Gjest Gjest Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 ansikt og fysiske trekk har faktisk LIKE MYE å si for enkelte jenter når de bedømmer om de vil være kjæreste med gutter, som det har å si for gutter når de ser på jenter. Noe annet er unnskyldninger fra mindre pene gutters side for at de skal føle seg bedre. Beklager å ta fra dere livsløgnen. Derimot er smaken som baken, og enkelte jenter synes ting er pent som andre jenter synes er stygt. Selv blir jeg kjempetent av litt feminine, rene fjes med nydelig nese og ikke skjegg, og spinkel kropp. Mens en venninne liker litt hår på brystet på en mann. Noen ting er såklart attraktivt i alle jenters øyne, som å ikke være superfeit eller ha julenisseskjegg. Hilsen jente. Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 26. august 2010 Forfatter Del Skrevet 26. august 2010 lengter etter comment fra en PUA her Lenke til kommentar
haswonit Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 (endret) ansikt og fysiske trekk har faktisk LIKE MYE å si for enkelte jenter når de bedømmer om de vil være kjæreste med gutter, som det har å si for gutter når de ser på jenter. Noe annet er unnskyldninger fra mindre pene gutters side for at de skal føle seg bedre. Beklager å ta fra dere livsløgnen. Derimot er smaken som baken, og enkelte jenter synes ting er pent som andre jenter synes er stygt. Selv blir jeg kjempetent av litt feminine, rene fjes med nydelig nese og ikke skjegg, og spinkel kropp. Mens en venninne liker litt hår på brystet på en mann. Noen ting er såklart attraktivt i alle jenters øyne, som å ikke være superfeit eller ha julenisseskjegg. Hilsen jente. Vissvass. Selvsagt har utseendet litt og si, og at gutter er mer overfladiske enn jenter er vel blitt bevist flere ganger. (Noen andre får ta jobben med å lete etter kilder) Jeg har flere kompiser som de fleste ville kalt "kjekke", men de har problemer med damer fordi hvordan du fremstår som person har ALT å si. Endret 26. august 2010 av haswonit Lenke til kommentar
dkny Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Vissvass. Selvsagt har utseendet litt og si, og at gutter er mer overfladiske enn jenter er vel blitt bevist flere ganger. (Noen andre får ta jobben med å lete etter kilder) Jeg har flere kompiser som de fleste ville kalt "kjekke", men de har problemer med damer fordi hvordan du fremstår som person har ALT å si. HAHAHA, ler, akkurat som om jenter skulle si det er vissvass at gutter liker pene jenter... Om hun og andre jenter liker pene gutter får du innse fakta! Vet du hvor mye girlchitchat som dreier seg om diverse gutter er søte/kjekke eller ikke? Det er en del. Joda, personligheten har også SVÆRT mye å si for jenter, akkurat som personlighet har mye å si for gutter når de velger jente. I tillegg til utseendet... Endret 27. august 2010 av dkny Lenke til kommentar
DMN Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) lengter etter comment fra en PUA her Skal man dra det fra et PUA synspunkt, eller min tankegang per dags dato, så blir det litt annerledes. Det jeg mener om forhold er at basisen alltid består av seksuell spenning. Dvs går den seksuelle spenningen vekk, vil personen bli mindre attraktiv, og vice versa (blir spenningen høy, blir personen mer attraktiv). Jeg har en god kamerat som alltid får høre at han er sinnsykt kjekk (typisk 195 høy, mørk, muskuløs). Denne gutten kan så og si velge mellom jentene når han er på dansegulvet, men med en gang han setter seg ned med en jente, eller får bedre kontakt, så mister de interessen til en viss grad. Dette er fordi han ikke greier å sette en seksuell spenning over det hele, og dermed blir mindre attraktiv. At gutter er mer overfladiske enn jenter nekter jeg å tro på, jeg tror det er veldig likt. Men vi alle har historier om gutten eller jenta som plutselig ble kjekk/fin/søt, selvom du egentlig ikke syntes det etter førsteinntrykket. Så med andre ord desto finere/kjekkere du er, desto lettere er det for deg å bygge den seksuelle spenningen. Men en person som kanskje ikke er top notch i utseendet kan også bygge denne spenningen, han/hun må bare jobbe mye mer for den. My two cents. Endret 27. august 2010 av DMN 1 Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Noe annet er unnskyldninger fra mindre pene gutters side for at de skal føle seg bedre. Beklager å ta fra dere livsløgnen. Og her tapte du debatten. Å koble negative karakteristikker til folk som har andre meninger enn seg selv viser nivået, det er ikke argumentasjon, det er en hersketeknikk. Vitenskapen sier at begge kjønn legger vekt på utseendet, men at menn legger større vekt på det. Så kan dere velge om dere vil tro på empiriske studier eller basere hva dere tror på "hvor mye girlchat som dreier seg om diverse gutter er søte/kjekke eller ikke". Endret 27. august 2010 av Kalinken 2 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Empiriske studier...? Jeg stoler nok mer på hva jeg selv og venninner føler og snakker om enn empiriske studier... Men dere har rett i at personligheten kan gjøre folk mer attraktive. Han jeg er stormforelsket i nå synes ikke søstern min at er pen i det hele tatt. Men pga personligheten synes jeg han er finest i verden. Så, jah. Endret 27. august 2010 av dkny Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Selvtillit har nesten alt å si. Om man er en gutt som ikke har verdens beste utseende, men heller ikke er stygg, går det fortsatt an å finne en med mye bedre utseende. Jenter merker det på gutter som er selvsikre, og vil en eller annen gang gå etter en sånn. Ang. det du nevner med personlighet har mest å si, trådstarter, så har det alt å si etterhvert. I starten går man gjerne etter folk i samme eller bedre klasse, og finner man ut at de har en herlig personlighet kan det kanskje bli noe mer. Man sikter ikke midt på skalaen om man enten har utseende og/eller har selvsikkerheten. Man går for det beste mulige. Har personen derimot en elendig personlighet eller rett og slett er dum, så går man videre. Har man begge kombinasjoner, altså både selvsikkerheten/utseende og personligheten kan man omtrent få hva man vil. Forutsatt at man kan de grunnleggende reglene i gamet. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Empiriske studier...? Jeg stoler nok mer på hva jeg selv og venninner føler og snakker om enn empiriske studier... En forutsetning her er at du forstår hva begrepet empiriske studier betyr. Det betyr enkelt sagt vitenskapelige studier. Jeg synes forskning virker mer troverdig enn hva du og dine venninner føler, og jeg tror de fleste vil være enig her, men du må jo bare fortsette å tro at du vet best selv på områder du ikke har noen forutsetning for å kunne si noe fornuftig. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Tar du alle vitenskapelige studier for like god fisk som denne...? Tror utseendet på menn betyr mindre når kvinner blir 30-40, forresten. Kanskje studiene er om disse? Jaja, bare tro på alle slags studier, fremfor hva virkelige jenter på 15-25 faktisk prater om gutter, du. (forøvrig, om du spør jenter som ikke er anonyme og på et forum om dette vil de sannsynligvis si at personligheten betyr alt for ikke å bli sett på som overfladiske. Det gjør jeg og når jeg ikke er anonym. Men hva de sier bak ryggen til guttene er noe annet) Endret 27. august 2010 av dkny Lenke til kommentar
Raven_Heart Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Tar du alle vitenskapelige studier for like god fisk som denne...? Tror utseendet på menn betyr mindre når kvinner blir 30-40, forresten. Kanskje studiene er om disse? Jaja, bare tro på alle slags studier, fremfor hva virkelige jenter på 15-25 faktisk prater om gutter, du. (forøvrig, om du spør jenter som ikke er anonyme og på et forum om dette vil de sannsynligvis si at personligheten betyr alt for ikke å bli sett på som overfladiske. Det gjør jeg og når jeg ikke er anonym. Men hva de sier bak ryggen til guttene er noe annet) Så, du tror på "hva virkelige jenter faktisk prater om" framfor f eks MR-skanning av hjernen som viser at mens synssenteret er mest aktivt på gutter som blir bedt om å tenke på dama de dater så er hukommelsessenteret mest aktivt hos jenter? Noe som generelt sett blir ansett som en indikasjon på at gutter tenker på det visuelle, mens jenter framkaller minner om personlighet o.l.? "Jeg driter i hva vitenskapen sier, jeg har snakket med venninnene mine og vet derfor best. Basta!" Da kan vel jeg argumentere med at jeg har opplevd en massiv stigning i interesse fra jenter etter at jeg fjernet en del negative trekk fra personligheten min, og at jeg derfor gir en god faen i hva du mener siden jeg har erfaring med "virkelige jenter". Så ender vi antagelig opp som disse her til slutt 1 Lenke til kommentar
dkny Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Tror restulater av et par MR scanninger kan vris til å vise det forskerne VIL at det skal vise, det folk VIL lese om. Kunne jo likegodt sagt at jenter alt hadde gjort seg opp en mening om han så bra ut eller ikke for lenge siden, og derfor ikke trengte å bruke synssenteret for å visualisere ting under MR-scanningen? Selv har jeg SYKT vanskelig for å HUSKE FJES, tenker bare om en gutt er fin når jeg ser ham og husker ham som fin, og derfor kunne jeg umulig brukt noe synssenter etter en date. -_- Det er forresten ikke bare venninners girlchat som dette er basert på, det er random ting sagt på gata, jenter som dumper gutter og blir sammen med noen penere, sikling på popsangere og filmstjerner os.v. Hvorfor tror du fjortiser har store plakater av fjeset til Bill Kaulitz og Justin Bieber på veggene? Både Gimli og Legolas er tøffe, hvorfor tagger da fjortisjentene kun ned dassvegger med "Orlando Bloom<3<3<3" og har plakater av kun ham? Når jenter får vite at utseendet betyr noe gjør de alt for å bli penere. Sminke, silikon, klær, os.v. Når gutter får vite at utseendet betyr noe, finner de alle smutthull som sier det er feil istedet. Nå har dere altså fått inside information dere ikke ville fått andre steder. Men guttete som dere er, velger dere å tro det som får dere til å føle dere best, Whatever makes you feel better! On a sidenote: herregud, jeg føler meg dum som sier dette iom at guttene jeg synes er pene er det sjelden noen andre jeg spør som synes er pene. Så nå tror jeg ikke jeg skal diskutere dette temaet mer. Endret 27. august 2010 av dkny Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Tar du alle vitenskapelige studier for like god fisk som denne...? Nei. Men når noe er bekreftet gjennom en studie som involverer 10 000 menn og kvinner fra 37 forskjellige kulturer rundt omkring i verden tenker jeg at det er mer sannsynlig at dette nærmer seg sannheten enn hva en tilfeldig jente på et forum hevder at hun og venninnene føler. Kall meg gjerne irrasjonell. Jaja, bare tro på alle slags studier, fremfor hva virkelige jenter på 15-25 faktisk prater om gutter, du. Det er et kjent fenomen at hva folk sier faktisk betyr noe i en partner er forskjellig fra hva de faktisk leter etter. Forskere tar derfor høyde for dette og skaper tester som kartlegger faktiske handlinger og ikke hva det er politisk korrekt å svare. (forøvrig, om du spør jenter som ikke er anonyme og på et forum om dette vil de sannsynligvis si at personligheten betyr alt for ikke å bli sett på som overfladiske. Det gjør jeg og når jeg ikke er anonym. Men hva de sier bak ryggen til guttene er noe annet) Det er helt sikkert riktig. Men det at jenter er mer overfladiske enn de virker kan ikke brukes som bevis for at de er like overfladiske som gutter, dette er to forskjellige påstander og man kan ikke trekke en slutning fra den ene til den andre. Det er forresten ikke bare venninners girlchat som dette er basert på, det er random ting sagt på gata, jenter som dumper gutter og blir sammen med noen penere, sikling på popsangere og filmstjerner os.v. Hvorfor tror du fjortiser har store plakater av fjeset til Bill Kaulitz og Justin Bieber på veggene? Både Gimli og Legolas er tøffe, hvorfor tagger da fjortisjentene kun ned dassvegger med "Orlando Bloom<3<3<3" og har plakater av kun ham? Du argumenter for at jenter ofte er overfladiske. Det har jeg aldri sagt noe imot. Du må skjønne forskjellen på å være overfladisk og å hvor overfladisk en person er relativt til noen andre. Når jenter får vite at utseendet betyr noe gjør de alt for å bli penere. Sminke, silikon, klær, os.v. Når gutter får vite at utseendet betyr noe, finner de alle smutthull som sier det er feil istedet. Bruker du det at gutter fikser mindre på utseendet som et argument for jenter er like overfladiske som gutter? Det er totalt ulogisk. Hadde det vært like viktig for gutter å se bra ut som jenter hadde de selvfølgelig brukt like mye energi og tid på å se bra ut som jenter. Nå har dere altså fått inside information dere ikke ville fått andre steder. Heheh. Lenke til kommentar
dkny Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 (endret) Nei. Men når noe er bekreftet gjennom en studie som involverer 10 000 menn og kvinner fra 37 forskjellige kulturer rundt omkring i verden tenker jeg at det er mer sannsynlig at dette nærmer seg sannheten enn hva en tilfeldig jente på et forum hevder at hun og venninnene føler. Kall meg gjerne irrasjonell. Tipper målet med den undersøkelsen var å "bevise" nøyaktig det, for de hadde en teori om det. Om man lager en undersøkelse for å bevise noe, kan man lett trekke frem akkurat de tingene som peker i den tingens favør. Mulig jenter bruker synssenteret annerledes enn gutter generelt når de tenker. Jentehjerner har iallefall generelt dårligere romfølelse. Som sagt er det umulig for å se for meg fjes og folk når jeg tenker på dem, jeg bare husker om jeg synes de så bra ut eller ikke. Jeg tror ikke jeg ville scoret høyt på noe synssenter i en slik undersøkelse iallefall. Kanskje fler jenter har det sånn, og isåfall beviser en MR scanning ingenting. Og, var de jentene i undersøkelsen tenåringer/starten av 20? For jeg tror utseendet betyr mer da. Jeg sa det ikke gjaldt "meg og en venninne" men observasjoner og overhøringer i alle gymgarderober, kjøpesentere, forhold på facebook, os.v. Endret 27. august 2010 av dkny Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Tipper målet med den undersøkelsen var å "bevise" nøyaktig det, for de hadde en teori om det. Om man lager en undersøkelse for å bevise noe, kan man lett trekke frem akkurat de tingene som peker i den tingens favør. Et sitat kommer til meg når jeg leser argumentasjonen din; "You can’t reason someone out of a position they didn’t reason themselves into." Når en vitenskapelig studie publiseres gjennomgås den av et stort antall andre forskere fra samme fagfelt som leter med lupe for å finne hull i argumentasjonen eller tvilsomme slutninger. Det å være objektiv og og ikke la forutinntatte meninger påvirke resultatene er at av forskningens mest grunnleggende prinsipper, så jeg tviler sterkt på at de hadde begått en så elementær feil i en studie av den størrelsen, som det blir referert til i psykologi-pensum på universitetsnivå. Å tro at du som en helt vanlig person er bedre rustet til å vurdere sannhetsgehalten i en studie du ikke har lest iforhold til tusenvis av forskere og fagpersoner som faktisk har lest gjennom studien i sin helhet er vel en smule naivt. Lenke til kommentar
Gjest apeloff Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 synes en person som er selvsikker og tar initiativ er ganske tiltrekkende. men må ærlig innrømme at jeg er kresen på frøkner. men trenger ikke super modeller liksom men en søt jente/dame som ikke ser ikke ser ut som etfugle skremsel. som feks en overvektig person kan være tiltrekkende, men mange som er fete har jo lite ansikts trekk og blir ikke noe spessielle i ansiktet. de blir så like. og jeg som liker å trene og holde meg i form føler at en fet person(snakker ikke om så lite som 2-10 kilo liksom)ikke har kontroll på seg selv og derfor ikke livet og selvtilliten. er ikke for å dum og som en stero type. men fakta er at de fleste like en slim kropp, hvert folk på min alder 18-25. er jo liksom ikke så veldig atraktivalkene henger utenfor boksa og ned på låra:p Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Utseende er sekundært. Hvis jeg ikke kan tolerere å snakke med en person så vil jeg heller ikke dele seng med dem. Men jeg har en mistanke om at de som vosker opp "vakre" og hele tiden får oppmerksomhet basert på det, ikke utvikler en like god personlighet som de som faktisk må gjøre en innsats for å bli lagt merke til (selvsagt er dette en generalisering). Har også en teori om at de som gifter seg basert på utseende skiller seg oftere, for det tar ikke så lang tid før de oppdager at livet ikke er så flott utenfor sengen. Off-topic? Vel, attraktive og mindre attraktive kan bli sammen fordi det finnes flere grunner til å være sammen enn utseende. Penger er også viktig selv når de ikke holder til å være millionær. Endret 8. september 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå