett lukkertiden for lang. Da blir bare de fine linjene og mønstrene smurt utover til en stor selvlysende dott. Passende lukkertid er ca 1 til 10 sekunder avhengig av hvor raskt nordlyset beveger seg, hvor vid vidvinkel man har og hvilke kompromisser man gjør mot ISO og blendertall. Et tips til: Finn et sted med en fin forgrunn og lite forstyrrende lys. Det behøver ikke være skyfritt for at bildene skal bli bra. Oppsprukket skydekke eller skydotter kan også gi bra bilder. Endret 3. august 2010 av Simen1 Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 I følge Storm skal mulighetene for å se dette være onsdag og torsdag, så lykkes man ikke første gangen kan man jo få et forsøk til http://www.storm.no/nyheter/skader-ikke-elektronikk-3258589.html Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Veit nokon noko om tidsaspekt? Yr.no melder at det skal vere skyfritt mellom 00-02 i natt (Ytrebygda i Bergen), det er jo lov å håpe. Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Kult! Noen forslag til hvor en kan stå med både god utsikt, og som er relativt høyt i Oslo-området? Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Her er det selvsagt 5 lag med skyer. Eneste gangen i livet dette vill være mulig og se her sikkert. Jævla typisk. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Kult! Noen forslag til hvor en kan stå med både god utsikt, og som er relativt høyt i Oslo-området? Holmenkollen/Tryvann området ligger jo høyt og har god utsikt Endret 3. august 2010 av archongamer Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hvorfor høyt? Løsningen er vel å komme seg vekk fra lysforurensningen. (Aka bortover, ikke oppover) Lenke til kommentar
Jassogitt Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Det klarner faktisk opp i nord! Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Klarner opp her og faktisk nå! Men håper det ikke blir mer skyer igjenn senere. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg skal iallefall ta med meg kamera, litt brus og snacks, og en 20pakning, og lete etter et sted i natt Jobb i morgen så kan ikke bli for sent, men ikke hver dag man får en sjanse som dette. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Husk på at ved eksponering som er rundt 20/30 sekunder så kan jordrotasjonen komme til syne! Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 hvordan er det å ta bilder ved stranda ? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Denne siden er veldig fin, viser aktiviteten til solen samt at du kan se nordlys-varsel, hvilket aktivitetsnivået til gitt sted Endret 3. august 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Gyr0 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Prøver å finne frem til "short term forecast" som står på step4. Men, jeg finner den ikke. Frustrerende Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Nå har det selvsagt skyet helt till her :/ Tar meg en tur opp på fjellet når mørket kommer for og prøve der. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 *Banner høyt*. Stativet står i Trondheim og jeg er på Vestlandet. Lurer på hvordan jeg skal få støttet opp kameraet... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Denne siden er veldig fin, viser aktiviteten til solen samt at du kan se nordlys-varsel, hvilket aktivitetsnivået til gitt sted Forruten at den tilsier at det ikke kommer noe som helst sør for Trondheim.(ish) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg