gasolina Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Har bestilt en 2ukers tur til Dubai 19. august. Jeg vet vi kommer til å få det varmt der. Har vært i Tyrkia i 50 grader, men luftfuktigheten er vel hakket vassere i Dubai. Noen der ute som har overnattet på ABC Arabian Suites? Har lest litt på nettet, og selv om det er et 4stjerners hotell er det mange som har klaget på renholdet der blant annet. Er det noe kjekt å bruke tiden på i nærheten av hotellet, og er det et slit å komme seg rundt for å se på palmeøya, burj al arab osv, eller er det taxi som gjelder? Hvordan er det å være ferieturist under ramadan i Dubai? En annen ting jeg er litt skeptisk til er flyene vi skal med. Vi har bare 50 min fra vi mellomlander i Wien til flyet går videre til Dubai. Kan vi bare sende bagasjen direkte til Dubai når vi forlater Norge, så vi slipper å tenke på den? eller hvordan fungerer det der, dere reisevante der ute? takker for alle gode råd og tips:) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Om dere har gjennomgående billett sendes bagasjen rett til slutt-destinasjonen. 50 minutter holder uansett ikke for å sjekke ut, sjekke inn og komme seg gjennom sikkerhetssjekk. Dubai kan være spennende, men det er faktisk farlig midt på sommeren. Det er for varmt for å være utendørs og for varmt for å være på stranden. Man må bare oppholde seg innendørs i hoteller og shoppingsentre. Og ikke finn på å springe rundt i varmen etter en taxi, de tar kun opp de de ønsker og der de ønsker. Var nettopp innom Dubai og da var det 38 grader ved midnatt... Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Aldri hatt problemer med å få tak i taxi på gata i Dubai. På den tiden av året er det for varmt til å bade i havet, vi snakker badekarstemperaturer. Hotellbasseng er gjerne avkjølt til temperaturer på begynnelsen av tredvetallet. Ikke gå ute i sola over lenger tid, hodeplagg og vannflaske bør være med om dere skal gå utendørs Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Er ikke 2 uker ganske mye i Dubai? Jeg anser Dubai som en storby og jeg tar sjelden storbyferier på lenger enn 4 dager. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hei Som nevnt allerede, dersom du har en gjennomgående billett så sendes bagasjen helt til Dubai. Dersom det blir forsinkelser slik at du ikke når neste fly så pleier flyselskapet å ordne opp i dette. Når det gjelder august og vær i Dubai så kan du se værstatistikk her http://www.weatherbase.com/weather/weather.php3?s=49114&refer=&units=metric Jeg var en tur i Dubai i mai ifjor og her er mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm . Kanskje du kan finne noen gode tips der. Når det gjelder å reise dit under ramadan så hadde jeg vært litt skeptisk - er det ikke forbudt å spise, drikke, røyke i offentlighet under ramadan selv for besøkende? Lenke til kommentar
gasolina Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Jeg ringte Travellink og sjekket ang. de korte tidene mellom flyene, og damen i andre enden sa at vi skulle få flyet etter dersom det ble forsinkelser eller lignende slik at vi ikke kom med. Regner med vi ikke følger strømmen som alltid når vi forlater det ene flyet for å rekke det andre, men følger et skilt det står "transfer" på..? første gangen for meg, så jeg spør nå heller en gang for mye enn å bli stående fast på en eller annen flyplass. Storbyferie eller ikke. Jeg har vært i Praha en langweekend, men kunne godt tenkt meg en dag eller to til. Men alldeles ikke to uker. Dubai derimot er for min del mere en opplevelse. Så får man se om alt man har hørt og lest om stemmer. Jeg har allerede lest (les: skummet/sett på bildene) gardkarlsen sin blogg, men hadde satt pris på en norsk versjon. På forhånd takk! Nei satser på at Dubai er bra, og at varmen ikke dreper oss. Er det fortsatt ingen som har overnattet på ABC Arabian Suites? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå