Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

attraktiv person + mindre attraktiv person = ?

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle lage den posten for å høre andres synspunkter på forhold mellom attraktive og mindre attraktive personer.

etter egen erfaring så ser man sjelden f.eks. attraktive damer som er sammen med mindre attraktive menn, eller omvendt(om man da ikke er millionær). de fleste holder seg på sin egen "skala". men som mange hevder, så er det jo personligheten til en person som teller mest, ikke sant? så hva er grunnen?

har den mindre attraktive personen ikke selvtillit nok til å bli kjent med en person som han/hun selv mener er out of his/her league? eller tenker den mer attraktive person at han/hun kan få noe bedre? eller er det noe helt annet som ligger bak?

vil høre andres meninger om dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har den mindre attraktive personen ikke selvtillit nok til å bli kjent med en person som han/hun selv mener er out of his/her league? eller tenker den mer attraktive person at han/hun kan få noe bedre? eller er det noe helt annet som ligger bak?

Jeg vil tro det er en fin blanding av alle disse tre årsakene, spesielt den siste.

Lenke til kommentar

Jeg tror folk av evolusjonære og underbevisste årsaker vil prøve å få en så attraktiv kjæreste som mulig, og av denne grunnen vil det dannes såkalte "leagues", en "gruppe" eller "skala" som vil fortelle hvem det er akseptert å prøve seg på, hvem man har en sjanse med. Denne "skalaen" er noe samfunnet har skapt, ved å fortelle hvilke verdier som er gode/nødvendige og hvilke som ikke er det. Har man de ønskede egenskapene stiger man på skalaen, osv.

I de tilfeller hvor en mindre attraktiv mann/kvinne er sammen med en mann/kvinne som er mer attraktiv enn seg selv tror jeg denne personen vil føle seg "heldig", og at h*n må bidra mer enn den andre personen. I alle fall i startfasen av forholdet. Etter hvert vil det jo komme frem at begge personer har egne individuelle verdier og egenskaper, noe vi gjerne kaller personlighet. Den mindre attraktive personen (noe som ikke kan bestemmes av noen andre enn samfunnet i denne sammenhengen, flertallet), kan vise seg å ha langt bedre personlighet (ha bedre personlige egenskaper og personlighetstrekk, igjen noe som måtte blitt avgjort av flertallet), enn den mer attraktive personen.

I et slikt forhold hvor den ene er åpenbart mer attraktiv enn den andre og man kunne tenkt "H*n kunne fått seg noe bedre", synes jeg det virker som kjærligheten står sterkere, nettopp pga de har funnet hverandre gjennom personlige egenskaper, noe jeg som så mange andre, mener er viktigere enn utseende når alt kommer til alt.

Min mening.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Sitronsaft, jeg er helt enig med deg, du har helt rett.

Problemstillingen er interessant, spesielt siden jeg er i akkurat den situasjonen selv for øyeblikket.

Jeg dater/holder på/kall det hva du vil, en jente som er waaaay finere enn tidligere flammer, og må bare innrømme at hun er i en helt annen klasse enn meg. Og ja, jeg har følt at jeg gir mer, eller må bidra mer, men prøver å undertrykke dette, da jeg ikke tror det er veldig strategisk for utviklingen av forholdet.

Jeg prøver egentlig bare å utlyse så mye selvsikkerhet som mulig, ikke at det er en belastning eller et problem, men er bare mer bevisst på det nå jeg er med henne enn med andre damer.

Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd å føle meg "underlegen" i forholdet, på grunn av personen jeg har datet/vært sammen med har vært over min "liga" i mine øyne. Jeg har også opplevd å følt meg overlegen, da gjerne om jenten har vært yngre enn meg. Her har det hovedsaklig vært pga personlige egenskaper osv da, jeg har følt meg mer erfaren og på et "annet/høyere nivå i livet" enn den andre personen.

Det interessante er at uansett hvordan det er vil det påvirker selvtilliten dramatisk. Om jeg er med en person som jeg underbevisst føler meg overlegen eller på samme nivå som (kan skje av mange årsaker, ikke bare utseende), vil selvtilliten stige dramatisk. Og motsatt.

Lenke til kommentar

utseendemessig så er det vel mange flere fine jenter en det er kjekke gutter vil jeg anta. Tenker dette da jenter bruker veldig mye energi og tid på å gjøre seg selv fine for oss gutta. Mens gutter flest ikke tenker så mye mer en hår og klær

Lenke til kommentar

Du tar feil du ser oftere fine chicks med litt halv slakke men en omvendt, for i bunn og grunn så tenker gutter mer på utseende en jenter.. Til bedre utstråling du har jo finere blir du, er du en shitfag i hodet men fin utpå så vil det påvirke enormt på hvor fin du blir hvertfall når det kommer til men.. Fra egen erfaring, kjenner ikke jenta syns ikke hun ser noe særlig ut. Blir godt kjent med henne og så blir hun plutselig fin, basic shit men facts..

Viss en stygg person som har en nydelig utstråling og personlighet ikke tenker over hvordan han/hun ser ut og ikke lar det påvirke selvtiliten så blir jo denne personen fin eller hva?

Men så vil vel de fleste som ikke er så heldige med looks la det påvirke hele shitten og miste al selvtilit..

Lenke til kommentar

Jeg føler det fins laaaaangt fler pene jenter enn kjekke gutter. Og jeg ser veldig sjeldent gutten være mer attraktiv enn damen.

Er en gutt mer attraktiv enn damen, så har denne gutten tydeligvis falt for henne etter å ha blitt skikkelig kjent. Virker det som i hvertfall. Gutter er veldig opptatt av utseende, ja. Men jeg føler også det er veldig mange som ser på personlighet som viktigere.

Og det er også ikke ALLE attraktive jenter som ser ned på gutter bare fordi de er vakker. De kan være vakker å ha like dårlig selvtillit som andre. Jeg selv er en pen jente, men har alltid hatt problemer med selvtilliten fordi jeg vet det ikke bare er utseende som teller.

Så jeg har aldri sett ned på gutten bare fordi han ikke er såå attraktiv.

Lenke til kommentar

Vi alle vet at en attraktiv dame er fin (i mans øyner).

Hva er så en attraktiv mann? Er han fin?

Attraktivet i menn ligger i hvilke verdi man har å gi. Når en menn lever i sin egen verden, har domimerende sans av hvem han er, har verdi å gi, bryr seg ikke om andres sans av virkeligheten osv blir sett som attraktiv. Ikke på grunn av klærene han går med eller fordi han ser ut som en rotte.

Lenke til kommentar

Definér "rammeskeiv" og "ødelagt i hodet".

Rammeskeiv = fysisk lite tiltrekkende

Ødelagt i hodet = Komplett idiot/fjortiss/generellt lite attraktiv personlighet.

Jeg bør vel spesifisere at dette ofte gjelder litt yngre jenter.

Endret av McBitch
Lenke til kommentar

Syns jeg ser personer som ikke matcher hverandre på utseende hele tiden jeg?

Av en eller annen grunn så får jeg en sånn "woha, are you kidding me" tanke når jeg ser sånne par. Og den får jeg ganske ofte når jeg går nedover karl johan..

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at folk tydeligvis ikke kun bryr seg om utseende når det kommer til hvem de vil være sammen med. Det er flott at det ikke er forutbestemt hvem vi har sjans på og ikke. Det er flott at folk kan se på deg og kjæresten din og tenke "de to passer ikke sammen, h*n er jo mye penere enn h*n!". Jeg er en av dem, og vi suger.

Lenke til kommentar

I mange tilfeller kan det være at "fornuften" må vike for den seksuelle tenningen, blant annet fordi en del mennesker har det som blir sett på som "sære" fetisher o.l. Eksempelvis stor aldersforskjell eller at man tenner på spesifike fysiske eller utstrålende egenskaper.

Lenke til kommentar

Jeg synes at det er vanskelig å vurdere utseendet til andre menn, så lenge de ikke er regelrett stygge. Derfor synes jeg også det blir vanskelig å skulle sammenlikne attraktiviteten til to stykker i et par. Vurderingen av hvor attraktive jenter er skjer rent intuitivt, men som hetrofil har jeg ikke noen tilsvarende evne til å vurdere gutter. Men noen ganger ser man jo tydelig overvektige menn som heller ikke kan kle seg med deilige jenter, og da tenker man jo at han må ha et eller annet ved seg som kompenserer for det manglende visuelle.

Lenke til kommentar

Bildeskjønne mennesker er ikke nødvendigvis de som er vakrest, mener jeg. Øyet som ser osv.

Det høres ut som en klisjé, men det er faktisk sant.

Noen ganger faller man for en person uten nødvendigvis å kunne forklare det basert på utseende til personen (eller personligheten (hvis du blir fysisk tiltrukket uten å kjenne vedkommende)). Det er bare NOE man liker og blir tiltrukket av. Da driter jeg i om andre ville sagt at vi var i forskjellige "ligaer".

Var skikkelig betatt av en fyr for et par år siden, og en venninne av meg kommenterte faktisk de greiene der. Hun tenkte at jeg var over hans liga (eller hva man sier). Bare tull. POENGET her er i hvert fall at jeg måtte legge meg langflat, for han hadde ikke guts til å ta initiativ selv. Og det viste seg at han var forelsket i meg også. Han sa selv at han aldri ville trodd jeg kunne like han. Det ble for øvrig ganske fort slutt mellom oss. Det var skikkelig turn-off å være sammen med en som hadde så lave tanker om seg selv nemlig.

Det jeg ser etter er ikke hvor attraktiv gutten måtte være for allmennheten. Det er "det lille ekstra" som skal være der, og det er bare mellom to mennesker. Ingen andre som kan bedømme det - eller tenke "woha, are you kidding me?!"

Tiltrekkning handler ikke bare om utseende.

Nei, nå har jeg i hvert fall lært (delvis i hvert fall). Hvis en gutt ikke får ut fingeren så er han enten A) veldig treig B) veldig feig, eller C) ikke interessert nok. Og unasett hva grunnen er, så kan det være det samme.

:cool:

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vi alle vet at en attraktiv dame er fin (i mans øyner).

Hva er så en attraktiv mann? Er han fin?

Attraktivet i menn ligger i hvilke verdi man har å gi. Når en menn lever i sin egen verden, har domimerende sans av hvem han er, har verdi å gi, bryr seg ikke om andres sans av virkeligheten osv blir sett som attraktiv. Ikke på grunn av klærene han går med eller fordi han ser ut som en rotte.

jeg personlig vurderer hvor attraktiv en jente er, mest utifra fysiske ansiktstrekk. jeg mener selv at en fin kropp/fine klær osv. kommer som en bonus. kommer også såklart litt ann på hva mine intensjoner er såklart. men hvertall om jeg var ute etter et forhold, ville jeg gått etter jenta med det fineste ansiktet(i mine øyne). da tenker jeg på førsteinntrykket, personligheten vil såklart spille en rolle.

ser at du har lest PU osv. pijus, men det du mener er at jenter ikke ser etter fysisk attraktive trekk hos enn mann, men mere utstråling og sosial verdi? jeg personlig kan ikke skjønne at dette stemmer. Skulle gjerne fått en overbevisning av PUAs e.l. som sier at fysiske trekk ikke har noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...