parfyme Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg flytter til Oslo og trenger derfor en deltidsjobb. Jeg har søkt på Telinet callsenter, og skal p åjobbintervju på fredag. Er det flere der ut som har erfaringer fra Telinet callsenter? Noen som kan fortelle hvordan det er å arbeide der? Jeg har lenge "lovt" meg selv å ikke bli telefonselger, men er man student ved en privatskolen, så har man ikke så mange valg. Etter hva jeg har hørt (intervjuet er jo som sagt ikke før på fredag), jobber man fra 16.30-21.00 minst to kvelder i uka, med mulighet for å jobbe mer hvis man vil. Lønna ligger rundt 85 kroner pluss provisjon, noe jeg ikke er spesielt begeistret for, men litt penger blir det i hvert fall. Anyone? Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Tror jeg har 2 eller 3 månedens selger der fra mine yngre dager Tjente på de beste dagerne 350-500 kroner timen (litt over 2000,- dagen), men klarte allikevel ikke gå hjem med et smil om munnen. Det er for ille å sitte i telefon hele dagen. Jeg tok meg hundre dopauser og var ikke den ivrigste til å prøve å fikse telefonen om den hadde hengt seg opp f.eks. Allikevel, fredagspilsen var alltid kos. Mange gøye "bonuser" og om du selger bra blir du fort "forfremma". Lønna er forsåvidt veldig god om du klarer å selge også. Det som redda inn i forhold til å miste all ære og verdighet er at du kun ringer kunder som har f.eks. hatt Illustrert Vitenskap før og har kryssa av (blant annet) på nettet at de vil bli kontakta med et tilbud. Tilbudene er som regel gode også, så du føler hvertfall ikke at du prakker på helt tilfeldige ting på helt tilfeldige kunder. edit: Arbeidstid er forresten 16:30-21:30. Endret 3. august 2010 av niko. Lenke til kommentar
parfyme Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) niko.: takk for svar! Jeg er glad for å høre at lønna ikke er å veldig ille hvis man legger litt innsats i det. Var redd jeg ikke hadde mulighet i det hele tatt til å tjene over 3-4000 i måneden (man blir jo litt skeptisk når man ser at lønna er 85 kroner i timen + provisjon). Det var også godt å høre at det var slik selgingen fungerte, at man ikke prakker på helt tilfeldige folk. Jeg ser egentlig ikke noe annet valg enn å prøve å jobbe der. Jeg har et par drittjobber før, så jeg tror nok jeg skal klare dette. Håper jeg, haha. Jeg er bare glad hvis jeg redder meg fra økonomisk knipe med tanke på hvor lite lån og stipend jeg får i forhold til skolekostnader. Jeg har forresten lest på siden deres at arbeidstida er fra 16.30 til 21.00. Edit: er det vanskelig å få jobb? (les: er jobbintervjuet farlig, haha) Endret 3. august 2010 av parfyme Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 16.30-21.30 var det hvertfall da jeg jobba der. Det går en vandrehistorie om at den eneste som har møtt opp på jobbintervju der, men ikke fått jobben faktisk hadde downssyndrom. Så nei, få jobb der bør de fleste klare. Svarer du som et normalt menneske på det han (tipper det enten er Marius eller Richard som tar jobbintervjuer) spør om får du nok jobben med en gang. Det er faktisk lettere å få sparken enn å ikke få jobben. Om du selger dårlig i starten blir du satt på dårlige produkter og da blir det vankskligere/kjedeligere for deg å tjene penger. Selger du dårlig får du som regel en advarsel og etter det er det sparken. Var et par under min tid der og faktisk. Lykke til. Se etter "Nikolai ... månedens selger!" på veggen der et sted Lenke til kommentar
parfyme Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Oi. Er det så lett å få sparken at jeg ikke burde søke i utgangspunktet? Hehe, du skremmer meg litt. Lenke til kommentar
kandinsky Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hehe, nei, ikke vær redd. Så ille er det ikke. Det var ment som at det er veldig lett å få jobb der. Null stress, det kommer nok til å gå fint. "Verver" du noen til å begynne å jobbe der får du 1000,- per person også tror jeg. Ellerså var det 500,-. Lenke til kommentar
parfyme Skrevet 6. august 2010 Forfatter Del Skrevet 6. august 2010 Nå har jeg vært på jobbintervju, og det gikk bra. Skal tenke på det i noen dager, da jeg skal på jobbeintervju på en annen butikk Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Fant denne gamle tråden etter et søk. Et irriterende firma som ikke tar hensyn til om folk har reservert seg mot telefonsalg. De ringte meg akkurat. At de ikke kan følge regler, irriterer meg grenseløst! Lenke til kommentar
Tux_Pro Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hehe. Dette er vel et firma som har vært mye i media med sine slu planer om jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hehe. Dette er vel et firma som har vært mye i media med sine slu planer om jeg ikke husker helt feil. Det er det helt sikkert. Sjekket nummeret opp mot telefonterror.no. Også ringe så seint som kl. 21. Da vil jeg har fred. Lenke til kommentar
Tux_Pro Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Det er det helt sikkert. Sjekket nummeret opp mot telefonterror.no. Også ringe så seint som kl. 21. Da vil jeg har fred. Telefonterror er en grei app å ha hvertfall. Selv sliter jeg med finnrett.no og Aftenposten. Ringer hver jævla dag, vet ikke hvor mange ganger jeg har sakt Nei. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Har ikke lagt inn appen, dessverre....men sjekket opp nummeret på nettet like etterpå. Så nå har jeg et nummer til på avvisningslista mi...hehe. Begynner å fylle seg opp der nå. Har hele 37 nummer der faktisk. 37 stk som ikke respekterer Brønnøysundregisteret. Lenke til kommentar
Tux_Pro Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Har ikke lagt inn appen, dessverre....men sjekket opp nummeret på nettet like etterpå. Så nå har jeg et nummer til på avvisningslista mi...hehe. Begynner å fylle seg opp der nå. Har hele 37 nummer der faktisk. 37 stk som ikke respekterer Brønnøysundregisteret. Ja det er helt utrolig, rart at alle overlever Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 20. november 2013 Del Skrevet 20. november 2013 Hehe..ja, du sier noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå