Gå til innhold

Hvordan er den rimeligste MacBooken i forhold til en laptop til 6k?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal skaffe meg en ny laptop til høsten, men vet fortsatt ikke om jeg skal velge en MacBook eller pc. Jeg foretrekker Mac OS, men igjen så er det ikke til å legge skjul på at man får mye mer for pengene hvis man kjøper en pc. Jeg har i det siste sett litt på den rimeligste MacBooken som er tilgjengelig, og samtidig har jeg også sett på laptoper i priseklassen 5-6k. På papiret er spesifikasjonene til en pc til 5-6k mye bedre enn den man får med den rimeligste MacBooken. Men så lurer jeg på hvordan spesifikasjonene er i bruk? Er det slik at man faktisk merker at denne MacBooken har dobbelt så lite RAM som denne laptopen fra Samsung? Takler forresten MacBooken HD-filmer (720p, 1080p)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener du overdriver når du sier at "man får mye mer for pengene hvis man kjøper en pc". Dette er selvsagt min personlige mening basert på mine erfaringer, men likevel. Det vil også koste deg svært lite å kjøpe ekstra minne i ettertid fra en annen nettbutikk (Apple tar ekstreme priser).

Jeg anbefaler en MacBook (Pro?) hvis budsjettet ditt tillater det. Hvis det blir for dyrt, er det kanskje bedre å enten spare litt mer, eller gå for en billigere pc.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker selv Mac. Hadde jeg fått valget hadde jeg uten tvil valgt en MacBook (Pro) framfor hvilken som helst pc. Jeg har vært på utkikk etter en Mac lenge nå, og den rimeligste koster 8,5k. Og før jeg bruker 8,5k på en ny laptop, vil jeg egentlig være sikker på at den i hvertfall takler videoer i 720p og 1080p for den prisen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...