Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hadde ubeskyttet sex men han kom ikke i meg - farlig?

Gjest jente 13

Anbefalte innlegg

Gjest jente 13

hei. jeg hadde sex idag for første gang, uten prevansjon, og han jeg liksom gjorde dette med, sprutet nede ved underlivet mitt, trenger råd, man blir vel ikke gravid av den slags?.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste sikre måten å unngå å bli gravid på er å ikke ha samleie.

Under et samleie så er det vanlig at gutten "søler" sperm som kommer ut via "glidemiddelet" som kommer ut av penisen under samleie. Dette KAN være nok til å gjøre deg gravid. Dette kan overføres enten ved at penisen er i vagina eller at du runker han og så tar på deg selv eller at han runker seg selv og så tar på deg. Osv. Ingen garanti. Selv om sannsynligheten er liten så er den der. Det at han kom på deg der nede øker risikoen en god del. Spermene er laget for å svømme og kan de det så gjør de det. Og du er alt for ung til å bli gravid. Så få ut fingen og få i deg angrepille før du oppdager at du er gravid.

Lenke til kommentar

Kjære kjære deg. Du kan bli gravid om du har sex uten noen form for prevansjon (og forsåvidt med, ettersom jeg ikke vet av noen som er 100% sikker?). Du er ikke klar for sex før du er klar til å takle eventuelle konsekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er 13 år, og du er garantert og 100% sikkert ikke klar for å bli mor, ei heller å være gravid. Du er knapt nok kjønnsmoden, altså fysisk i stand til å bli gravid (jeg vet ikke om du er det en gang).

Gjør som 'nomore' sier, skaff deg en angrepille. Dette er en pille som på en eller annen måte gjør at du ikke blir gravid selv om det skal ha kommet sæd inni deg. Jeg vet ikke hvor denne kan skaffes, men du kan teste ut et apotek eller din lokale helsestasjon.

Lenke til kommentar

Du er 13 år, og du er garantert og 100% sikkert ikke klar for å bli mor, ei heller å være gravid. Du er knapt nok kjønnsmoden, altså fysisk i stand til å bli gravid (jeg vet ikke om du er det en gang).

Gjør som 'nomore' sier, skaff deg en angrepille. Dette er en pille som på en eller annen måte gjør at du ikke blir gravid selv om det skal ha kommet sæd inni deg. Jeg vet ikke hvor denne kan skaffes, men du kan teste ut et apotek eller din lokale helsestasjon.

EH! Shes gonna need her parents permission to do that.

Dessuten modner jenter langt tidligere og fortere enn gutter og i en alder vil jeg hevde at en average-girl er klar for barn.

Lenke til kommentar

http://www.barne-og-familieetaten.oslo.kommune.no/juridisk_kontor/juridisk_kontor_svarer/article474-463.html

Det er litt uklart rundt legens/sykesøsters taushetsplikt overfor pårørende når det gjelder barn i alderen 12-16 år, men ut ifra artikkelen ser det ut som det forventes at legen overholder taushetsplikten overfor foreldre. Her er det snakk om p-piller, ikke angrepille, men jeg antar prinsippet blir det samme.

Lenke til kommentar

Såvdit jeg vet kan man få angrepille uten foreldres samtykke på apotek, til rundt 100 kroner eller noe. Ellers får du vel be ei eldre venninne om å gjøre det for deg? MEN; en angrepille skal taes så fort som mulig etter samleie, innen 72 timer (correct me if Im wrong), så du har vel litt dårlig tid?

Lenke til kommentar

Såvdit jeg vet kan man få angrepille uten foreldres samtykke på apotek, til rundt 100 kroner eller noe. Ellers får du vel be ei eldre venninne om å gjøre det for deg? MEN; en angrepille skal taes så fort som mulig etter samleie, innen 72 timer (correct me if Im wrong), så du har vel litt dårlig tid?

Jo, trådstarter: DU MÅ TA EN ANGREPILLE I MORRA FØR KLOKKESLETTET DA DU HADDE SEX!!!! Ellers kan du bli gravid.

Lenke til kommentar

Angrepille koster 150-200 kroner avhengig av stedet du kjøper den. Den har optimal effekt innen 24 etter samleie, og svært redusert effekt etter rundet 72 timer.

Du kan bli gravid av forsæd, som det heter. Dette er en væske som siver ut fra penis, som regel uten at han selv merker det, og fungerer som et glidemiddel. Selv om det i utgangspunktet er et glidemiddel, inneholder den noen få prosent (muligens promille, husker ikke helt) sædceller. Det er en minimal sjanse, men den er der.

Jeg kan alt dette for en grunn... Det er ikke morsomt når dama er 3-4 uker for sen.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...