saftsus Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hvis det er for mange igjen i kompaniet etter rekrutten så kan det hende de overfører folk med vandel til en annen avdeling, type flo el. Dette skjedde i esken min i fgtj. Da var det esksjef som bestemte hvem som ble flytta Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Etter det jeg har hørt er de veldig strenge på vinningskriminalitet(kriminalitet du tjener penger på), utenom det er de ikke så ekstremt strenge. De behandler hver sak individuellt, så det er ingen direkte fasit på hvor grensen går på hva du kan bli klarert for. Men, de krever aldri plettfri vandel, f.eks trafikk-relaterte straffer kan gå veldig greit, selv om du f.eks har fått ubetinget fengsel for det, men boten du fikk da du stjal en 6-pack kan gjøre at du ikke får klarering(bare ett eksempel). Jeg har ingen info om fylle-kjøring... herzeleid: Så vidt jeg vet er det ingen grad av f.eks hemmelig klarering, det kan være at han ikke ble klarert for hemmelig, men hakket under, evt. ikke klarert? Forresten, så er det veldig få i førstegangstjenesten som blir klarert for høyere enn hemmelig. Lenke til kommentar
Warrior Elite Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) I det norske forsvaret er det fem sikkerhetsgrader: Ugradert Bergrenset Konfidensielt Hemmelig Strengt Hemmelig NATO har noen andre, er ikke helt sikker på hva alle de heter! Endret 9. august 2010 av Warrior Elite Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hvilken klarering får vi som skal inn til førstegangstjeneste da? Hemmelig? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Kommer helt ann på hvilken gren i forsvaret du skal inn i. Noen yrker i forsvaret krever Hemmelig og noen konfidensielt mener jeg. Mens andre ikke har noen store krav til vandel. Endret 9. august 2010 av Andrull Lenke til kommentar
Warrior Elite Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hvilken klarering får vi som skal inn til førstegangstjeneste da? Hemmelig? De fleste får hemmeligklarering. Streng Hemmelig er hvis du skal drive med ting som er strengt hemmelig, hehe. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hvilken klarering får vi som skal inn til førstegangstjeneste da? Hemmelig? De fleste får hemmeligklarering. Streng Hemmelig er hvis du skal drive med ting som er strengt hemmelig, hehe. Forsvaret er generellt glad i å klarere ett hakk over det som trengs. Så, skal du jobbe med Hemmelig, så får du Strengt Hemmelig. Det er forresten ekstremt skjeldent folk i førstegangstjenesten blir klarert for Strengt Hemmelig. Forresten så er dette NATO-klareringene: Cosmic top secret, NATO secret og NATO confidential. Lenke til kommentar
xWeeNx Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Forresten så er dette NATO-klareringene: Cosmic top secret, NATO secret og NATO confidential. + NATO restricted. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 13. november 2010 Forfatter Del Skrevet 13. november 2010 Om noen lurer, så fik jeg brev fra selveste army'n for en liten stund tilbake og der sto det at de ikke vill ha med enda.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå