Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Your computer was unable to start

Anbefalte innlegg

For 5.gang siden jeg kjøpte maskinen i Februar.

Maskinen er en HP (husker ikke mer) laptop med win 7 64-bit. Og med ujavne mellomrom under start av maskin (det kan være restart, helt ny start, eller ut av dvalemodus) så bestemmer den seg for å gå helt svart, og gå inn i "recovery" modus. Hvor den prøver å reparere skaden som fører til at jeg ikke får startet opp maskina. Uansett hvor lenge den står så finner den ingen feil og jeg må reinnstallere Windows, noe som er mildt sagt irriterende.

Jeg aner virkelig ikke hva som gjør dette, det kan skje, som nå etter nesten 3 måneder, eller det kan skje dagen etter en reinnstall (utenom at jeg har rukket å gjøre annet enn å innstallere Skype, msn og google chrome.

Er det noen som har noen helst ide? Det er litt upraktisk å bruke en så ustabil data som skoledata...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svartkokte fiskeboller!! jeg har alltid gitt beng i å laste ned HP oppdateringer jeg...

jaja, da får jeg da en reinnstall (kommer meg ikke inn på maskina uansett hva jeg gjør nå) og begynne med HP updates også :)

Med mindre andre har noe tips da.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm, femte gangen siden februar?

Hvorfor har du den enda?

Forstår at det er artig å fikse ting, men absolutt best å sende ting tilbake hvis de blir ødelagt i garantiperioden, spess hvis de de blir ødelagt de første 14 dagene, da kan du heve kjøpet og kjøpe en ny, er en del "mandagsprodukt" ute og går, ingen grunn til at du skal sitte å irritere deg over noe som ikke er ditt problem...

Lenke til kommentar

Malvado:

Den kommer til "starter windows", der stopper den, og går over til "startup repair". Hvor maskinen driver på i alt fra 10 minutter til 8 timer før den finner ut at det er ingenting den kan gjøre og jeg må reinnstallere windows. (vel og merke, sist gang, så klarte det å reparere seg selv).

Adjin:

Ble 6. gang i går, grunnen til at jeg enda har den er fordi jeg nok ikke vil få ny på garantien (da den jo fikses når jeg reinnstallerer), om den så må inn på service så får jeg ikke leiepc som er på langt nær bra nok til det jeg driver med på skolen. Ei heller får jeg hevet kjøpet så lenge etter. En service tar også veldig lang tid med tanke på at jeg trenger den til skolearbeid. Sist, men ikke minst, har flyttet noen mil unna der jeg kjøpte pc'n, så jeg får meg ikke dit så veldig lett.

Begynner å bli rimelig frustrerende...

Lenke til kommentar

Men er det bedre å ha en maskin som ikke fungerer i det hele tatt?

Det er svært lite du egentlig kan gjøre, om noe.

Om du formaterer og det viser seg at problemet ligger i hovedkortet så kommer du ikke så veldig langt, sannheten er at du BØR sende den inn og få fikset dette.

For å si det sånn, maskinen skal ikke ha slike meldinger om at den repareres hele tiden, dette er et tegn på at noe annet er fryktelig galt.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...