jossy Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei. Jeg kan ikke så mye om hardware som jeg en gang kunne.. jeg vet det er alltid noen her på forumet som vet nøyaktig hvilke deler som passer sammen, og type skjermkort man skal ha som gir mest for pengene, hvis man er ute etter en bra gaming pc. Så ja, her er min handleliste, og som sagt, den skal bare brukes til gaming.. og jeg vil gjerne gå opp/ned i pris for å finne noe som gir mer for ytelse/pris. HK+RAM+CPU Skjermkort PSU Resten har jeg av deler fra før... det er kun snakk om en oppgradering. Sist gang jeg kjøpte pc, fikk jeg høre i etterkant at jeg kunne ha gått opp litt i pris her, og ned litt der, og fått mer for pengene.. så tenkte å spør denne gang På forhånd takk. PS: alt skal kjøpes fra komplett.no, heheh... Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Ser greit nok ut dette. Men hvorfor ikke bare konfigurere en av de ferdige gamer-pcene Komplett tilbyr? Da bare sender du inn hele maskinen om noe skulle skje. Syns dessuten at du bør velge en kraftigere PSU. 550W er i svakeste laget hvis du har planer om å kjøre SLI i fremtiden eller eventuelt oppgradere med masse stæsj, da er det verd å investere noen hundrelapper til i en 750W eller tilsvarende. Kabinett har du? Vil også anbefale en skikkelig CPU-kjøler. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Hvorfor skal alle på død og liv ha i7? Siden du skriver at ytelse/pris teller så ville jeg valgt i5. Kommer garantert ikke til å merke forskjell i spill. Eneste grunnen jeg ser til å gå for i7 er egentlig bedre SLI-støtte, men er ingen fan av SLI uansett. i5+5870 >> i7+5850 Endret 3. august 2010 av M@R7!N Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Så bra, da går jeg for i5 selv. Tror også i7 blir litt overkil for meg uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå