randknu Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg har et oppsett nå som inkluderer et ASUS crosshair III med EK-kjøleblokk som dekker nord- og sør-bro og mosfets. Phenom II 965 processor med EK-Supreme acetal kjøler. Skjermkortet er et Powercolor HD5870 LCS som ble kjøpt på komplett. Det har ferdig montert en EK fullcover blokk. (Vannkjølt grafikkort MED garanti!) Pumpe er ei DDC-1, radiatorene er to Mist radiatorer (3x120 og 1x120) En tank som tar opp to 5 1/4 slotter så jeg kan følge med på nivået utenfra. Alt dette er prakket inn i et Lian Li PC6070BSCANDV2 Det var ikke lett, men med 4 mist vifter er denne maskinen så og si totalt lydløs. Men som alle store barn med dyre leker vil jeg har mer. Jeg lurte derfor på om dere som bygger mange vannkjølte rigger har noen fremgangsmåte for å bestille et skjermkort og en fullcover kjøler som passer sammen. Første skjermkortet jeg monterte vannkjøling på var et 4870. Da bestilte jeg fullcover blokk fra microplex, en aquagratix kjøler. Til min store frustrasjon så passet ikke denne, det var noen kondiser i veien. Derfor måtte jeg ha en chipkjøler heller og passive ribber på rammen. Nedtur. Jeg ville etterhvert ha et til 4870 og tenkte at det er sikkert best å ringe microplex og spørre de om de kan hjelpe med å velge et skjermkort som ville passe sammen med fullcoverblokka deres. Joda de anbefalte et XFX kort og samme aquagratix blokka. Men da pakken kom i posten var det ikke referansekjøleren som satt på det og etter litt måling fant jeg fort ut at blokka ikke ville passe her heller. pga samme nevnte kondiser. Tok ikke av kjøleren denne gangen som jeg gjorde på forrige kortet og ødela garanti og returrett. så delene gikk tilbake og nå er jeg rimelig skuffet over Norges eneste nettbutikk som satser på vannkjøling. Derfor lurer jeg på hvordan dere gjør for å få deler som passer sammen? Lenke til kommentar
X672 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) http://www.coolingconfigurator.com/ Vist du handler EK blokker Gjorde samme feilen som deg, kjøpte ett 5870 kort og aquagratix blokk fra Netshop som ikkje passa sammen, fant ikkje noko info om 5870 kortet var referansekort eller ikkje så tok ein sjanse noko som gjer at eg sitter med et demonter 5870 kort og ei vannblokk som ikkje er i bruk. Men men, min egen feil Eg kjøpte fra Netshop da eg ville ha delene så raskt som mulig, når eg har bestemt meg for å kjøpa noko nytt så skulle eg helst hatt det dagen før Hadde spart masse penger og tid hadde eg bestilt fra EK med ein gang Endret 2. august 2010 av X672 Lenke til kommentar
randknu Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Hvis du ser på aquagratix sin hjemmeside så finnes det en annen utgave av 5870 kjøleren som er noe større og går over noen komponenter der. Det er sikkert den du skulle hatt. Det er en tilsvarende for 4870 også som sikkert hadde passet på mitt kort. De selger faktisk også ferdig monterte kort med kjølere. hmmm kansje jeg skulle bestille et av de..... Endret 3. august 2010 av randknu Lenke til kommentar
X672 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Ser at http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?products_id=2537 passer på det kortet eg har liggene men det får bli til når eg trenger å kjøre to 5870 is CF, akkoratt nå får det holde med ett kort Skjermkort med ferdig monter vannblokk er veldig dyrt da, sparer rundt 1000,- på å gjera det sjølv så sant du ikkje kjøper feil Lenke til kommentar
randknu Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) JA jeg ser de var rimelig dyre, og hvis du legger til norsk moms da blir det ikke tålelig.... Det powercolor kortet var omtrent 600,- dyrere enn tilsvarende med luftkjøler. omtrent det blokka koster fra EK. Så det synes jeg er en god pris. Synd det ikke selges mere. Endret 3. august 2010 av randknu Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg vil fraråde vannkjølning-handel fra Norge (På større ting, som blokker, pumper etc). Dette fordi det er dårlig med gode produkter her, og som du ser.. Tips fra Microplex etc ender med feilbestillinger og slikt. Jeg vil anbefale å handle fra utenlandske butikker, der du også kan spørre og få gode og utfyllende svar. Her på forumet hjelper vi deg også gjerne med å sette sammen systemer og å matche kort og blokker. Jeg bruker Aquatuning mest. Fin tysk butikk som har det aller, aller meste. Lenke til kommentar
randknu Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Microplex er de eneste som "satser" på vannkjøling, men satser i dette tilfellet er ganske labert. Jeg har lyst å sette sammen en ny drømmepc men det er så vanskelig når Det hovedkortet jeg har lyst på kun er på lager hos nettbutikk A, mens Et av de få skjermkortene som garantert passer med fullcoverkjøler selges bare hos Nettbutikk B, Kabinettet jeg vil ha selges bare av Nettbutikk C, mens kjøleblokker og tilbehør til vannkjølingen selges av Nettbutikk D. I tillegg kan det være at enkelte deler ikke er på lager, kun ubekreftet dato. Jammen ikke lett å lage drømmepcen nei. Og iallefall ikke billig. Endret 4. august 2010 av randknu Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Billig er det ikke, men på hardware-fronten skal du nok få til å sette sammen alt hos en butikk. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Om det er 3-4 butikker er ikke så nøye sålenge prisen er grei, da. F.eks. er det meninsløst å bestille del A fra nettbutikk B, dersom den koster 3-400 mer der enn hos nettbutikk A. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå