Gå til innhold

Legria HV40, drivere/videored. (jeg har googlet...)

Anbefalte innlegg

Har overtatt et Canon Legria HV40 kamera, men får ikke drivere til å funke med Windows 7 eller noe sånt... I alle fall finner ikke PC'n camcorderen selv om jeg plugger den i firewire slik man skal. Det kommer en sånn blipblipp lyd slik som når man putter inn noe i en USB-port, men jeg ser ikke noe spesiell melding/får ikke opp noe sånn dialogboks med alternativer.

Jeg har vært på Canon sine hjemmesider, med dårlig resultat (null treff på søk direkte under downlowd drivers). Prøvd både på de norske og de amerikanske. Google treffer bare sånne dusteprogrammer som DriverDetective - som jeg har prøvd. Canon var ikke i lista på det en gang. Så what do I do - jeg tror rett og slett de CD-ene som fulgte med Camcorderen er utdaterte. Den er ca. ett år gammel. Eneste programvare som lar seg installere er ZoomEx, men det er for stillbilder.

Noen som kan anbefale et greit videoredigeringsprogram til en fersking?

Endret av Mobilla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg vet, så er det ikke drivere med det kameraet. Du trenger kun et redigeringsprogram i tillegg til FireWire som du sier at du har. Det skal gå an å teste det ved å stille inn at du vil overføre til pc med standard sd-oppløsning og windiws movie maker. Kameraet må da ikke stilles til overføring av HD. Sony Vegas er et populært redigeringsprogram. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har overtatt et Canon Legria HV40 kamera, men får ikke drivere til å funke med Windows 7 eller noe sånt... I alle fall finner ikke PC'n camcorderen selv om jeg plugger den i firewire slik man skal.

...

Noen som kan anbefale et greit videoredigeringsprogram til en fersking?

Har selv en HV20, og den dukker opp i HDVsplit i Windows 7 uten noen eksplisitt driverinstallasjon via CD (mulig Windows 7 laster ned noe av seg selv). Så sjekk om kameraet virker med en annen maskin, feks dersom du kjenner noen med et redigeringsprogram.

I windows 7 kan du laste ned et gratis redigeringsprogram "live movie maker" eller noe, som jeg bare så vidt har prøvd, men fra det jeg kunne se er det mulig å redigere HD video og eksportere med relativt god kvalitet. Det er jo stort sett bare klipping, bakgrunnsmusikk og litt tekst som skal til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...