Gå til innhold

Hjelp ang ASUS A7N8X Deluxe/GD, svart skjerm når den startes

Anbefalte innlegg

Jeg har to skolekamerater som nettopp har kjøpt seg data(I deler),

Problemet er at når de starter opp PC-en så fyrer den løs, men plutselig fryser den helt og skjermen er svart.

kjennetegn:

Svart skjerm

Ikke noen pipelyd

De har nok bra nok kjølere

Den ene har pc 2700 ram og xp2700+

den andre har pc twinmos cl2 2100 ram og xp2700+

Begger har prøvd og bytte plass på alt som kan byttes på

De har begge ASUS A7N8X deluxe/GD

Hva kan feilen være?

Takker så MYE for alle svar

EDIT: BEGGE HAR XP2700+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat samme problemet, med mitt kort, hva kan løsningen være, har prøvd resetting av bios, uten harddisk, med forskjellige prosessorer, med forskjellige skjermkort, men ikke med annen ram, har bare fjernet tatt ut en av brikkene.. Måtte sette tilbake det gamle a7v333 kortet mitt.. Da fungerte allt..

Mulig bios har crasha.. Noen som ve hvor man kan sende inn biosbrikken til for ny flashing?? er det mulig og bytte biosbrikke med en annen en mens strømmen står på? F.eks sette min biosbrikke inn i et identisk hk men man er inne i windows for så og flashe??

Noen som har peiling?

PS. Jeg prøvde og ta ut battriet over natten uten at det funket..

Lenke til kommentar

hovedkortet er ikke ræva.. Var kjempefornøyd med det.. Det var fjellstabilt, og hadde oversiktlig og god bios, helt til det klikka.. Vet ikke va som kn ha skjedd.. Plutselig etter at jeg hadde vært inne i bios uten og gjøre endringer, så klikka det.. Hadde flasha ny bios et par dager før, men det virket ok, men så. Noen som vet om det er dyrt og flahe biosbrikka på badflash?

Lenke til kommentar

Har samme problem. Har en ny XP2800+, 2 stk. 512 MB TwinMos, MSI Geforce TI4200. Har rippet alt ned til kun en harddisk og diskettstasjon. Maskinen starter uten at monitor tenner, for så å slå seg av etter noen sekunder. Hva f..... kan det være? :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...