Gå til innhold

Hjelp, jeg har virus?

Anbefalte innlegg

Akkurat naa har jeg ett ganske saa lite problem. Satt aa spilte cs i gaar og plutselig krasjer maskinen. Alt laaste seg. Naar jeg restartet kom jeg ikke inn paa internett. Ingen ting fungerte lengre. Og naar jeg skulle sjekke enhetsbehandlig var absoulutt ALT vekke. Ikke en dritt viste. Ikke lydkort, ikke skjermkort, ingenting. Jeg bruker NAV. Den fant ingen virus, selv om jeg er temmelig sikker paa at det er et virus her. Faar heller ikke oppdatert nav. Sitter akkurat naa paa en annen pc og skriver.

Er det noen som vet hva jeg kan gj0re? Noen som vet om andre som har/har hatt samme problemet?

Sliter seri0st :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker xp ja. Kommer ikke in paa internett i det hele tatt fra min maskin. Kommer bare opp: This page cannot be displayed

QTC: Gidder du forklare meg hvordan jeg tar en systemgjenoppretning? :)

Lenke til kommentar

Har nettopp hjulpet en venn med akkurat samme problemet. Det vi kom frem til var at det var et virus som hadde angrepet maskinen og ødelagt. Det som var å gjøre var å installere Windows på nytt. Formatere funker jo også veldig bra. (Det viste seg å være et virus som NAV hadde lagt i karantene. Men viruset hadde tydeligvis voldt skade før det).

Lenke til kommentar

Det er vell ikke noe annet valg enn aa formatere da :(

System restore er visst ikke poeng siden jeg aldri har satt ett restore point. Jeg fikk oppdatert nav isted med de nyeste virus definisjonene, og den fant ikke noe virus.

Lenke til kommentar
System restore er visst ikke poeng siden jeg aldri har satt ett restore point.

Xp lager noen selv...

For å gjenoprette trykker du F8 i oppstarten og velger sist funegerene konfigrikasjon (eller noe sont)

Har pr0vd det. Men det funket ikke. Kom bare inn paa den konfigurasjonen som er infisert.

Lenke til kommentar

Noen virus blir ikke fjernet av NAV, men for disse vil du finne egne verktøy på Symantec sine sider. Firewall og jevnlige virus + sikkerhets oppdateringer er meget gode tips for å unngå liknende ting i framtiden.

NAV blir oppdatert minst en gang per uke (Onsdager) noen ganger flere om det dukker opp virus som gjør alvorlig skade.

IE6 har sikkerhetshull, alt du trenger for å bli infisert er å besøke feil webside

Lenke til kommentar

er du noe kjent i registeret?

en del virus legger inn at de skal kjøres hver gang du starter en .exe fil

HKEY_CLASSES_ROOTexefileshellopencommand hvis du sjekker i registeret under den nøkkelen, skal det stå "%1" %*

og ikkenoe annet.

Lenke til kommentar
er du noe kjent i registeret?

en del virus legger inn at de skal kjøres hver gang du starter en .exe fil

HKEY_CLASSES_ROOTexefileshellopencommand hvis du sjekker i registeret under den nøkkelen, skal det stå "%1" %*

og ikkenoe annet.

Ja, den er "%1" %*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...