Nagel Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg er godt fornøyd med min iPhone, men kan ikke skjønne annet enn at det er gode nyheter både for IOS- og Android-brukere at sistnevnte blir større. Konkurransen gjør at begge blir bedre: Android forhåpentligvis mer sammensveiset og brukervennlig, og Apples kontrollmani holdes mer i tømme. Det kan umulig være overraskende at Android vokser. I realiteten er det jo bare to konkurrenter akkurat nå - Blackberry og iPhone. Og Android leveres på telefonene til en bøtte av produsenter. Vi ser vel et marked med operativsystemer som endelig er i ferd med å modnes, og hvor alle produktene blir bedre. Jeg har bare ett ord å si om de som sitter i den ene leiren og rettferdiggjør sin fanatisme ved å slenge dritt om de andre: Latterlig. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 jeg har hatt android Tlfne: HTC Tattoo og har X10 mini pro.. begge med android 1.6 men jeg har set og prøvd en god del android 2.1 tlfner.. og idag fikk jeg prøvd iphone 4 må si en ting.. iphone 4 har den fineste skjermen jeg har sett:P og den føles utrolig god i hånden og har et sykt kamera:P men ellers.. android har det jeg trenger og jeg liker det bedre end ios.. hva så om ikke de har docking stasjon:/ ikke alle som trenger det xD (ikke jeg FYSJ) hadde iphone vært priset slik en mobil med det hardwaren som iphone har så hadde jeg KANSKJE tenkt å hatt en.. dette er iphone prisen: mobilen 1350kr, apple logo 3550kr itunes suger alikavell:) trekt dritt program:P når man har 16mb net bruker man ikke itunes for å si det slik... xD Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Har akkurat kjøpt meg en HTC Legend med Andriod 2.1. Et helt utrolig operativsystem med fantastiske muligheter Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Vel, dere som sitter på Apples benk og mener at man burde trekke frem tallene på verdensbasis, tror jeg kommer til å få dere en liten overraskelse, fordi Apple er stort i Norge og USA. Kanskje noen andre land også, men stort sett i de fleste land er Android et mye mer voksende OS i andre land. Dette har nok mer med prisen på Apple-produkter, enn noe annet å gjøre, men Android er mye mer tilgjengelig enn Apple. Det er ikke mange dagene siden Amobil kunne fortelle at Iphone bare hadde 14% andel på verdensbasis. Nokia har 40%, og de synker kraftig, men allikevel er ikke Symbian nevnt i USA i det hele tatt, fordi USA har et veldig spesielt forhold på smarttelefoner i forhold til resten av verden. Dere på Apples side og som bryr dere om salgstall, burde være glade for at det meste som publiseres her handler om USA og ikke på verdensbasis :-) Jeg gleder meg til å finne ut hvor mye Android har på verdensbasis :-) Jeg tror ikke det er mer enn Iphone helt enda, men det er nok ikke lenge til, så er de langt forbi. Android er framtiden. IOS og Iphone har det ikke skjedd noe spesielt med siden 1. generasjon Iphone kom ut, bortsett fra at de endelig fikk multitasking :-) Når Android 3.0 kommer ut, er det nok på en mobil jeg vil ha ^^ Det vil være en fremtidsrettet telefon, nemlig ^^ Jeg håper at Galaxy S2 blir til mer enn bare oppspinn fra fanboys, dét er hva jeg kaller en spesifikasjons-maskin! :-D Kunne slengt inn Bluetooth 4.0, though, siden det ser ut til at denne skal være på markedet allerede i Q4 2010 :-D Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Var jo bare et tidsspørsmål før Android tok igjen, og gikk forbi iOS. Bare Google får skikkelig orden på appstoren sin også så varer det nok ikke lenge før den også går forbi Apple sin. Endret 3. august 2010 av Vice Lenke til kommentar
fiskebollen Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Blir Android større enn iOS? Selvfølgelig, all den tid Apple ikke kan produsere en billigere utgave av telefonen til kidsa. Vi har Apple hjemme, men kan ikke drive å kjøpe 6000-kroners telefoner til småtasser som ikke er komt i tenårene enda. Min bønn til Apple: Vær så snill å lage en nedskalert utgave til en tussing som ungene kan få. Lenke til kommentar
Babality Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 jeg har hatt android Tlfne: HTC Tattoo og har X10 mini pro.. begge med android 1.6 men jeg har set og prøvd en god del android 2.1 tlfner.. og idag fikk jeg prøvd iphone 4 må si en ting.. iphone 4 har den fineste skjermen jeg har sett:P og den føles utrolig god i hånden og har et sykt kamera:P men ellers.. android har det jeg trenger og jeg liker det bedre end ios.. Iphone 4 har sikkert den beste skjermen på markedet nå, men blir galt å sammenligne med Tattoo og X10 mini \pro som er billigutgaver med android. Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 jeg har hatt android Tlfne: HTC Tattoo og har X10 mini pro.. begge med android 1.6 men jeg har set og prøvd en god del android 2.1 tlfner.. og idag fikk jeg prøvd iphone 4 må si en ting.. iphone 4 har den fineste skjermen jeg har sett:P og den føles utrolig god i hånden og har et sykt kamera:P men ellers.. android har det jeg trenger og jeg liker det bedre end ios.. Iphone 4 har sikkert den beste skjermen på markedet nå, men blir galt å sammenligne med Tattoo og X10 mini \pro som er billigutgaver med android. sammenlignet med alle har så og si prøvd hver eneste tlf men forhåpentligvis vil en av androidene få en slik skjerm Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 og jeg som trodde skjermen på galaxy s var bedre enn iphone 4. Men det er jo vedtatt og bestemt at iphone er best på alt. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Forbi IOS På hvilken måte? Antallet solgte enheter totalt? Nei. Markedsandel? Nei. Jeg liker Android, og det stemmer at Android-enheter (alle av dem altså) solgte bedre enn den perioden som artikkel-"forfatteren" her nokså ukritisk benytter seg av som eneste kildemateriale, men rett skal være rett. Endret 4. august 2010 av josh909 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Forbi IOS På hvilken måte? Antallet solgte enheter totalt? Nei. Markedsandel? Nei. Jeg liker Android, og det stemmer at Android-enheter (alle av dem altså) solgte bedre enn den perioden som artikkel-"forfatteren" her nokså ukritisk benytter seg av som eneste kildemateriale, men rett skal være rett. Så hvorfor trekker du frem det når artikkelen aldri påstår noen av delene? Kommer ganske klart frem at dette gjelder antall solgte enheter over de siste 6 måneder. Der har IOS ligget foran før, men har nå blitt forbigått. Når antall solgte enheter jevnt over er flere er det også bare et tidsspørsmål før totalt antall solgte og markedsandel går forbi også. (Og jeg regner med at man får lese om det i en egen artikkel når dette skjer) Lenke til kommentar
SolbergMobil Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 josh909: Du vet at det er the Nielsen company som har kommet med disse tallene? Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Markedsandeler i USA: Android: 34 % Blackberry: 32,1 % Apple iOS: 21,7 % Andre: 12,2 % Gjett hvor utviklerne rømmer nå! Vil gjerne at du dokumenter dette med en link til hvor du har funnet markedsandelene. No screenie, no believie! Artikkelen her refererer til aktiverte telefoner i første halvår 2010; Android stod for 6% frem til jul i fjor og har nå nådd 27% av aktiverte telefoner. Ergo er det ingen sammenheng mellom dine tall og de tall de største analysebyråene oppgir. Androids markedsandel oppgis forøvrig til 13-15% andre steder, mens Apple har ca. 22-24%. Andelen aktiverte Apple telefoner i samme tidsrom var 23%. Link please! Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 hadde iphone 3g, gikk over til htc magic og går no over til iphone 4. Kommer sikkert til å gå tilbake til android den dagen de får fixet market (payed apps), oppgraderinger til telefoner (kjører enda 1.6 på min 1 år gammle telefon) og når det kommer litt tilleg utstyr til android. Trenger ikke all verden men noe hadde vært fint.Tror også at Android kommer til å gå forbi iphone(apple) men pr dags dato er nokk apple bedre. men det er no bare min mening etter å ha brukt iphone 3g og htc magic i et år og sett og lest hva de 2 har å by på en dag i dag. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Så hvorfor trekker du frem det når artikkelen aldri påstår noen av delene? Amobils patenterte "brødteksten er formulert for å provosere så du klikker på artikkelen så vi kan vise deg mer reklame"-mekanisme sier det den trenger å si. "Android forbi iOS"... på en kvartalsmåling - ikke i totale markedsandeler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg