waerg34g Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei, Planlegger å oppgradere PC-en min litt, men har falt litt av lasset når det gjelder komponenter i det siste... Så håper å kunne få litt innspill her. Jeg spiller ikke de nyeste FPS-ene, men en del rollespill ala Oblivion og NWN2 samt WOW. Er ikke avhengig av at grafikk ol. går på max, men vil ha en "god opplevelse". Bruker også maskinen litt til ymse hverdagsoppgaver. Per i dag har jeg følgende oppsett: Hovedkort: ASUS A8N-SLI deluxe CPU: En AMD Athlon64 dualcore, husker ikke helt hvilken RAM: 4GB Corsair Value Select HDD: 2x80GB WD Caviar i RAID som systemdisk 250GB WD Caviar GPU: ASUS GeForce8800 GT Top Skjerm: BenQ 19" Kabinett: NZXT Lexa OS: Win7 Home Tenkte først og fremst at jeg bytter MB, CPU og RAM. GPUen fungerer rimelig bra synes jeg. Slenger også inn litt mer diskplass, og kanskje en SSD disk eller skjerm om budsjettet holder, har i utgangspunktet 5000,- å rutte med. Jeg har kikket på følgende kombo for oppdatering; Hovedkort: ASUS P7P55D-E CPU: Intel i5 750 RAM: OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6GB Vurderer også: Skjerm: BenQ V2410 Eco SSD: Kingston SSDNow V-series V+ Gen2 64GB Bundle Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hei, Planlegger å oppgradere PC-en min litt, men har falt litt av lasset når det gjelder komponenter i det siste... Så håper å kunne få litt innspill her. Jeg spiller ikke de nyeste FPS-ene, men en del rollespill ala Oblivion og NWN2 samt WOW. Er ikke avhengig av at grafikk ol. går på max, men vil ha en "god opplevelse". Bruker også maskinen litt til ymse hverdagsoppgaver. Per i dag har jeg følgende oppsett: Hovedkort: ASUS A8N-SLI deluxe CPU: En AMD Athlon64 dualcore, husker ikke helt hvilken RAM: 4GB Corsair Value Select HDD: 2x80GB WD Caviar i RAID som systemdisk 250GB WD Caviar GPU: ASUS GeForce8800 GT Top Skjerm: BenQ 19" Kabinett: NZXT Lexa OS: Win7 Home Tenkte først og fremst at jeg bytter MB, CPU og RAM. GPUen fungerer rimelig bra synes jeg. Slenger også inn litt mer diskplass, og kanskje en SSD disk eller skjerm om budsjettet holder, har i utgangspunktet 5000,- å rutte med. Jeg har kikket på følgende kombo for oppdatering; Hovedkort: ASUS P7P55D-E CPU: Intel i5 750 RAM: OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6GB Vurderer også: Skjerm: BenQ V2410 Eco SSD: Kingston SSDNow V-series V+ Gen2 64GB Bundle Synd du gikk glipp av komplett sitt tilbud på i5 760 oppgradering. Jeg kjøpte pakken med 6% rabatt elns, i helgen nå.. Får vel delene i dag. Anyhow, WOW krever ikke "all verden", men jeg tror du må bytte skjermkort om du vil kjøre alt på max - i fullhd. Du kan jo se etter et brukt GTX275 eller høyere fra nvidia, t.d. 285, 295. Vil tro 295 ligger på ca 1500-2000 brukt, 275 kanskje 1000-1500(?). Det er litt forskjellige modeller (mtp. vifter og ytelse), så prisen vil vel variere noe. Men se på I5 760... Ev. kan du jo også kjøpe noe brukt og litt eldre, t.d. noe raskt fra Core 2 serien. Alternativ er også å kjøpe en i7 930 oppgraderingspakke (ca 5200 hos komplett), men jeg tror nok den primære ytelsesbremsen da vil være skjermkortet ditt i ca 99% av spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå