Gå til innhold

Om man ikke får seg jobb men ikke har rett til dagpenger?

Anbefalte innlegg

Trenger jobb om 2 uker.. har søkt en del allerede, men ikke fått noe svar enda..

skal søke mer når jeg har flytta.. og jeg har veldig lyst til å jobbe, ikke bare drive hjemme.

men selvfølgelig er det fint å vite hva man har rett til om man ikke får seg jobb.

jeg har lest om dagpenger, men der må man ha tjent opp en viss sum fra jobb, og den summen er høyere enn jeg har tjent opp tilsammen med sommerjobber etc.

ble ferdig med folkehøgskole før sommeren, og har før det gått ferdig vgs og fått studiekompetanse.

er 21 år btw.

grunnen til at jeg skal jobbe nå er fordi jeg ikke kom inn på universitetet jeg søkte på.

så jeg er litt stuck om jeg ikke får jobb, og lurer da på hva jeg har krav på?

jeg vil selvfølgelig jobbe hardt for å prøve å finne en jobb.. men det ser mørkt ut hittil, så ja...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipe sannheten?

Du har sannsynligvis krav på penger fra sosialen og hjelp til husleie, sånn ca totalt cash betalt i måneden ligger en plass mellom 3000 og 4500 avhengig av kommunen (og dette skal rekke til transport , mat, klær, hygiene etc).

Mange unge desverre som havner på Nav og må gå på sosialen en periode.

Lenke til kommentar

heh ja, dum som jeg var så søkte jeg ikke på så mye til uni/høgskole. men jeg visste jo ikke hva som var lurest...

nå veit jeg at jeg skal søke på litt flere studier neste gang!

ikke så stor sum det der nei.

hva om jeg får meg en deltidsjobb? tjener noen 1000 i mnd, men ikke nok til å leve på.. vil jeg da få mindre pengs fra sosialen om jeg må dra dit?

Lenke til kommentar

jobb kan du få, hvis du vil. Men ser for meg at det du vil jobbe med ikke er ledig.

McDonalds, Burger King, eller andre fastfood kjeder, diverse renholdsbyrå, bensinstasjon osv har som regel ledig stilling. Dette sier jeg fordi det er litt sånn her i Stavanger.

Er du for kresen, vil du aldri få jobb.

Lenke til kommentar

er ikke så kresen. har allerede søkt på burgerking og beninstasjoner + noe annet hehe..

sålenge jeg tjener penger så er det ikke så farlig hva jeg jobber med.

søker på alt jeg kommer over som jeg føler jeg kan klare, eller steder der de gir opplæring, hvis det er noe jeg ikke kan!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...