Gå til innhold

Hjelp ang ASUS A7N8X Deluxe/GD, svart skjerm når den startes

Anbefalte innlegg

hvis det er minne feil høres dette vanlighvis av asus report voicen under oppstart.

kan det heller være et skjermkort problem siden skjermen er helt svart ?

men uansett reset bisosen med og ta ut batteriet og bruke jumper resetting også for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borte et par dager og har ikke fått svart mye her...men men:

Min feil. Snudde vifta, da virket alt perfekt.

Kabinettvifta?

BTW: Den S-ATA kablen som følger med ASUS A7N8X deluxe/Gd,

Er den lang nok til at den rekker fra HD-en og til HK-et i et Chieftech miditower?

Lenke til kommentar

Måtte bytte til en 2200+ cpu for å komme så langt som til biosen. Da så jeg at temp'en lå på 75 grader. Mulig ikke hele core'en var dekket av goopen. Snudde den med låsen opp mot strømforsyningen, og da falt temp,en til under 40 grader.

Lenke til kommentar

Noen som har spurt om en av de mest basale tingene her ?

...

Hadde ett lignende problem for en stund siden med en ny delepc, og samme symptomer. Har du sjekket at strømforsyningen at starter - dvs går viften rundt ?

...

Den leverte strømforsyningen var defekt, men alt annet var i orden.

...

Dersom du hører/ser viften på strømforsyningen er det mulig at kjernen på prosessoren kan ha blitt knust/skadet under montering og delvis/ikke fungerer. Dette kan også gi disse symptomene.

Dersom det er en award bios skal du kunne høre en distinktiv lydsekvens i speakeren dersom ram er gåen.

I slike tilfeller er som regel det første en bør gjøre er å ta hele greia fra hverandre og montere dem sammen på nytt og forsikre seg at alt er skikkelig på plass.

Lenke til kommentar

hei har samme prob. bare at når jeg restarter flere ganger kommer den til slutt. :x har 2x twinmos 3200 512m/winbond.

asus a7n8x deluxe. amd xp 2800+ . asus gfti 4600. twinmos 2x3200 512mb . 80gb wd+ 120 gb max==200gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...