Wisd0m Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei! Min bror skal ha seg ny PC, selv om jeg er litt ute av gamet på hva som faktisk er det beste for pengene for tiden har jeg prøvd å sette sammen ett oppsett til han. Hadde satt pris på innspill om det er noe jeg burde bytte ut for å få bedre ytelse. Har allerede HDD og DVDRW så det trengs ikke Her er oppsettet så langt Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Ingen svar. Skal jeg tolke det som at oppsettet er bra? Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei mannen Skaff deg hvertfall 4 gb ram http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=47315 Ellers ser det bra ut. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Hei mannen Skaff deg hvertfall 4 gb ram http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=47315 Ellers ser det bra ut. DDR2? Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) DDR3 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=363359 Skjermkorter er veldig bra. Kanskje du skal skaffe en 650W psu ? Endret 3. august 2010 av Charlo Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Takk for svar, da har jeg gjort om litt TX650W og 3x2GB DDR3 minne Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hva med disse rammene på tilbud da ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492643&view=detailed#ProductTabs Kan da ikke bare være til i7? Hvis de støtter i5 så kjøper du de Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Du har valgt deg ut et Mikro ATX hovedkort med H55 brikkesett (og bare plass til 2 minnebrikker). Jeg ville nok ha valgt et P55 kort med ATX formfaktor hvis jeg var deg. F.eks dette: ASUS P7P55D-E LX (bare plass til ett grafikkort) Eller dette: Gigabyte GA-P55A-UD4 (støtter SLI & CrossFireX) Kjøper du en bra 550W PSU så holder det hvis du ikke skal kjøre SLi. Du får også bra tastatur under 600kr, her kan du spare et par hundrelapper. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Finnes det ikke noen rimligere hovedkort som er bra til i5?? Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Finnes det ikke noen rimligere hovedkort som er bra til i5?? De billigste starter på ca 8-900kr. Skal du ha to grafikkort blir det fort mye dyrere. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Ser jo at 550W til Corsair skal holde ift. hvor mye strøm CPU og GPU trekker så går for den. Når det kommer til RAM så blir det 4GB-sett, hvis ikke sprekker budsjettet for mye. Når det kommer til kabinett og tastatur skulle jeg gjerne spart inn, men det har min bror valgt selv Sånn ser oppsettet ut nå Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Fikk du med deg det jeg skrev om hovedkortet? Litt pussig å putte en Mikro ATX kort inn i et kabinett som støtter ATX... Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Fikk du med deg det jeg skrev om hovedkortet? Litt pussig å putte en Mikro ATX kort inn i et kabinett som støtter ATX... Jeg leste det, ser ikke helt problemet med å sette inni mATX i ett ATX kabinett. Lenke til kommentar
whitespace Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Fikk du med deg det jeg skrev om hovedkortet? Litt pussig å putte en Mikro ATX kort inn i et kabinett som støtter ATX... Jeg leste det, ser ikke helt problemet med å sette inni mATX i ett ATX kabinett. For all del, det er fullt mulig. Du får bedre plass i kabinettet, men mindre rom for oppgradering av systemet. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Når det kommer til RAM så blir det 4GB-sett Bra. Hovedkort på LGA1156 støtter (foreløpig?) kun tokanals RAM, altså bør du kjøpe parvis like brikker, ikke trippelvis. Forøvrig er det ikke noe problem å sette et mATX-kort inn i et ATX-kabinett, men jeg er enig i at det er litt pussig. Et ATX-kort har typisk flere ekspansjonsspor, og det er ikke negativt. Dessuten har hovedkortet du har satt opp, som det nevnes, kun to spor for RAM. Det er lite hensiktsmessig dersom du en dag skulle få bruk for mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå