Sintfisk Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Heisann. Jeg er på utkikk etter en ny bærbar PC, primært for bruk og behandling av databaseprogrammer, lett tekstbehandling og regneark. kriterier: *lav vekt *lang bateritid *tilkoblingsmuligheter for ekstern tastatur, mus og monitor *liten støy / varmeutvikling *godt tastatur og touchpad *windows 7, med win office *innebygd, trådløst nettverkskort *prisklasse: 4000-6000;- NOK på forhånd: takk. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Heisann. Jeg er på utkikk etter en ny bærbar PC, primært for bruk og behandling av databaseprogrammer, lett tekstbehandling og regneark. kriterier: *lav vekt *lang bateritid *tilkoblingsmuligheter for ekstern tastatur, mus og monitor *liten støy / varmeutvikling *godt tastatur og touchpad *windows 7, med win office *innebygd, trådløst nettverkskort *prisklasse: 4000-6000;- NOK på forhånd: takk. Asus har to glimrende alternativer, sett at du ikke har behov for å kjøre nyere spill. Asus UL30a er en maskin til 1.5 kg som oppfyller samtlige av kriteriene og har opp mot 12 timer batteritid. Asus UL30VT er den samme maskinen, med noe mindre batteri (opp mot 10 timer) og i tillegg har et innebygd dedikert skjermkort. Denne maskinen vil kunne spille noen middels nye, mindre krevende spill i tillegg. Viser til test av maskinen (UL30a) gjort av hardware.no. Jeg tror disse alternativene er de beste du får innenfor budsjettet som balanserer pris, ytelse og kvalitet. Med mindre du er avhengig av å ha en fysiskt mindre pc av type 10-12'. Endret 2. august 2010 av troyel Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) dobbelpost Endret 2. august 2010 av troyel Lenke til kommentar
Sintfisk Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Asus UL30a Hjertlig takk for raskt og konstruktivt svar! Asus-maskinen du linker til ser utrolig interessant ut. Vet du om noen nettbutikker som selger denne med Microsoft Office? Ytelse med tanke på grafikk har så og si ingenting å si. Maskinen skal som sagt brukes nesten eksklusivt til å jobbe med. Jeg har også sett på et par modeller fra Dell, mer spesifik Vostro 3500, og Latitude E5410. Jeg har god erfaring med Dell fra tidligere - har du noen tanker om de modellene her? Uansett, takk igjen! Jeg skal ta meg en bedre kikk på UL30a'en. edit: la til lenker Endret 2. august 2010 av Helmrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå