Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Salg av Ford Focus 05, kjøp av ny bil

Anbefalte innlegg

Var nettopp å testet en Qashqai og jeg må si jeg likte den meget godt. Jeg satt veldig godt og jeg synes bilen viste til svært gode kjøreegenskaper..

Desverre så var det ikke bare fryd og gammen. Interiøret var kjedelig, da spesielt området med stereoanlegget (som så helt fært ut spør du meg), samt at bilen mangler en del fine ting som jeg har på Ford Focus'en min, som feks varmekabler i frontrute.

Ellers var det en deilig bil å kjøre...

Varmekabler i frontruta har Ford patent på! :)

Kanskje Ford Kuga kan være et alternativ da (uten og ha sjekka prisen).

Aah, det forklarer hvorfor jeg aldri har sett det i andre biler. Kunne ikke fatte og forstå hvorfor det ikke var mer utbredt. Takk for info!

Har tenkt litt mer og jeg må innrømme at jeg personlig likte Qashqaien ganske godt. Tenker å prøvekjøre Acenta-versjonen i dag da jeg kjørte versjonen med minst utstyr (fiesta eller hva det nå het) i går.

Problemet jeg sitter med er at jeg egentlig ikke klarer å tenke ut noen alternativer til Qashqaien. A3 er for dyr og tester sier at de små motorene er gamle, Golf kunne vært et alternativ men også de er ganske dyre blitt.. BMW 1-serien er visstnok utrolig morsom å kjøre men gankse trang (med lite bagasjeplass) samt at forsikring kommer til å koste dyrt..

Hmm

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan da ikke skjønne at du ikke greier å finne et alternativ til den forferdelig kjedelig Qashqaien :p Du får jo kjempefine Golf'er brukt til den prisen du nevner. Er jo også en drøss av andre biler der ute

VW Jetta 1.9 TDi, Audi A4, Hyundai i30 1,6 CRDI, Kia Venga, Opel Astra, Saab 93...

Lenke til kommentar

Ja det må jeg si! eneste som er trist er at skal jeg ha ryggesensor og regnsensor så må jeg bla opp vesentlig mer! Men det er ikke så fryktelig farlig!

Skal jeg ønske velkommen i klubben da eller? :cool:

Ser forresten frem til bilder av gliset hvis du bestemmer deg :)

Lenke til kommentar

Audi er nok en liten klasse over ja :)

hvis du velger Audi, så velkommen i "klubben" :)

Hvilken klubb er det snakk om? Det dreier seg vel om en av disse:

Vannvittig dyre verkstedopphold-klubben

Grisekjører-klubben

Må krangle på garantifeil-klubben

Knirking i understellet-klubben

Vi som kjører overpriset Volkswagen-klubben

Før øvrig kommer det ny A3 til våren. Det er derfor de kjører tilbud på den gamle utgaven nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpe noe japansk

Av feks, Audi, Bmw, Opel, Volvo, Toyota, Suzuki,Mitsubishi etc, hvilke bilmerker

er minst på verksted de neste 10 årene..

Garantert de japanske, så hadde det vært meg,ville jeg kjøpt japansk..

Ja, japansk er sikkert litt mer kjedelig, og døll, men det er ingenting å si på kvaliteten..

Lenke til kommentar

Nå blir det nok ikke en A3 likevel men en BMW 1-serie istedet. Noe billigere og jeg får mer utstyr.

BMW 116d 2010 er visstnok en av de mest økonomiske bilene du kan kjøpe og jeg må si jeg var svært fornøyd etter å kjørt den et par timer. I følge det jeg leser er det også svært lite feil med disse!

Absolutt en flott bil dette også tror jeg, og ifg. de statistikkene jeg har sett så ligger denne meget bra ann hva driftsikkerhet anngår...

BMW 1-serie er vel en bil man enten digger eller hater, da denne har ett litt spesielt utseende og med det så tenker jeg på selve fronten. Personlig så liker jeg den godt, men jeg hadde nok valgt en diesel hvis dette er mulig. 116-motoren er ikke akkurat veldig trekkvillig synes jeg... Men har kun kjørt denne motoren i en 3-serie. 1-serien er vel litt lettere?

Uansett, så gratulerer jeg deg med ny bil hvis du går for denne, selv om du ikke ble med i "klubben" :)

Lenke til kommentar

Hehe, det er en diesel motor ja! Akter ikke å kjøpe bensinbil :)

Godt å høre at flere mener det er en god bil! Personlig liker jeg utseendet svært godt dog det oransje lyset på instrumentene er kanskje ikke så kult men det er jo sånn BMW er det..

Endret av Lokii
Lenke til kommentar

Godt å høre at flere mener det er en god bil! Personlig liker jeg utseendet svært godt dog det oransje lyset på instrumentene er kanskje ikke så kult men det er jo sånn BMW er det..

Bensinbil er kult det... men ikke en sugemotor...

Må i tillfelle ha turbo og litt hester...

Lenke til kommentar

Bensinbil er kult det... men ikke en sugemotor...

Må i tillfelle ha turbo og litt hester...

Det er dog fortsatt gjennomgående at bensinbiler er vanskeligere å selge enn diesel (snakker svake motorer, ekempelvis 1,6l bensin) og at det jevnt over selges vesentlig flere dieselbiler enn bensinbiler i dag.

Lenke til kommentar

Etter at jeg har kjørt 2.0TFSI (bensin) nå i ca. halvt år, og eide en 2.0TDI året før (Touran) med omtrent like mange hester, så kan jeg ikke heeelt skjønne hvorfor diesel er så overlegent som det er egentlig...

Joda.. Diesel er mer økonomisk enn bensin og man har ett høyere moment på lave turtall som frister mange (meg medberegnet) men der stopper også det positive med diesel etter min mening...

Min opplevelse er at diesel bråker veldig mye mer enn bensin (common rail eller ei) og TDI'en jeg hadde var tungstartet i minus 20 grader nå i vinter. Diesellukten er også helt forferdelig og forsvinner ikke fra klærne før man har vasket dem.

2.0TFSI'en jeg kjører i dag går veeeeldig stille og man hører ikke motoren i det hele tatt på tomgang når man sitter inni bilen. Veldig mye mer behagelig synes jeg. Min nåværende bil VIRKER litt slappere enn TDI'en jeg hadde, men på papiret skal dem være like kjappe.

Bensineren er rett og slett mer smooth å kjøre, samt at lyden når man drar på faktisk er litt tøff...

Er nok mulig jeg kommer til å gå for en diesel neste gang (om tre år) men det kommer helt ann på biltypen jeg går for neste gang.

Jeg synes ikke en Audi A4 2.0TFSI S-line kler en dieselmotor, så det ble en bensiner nå sist og angrer ikke på det så langt.

Audi'en bruker på langkjøring 0.69l/m ved pen kjøring og det er ikke så veldig ille synes jeg. På bykjøring ligger den på litt i underkant av 0.9l/m og det heller er ikke veldig avskrekkende synes jeg. Men jeg merker så klart at den er dyrere og tanke enn TDI'en, men ruinert blir man uansett ikke...

Så frem til dieselmotorene blir mer støysvake, så synes jeg bensineren for min del har ett ørlite forsprang, hvis man ser bort fra økonomi...

Lenke til kommentar

Ser argumentene dine. Men for mange er økonomi viktigere enn kulhetsfaktor og støy

Joda... jeg forstår at økonomi er viktig... til en viss grad...

Men man kjøper seg ikke en opphora A4 til nesten 600-lapper for så og plutselig bli økonomisk når det kommer til valg av diesel/bensin... blir liksom litt feil...

Er man litt bilinterissert og alikevel brenner av opp mot 100.000,- i ekstrautstyr, så mener jeg altså at det blir for dumt og argumentere for at man valgte diesel for det er billigere i bruk...

Kan nok hende det blir en diesel på meg ved neste veiskille... jeg skal ikke nekte for det, men da må det bli en annen type bil som "kler" en dieselpurke bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...