Webhjelp Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Heisann! Jeg har lurt veldig på hvordan man knytter forskjellige funksjoner til et basic brukersystem. Jeg vil gjerne ha noen ting, se nedenfor: Dette har jeg på brukersystemet fra før: - Endre passord og epost. - Slette, gjøre brukere til admin og lage nye brukere. - Registrering Dette vil jeg ha på mitt brukersystem: - Hver bruker har sin egen profilside, med et bilde, litt tekst og rank, brukerne kan endre denne selv. - Admin kan redigere brukernes profilsider. - Kun admin kan poste nyheter. (Jeg har et ferdig nyhetsscript, men hvordan legge slik at bare admin kan poste nyheter?) Altså, hvordan knytter jeg de funksjonene jeg vil ha til mitt brukersystem. Trenger dere koder ect. så bare spør. Håper dere skjønte hva jeg mente, takk for alle svar! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Bruk session eller cookie funksjoner til å lagre brukerid når brukeren logger inn. Så lager du disse sidene du vil ha og henter ut brukerid i fra session eller cookies. For eks ved pålogging: $_SESSION['bid'] = $brukerrad->ID; Og når du skal hente ut bruker ID'en igjen så bruker du bare $_SESSION['bid']. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå