_tHokA_ Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Bil: Audi A4, 1.9 TDI 2001 mod Stasjonsvogn Problem: Da høyre forhjul treffer en dump, eller kjører på en ujevn vei (som vi har masse av her i Norge) kommer det en lett metall skranglelyd fra høyre side forran. Det er i det forhjulet treffer noe, så regner med det må være noe rundt der. Lyden blir borte om jeg bremser svakt. Noen som vet hva feilen er? De platene bak på bremseklossene er strammet. Det hjalp ikke Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Er sikkert standard Audi-feil med slark i forstillingen. At lyden ikke forekommer ved bremsing er fordi hjulopphenget strammes, hvis du skjønner. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Ja, skjønner.. Så du mener at det er forstillinga som lager lyden? Og ved å bytte forstillinga, f.eks kjøpe et komplett forstillingssett til bilen så blir lyden borte? Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Det blir unødvendig dyrt å bytte alt sammen. Har ikke slik bil selv, men det er trolig noen gjengangere som er vanlig å bytte. Prøv først å jekke opp hjulet og dra og i det (kl 3 og kl9, og kl 12 og kl 6) for om mulig å lokalisere lyden. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Ja, kan jo prøve. Skal jo inn med justerbart senkesett på bilen og da må jeg ut med alt av armer. Da kan jeg jo se over de å.. Da vil jeg kanskje merke om noen er myke Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Der er muligheter for å bestille et forsterket forstillingsett fra sverige som er 150% sterkere en orginalt fra fastone.se, til rundt 4 høvdinger. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 23. september 2010 Forfatter Del Skrevet 23. september 2010 Feilen var at forrige eier har kjøpt feil bremseklosser. De var 1-2mm mindre enn de jeg kjøpte. Så da jeg fikk satt på nye klosser så var alt perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå