Delvis Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Så etter riktig kategori for geografiske spørsmål, men fant ikke noe nærmere enn her. Beklager hvis det er feli. Men det jeg lurer på er altså: Fins det noe sted i Norge som heter Ruskøy? Det er navn på en film, men ved søk får jeg bare opp om denne filmen, og ikke noe om stedet. Endret 3. august 2010 av groenn Lenke til kommentar
Oreokjeks Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Så etter riktig kategori for geografiske spørsmål, men fant ikke noe nærmere enn her. Beklager hvis det er feli. Men det jeg lurer på er altså: Fins det noe sted i Norge som heter Ruskøy? Det er navn på en film, men ved søk får jeg bare opp om denne filmen, og ikke noe om stedet. Kanskje http://kart.gulesider.no/m/IMyIx ? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Javel. Men det ser noe tvilsomt ut. Den heter Ruskøya, ikke Ruskøy. Det er vel egentlig to forskjellige navn Dessuten ser det ut til å være en øy uten bosetning (to bygninger såvidt jeg kan se). Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Javel. Men det ser noe tvilsomt ut. Den heter Ruskøya, ikke Ruskøy. Det er vel egentlig to forskjellige navn Dessuten ser det ut til å være en øy uten bosetning (to bygninger såvidt jeg kan se). Det er ikke uvanlig at øyer har flere navn som ligner på hverandre. Og hvorvidt det er bosetning der eller ikke betyr da ingenting, du ville kun ha svar på om det fantes en øy ved navnet Ruskøy. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Javel. Men det ser noe tvilsomt ut. Den heter Ruskøya, ikke Ruskøy. Det er vel egentlig to forskjellige navn Dessuten ser det ut til å være en øy uten bosetning (to bygninger såvidt jeg kan se). Det er ikke uvanlig at øyer har flere navn som ligner på hverandre. Og hvorvidt det er bosetning der eller ikke betyr da ingenting, du ville kun ha svar på om det fantes en øy ved navnet Ruskøy. Jo det HAR betydning. For di på fimen "Petter fra Ruskøy" var det hvertfall minst såpass bosetning alt i 1960 (eller 1959, se snapshotet fra filmen) Og beboerne der snakker noe som høres ut som møredialekt, ikke nordlending. Så mye tyder på at det ikke var riktig svar. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Kan jo være at Ruskøy bare var et fiktivt navn også da. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Kan jo være at Ruskøy bare var et fiktivt navn også da. Ser sånn ut. Har hvertfall funnet stedet, og det heter ikke Ruskøy såvidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Google maps sier godøya i hvert fall, så det var nok et fiktivt navn. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Google maps sier godøya i hvert fall, så det var nok et fiktivt navn. Det stemmer det. Fiskeværet heter Alnes og er på Godøya. Rett utenfor Ålesund Det var flere scener derfra som viste at det 100 % garantert er stedet det ble filmet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå