Gå til innhold

Tjene penger på blogg?


leetlady

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke mye erfaring med dette. Laget meg en blogg for en liten uke siden ( http://dak-no.blogspot.com ). Annonserer med google adsense. Og har jaggu tjent noen kroner allerede, til tross for at bloggen har et tema som er rimelig uinteressant for de fleste.

;-)

 

Det viktige er nok at du gjør en innsats for at folk skal få vite om bloggen. Det er alltids noen som klikker på en annonse eller to.

 

Men skal du bli rik så må man nok enten ha mange blogger, eller bruke veldig mye tid på den ene bloggen du driver.

Endret av K_H
Lenke til kommentar

Laget meg en ny blogg.

 

Min første laget jeg for en uke siden.. Noen kroner har kommet inn, men jeg tror nok det dabber av.

Har derfor laget en ny blogg som rett og slett har temaet å tjene penger på blogg.

Finnes jo tusen sånne guider fra før, men tenkte nå jeg skulle lage en som viser erfaringene jeg gjør meg.

www.bloggpeng.blogspot.com

Lenke til kommentar

Det er sannsynligvis smartere å blogge om noe du kan. Det er mange som har tatt den der med å blogge om å tjene penger for å tjene penger. Det henger ikke på greip og resultatet er nok fort at du hverken tjener penger eller orker å blogge lenger. Finn heller noe som interesserer deg og du kan. Og en ting til, skal du tjene penger så glem å skrive på norsk. Norge er et bittelite land og du skal være temmelig god for å tjene penger dersom du bare sikter deg mot nordmenn. Vel, ved mindre du velger å bli twingly hore, det er det ganske bra penger å tjene på selv i Norge.

Lenke til kommentar

Enig.

 

Jeg kommer til å fjerne sistnevnte blogg.

Tenker heller på å bruke tid på å lage en engelsk versjon av http://dak-no.blogspot.com

(autocad tips og triks).

Har ikke så mange treff, men det er heller ikke det helt store markedet for det.

Men jeg har likevel ok fortjeneste med tanke på hvor lite folk som er inne på siden.

Så jeg tror en engelsk utgave vil kunne nå fram til flere. Men det skal også sies at det da blir mer konkurranse om markedet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Vil du bli rik på blogging?

 

Det er langt mer effektivt innenfor eiendomsbransjen med utleie av eiendom eller lokaler.

God dag mann økseskaft?

 

Kan hende at du er korttenkt og trangsynt?

 

Fremgangsmåte:

1) skaff høy utdannelse

2) spar flere millioner på 5-10år med jobben

3) invester de i eiendomsutvikling for eksempel byggeselskap

4) bygg lokaler med dette selskapet du er med eier i

5) stor avkastning, invester dette i pengespill

 

Denne metoden her fungerer garantert krav:

- Høy utdannelse

- Godt betalt jobb (sivilingeniør?)

- Spare vilje

- Tålmodighet

- Målrettet hele livet

- Aldri gi opp

 

Ulempen med denne veien er at det kan ta mange år, men du begynner å leve i luksus i femtiårene dersom du starter i begynnelsen i tyveårene.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Ehh, jeg er klar over det, og har selv alle planer om å ta en solid utdannelse, men hva i all verden har det i denne tråden å gjøre? Det der er ikke en oppskrift som funker for alle, og det går fint an å tjene penger på bloggen for å spe på studielånet under studietiden.

 

Kanskje litt treg?

Trådstarter ønsker å tjene penger på for eksempel blogging, jeg foreslår eiendomsutvikling men så får jeg en merkelig kommentar. Så setter jeg opp en enkel vei som var tilpasset DEG. Denne veien vil fungere for deg og ikke gamle rusete oldingser selvfølgelig.

 

Det står ikke engang i tråden om at pengene skal benyttes til studier.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Men herregud da. Trådstarter sier at vedkommende har en blogg, og gjerne vil tjene penger på denne. Hvordan i all verden kan du da foreslå noe HELT ANNET, en plan som vil ta årevis?

Det er altså snakk om at noen har en hobby de vil gjøre noen kroner på, og du kommer med et forslag som krever millioner i egenkapital, eventuelt mesteparten av livet ditt.

 

Trådstarter ville ikke tjene penger på "for eksempel" blogging, trådstarter ville vite hvordan h*n kan tjene penger på bloggen sin, spesifikt.

 

Og hva mener du med "litt treg, kanskje"?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Men herregud da. Trådstarter sier at vedkommende har en blogg, og gjerne vil tjene penger på denne. Hvordan i all verden kan du da foreslå noe HELT ANNET, en plan som vil ta årevis?

Det er altså snakk om at noen har en hobby de vil gjøre noen kroner på, og du kommer med et forslag som krever millioner i egenkapital, eventuelt mesteparten av livet ditt.

 

Trådstarter ville ikke tjene penger på "for eksempel" blogging, trådstarter ville vite hvordan h*n kan tjene penger på bloggen sin, spesifikt.

 

Og hva mener du med "litt treg, kanskje"?

 

Du hadde problemer med å forstå hvem det ene innlegget var til. Det bekreftet du da du sa at det ikke ville fungere for alle for jeg siktet nemlig til deg, og kun deg for det var deg jeg diskuterte med.

 

Trådstarter har heller ikke oppgitt en tidsramme, noe som ikke gir en begrensning på varighet. Det forslaget jeg kom med var ment for deg og trådstarter kunne bruke noe av det ved å tilpasse veien til seg selv.

 

Edit: Da vil du sikkert ha en løsning på det førstnevnte negative kommentaren "korttenkt og trangsynt". Den kommentaren kom fordi du sa en merkelig kommentar angående eiendomsutvikling. Fordi du muligens tvilte på den veien og ikke tror det er så lett å blir rik, for alle mennesker kan bli rik.

 

Det med at trådstarter ville vite hvordan hun kunne tjene penger på bloggen sin, jeg kom med en kommentar "vil du bli rik på blogging" da kom jeg på et forslag som er bedre en blogging. Hvis kommentaren var preget av støtende eller sterke sener så har du lisens til å slette innlegg nr 2.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Og hvem sier at Eiendomsutvikling nødvendigvis er så gunstig?

Fordi det tidligere har vært det og en del har tjent mye penger, betyr

overhodet ikke det at det også vil være tilfelle i fremtiden.

Tror du prisene bare går oppover i all evighet og at alle som driver med eiendomsutvikling tjener flust av penger? Isåfall må du foreta en realitetssjekk.

 

Det er like nyttig som om jeg sier spar mange millioner og plasser det i aksjer, for

de siste 20 årene har man tjent mye på aksjer.

 

Edit: ble litt oppgitt så jeg glemte selve temaet. Skriv om noe som interesserer deg og som du kan en del om. Da blir både kvaliteten på bloggen bedre og du vil antageligvis ha lettere for å investere litt tid i den. Du kan jo f.eks annonsere bloggen din på facebook og kanskje vha. av litt "word-of-mouth" rekruttere flere lesere.

Endret av doofhetz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Eiendomsutvikling er FREMTIDEN folketallet blir større, folk trenger et sted å bo, flere flytter inn til byene og flere butikker foretrekker å være i kjøpesentre. Da er det lukrativt å investere i et byggefirma med stor startkapital slik at du kan bygge lokaler (leiligheter, garasjer, oppbevaring lager, butikklokaler osv for å ikke snakke om kjøpesentre).

Lenke til kommentar

Og du tror ikke det er flere som tenker i samme baner?

Jeg kan foreta mange tilsvarende resonnement som leder fram til samme type geniale investeringsideer om du vil:

-Det blir flere folk i verden -> det trengs mer mat -> begrenset dyrkbar jord -> bra kunstgjødsel er tingen for effektiv jordbruk -> invester pengene i Yara.

-Olje- og gassreservene vil etterhvert ta slutt -> energibehovet i fremtiden blir større -> invester penger i solenergi -> invester penger i REC.

-Kina har hatt en voldsom utvikling og begever seg mot å bli verdens største økonomi -> invester penger i Kina.

osv.

 

Om du ikke ser poenget så glem det. Tråden handler jo om noe helt annet så la heller trådstarter få styre showet.

Lenke til kommentar

Lite tips: Du vil atlltid tjene mer om du velger eget domene, og selv selger reklameplass. Noen som har hørt om Ida Wulff, eller hva nå enn kjærringa heter? (yeah, blog 'bout me bitch). Hu tjente over dobbelt så mye når hun byttet løsning fra nettavisen sin til egen.

 

Liten retting: Ida Wulff byttet fra blogg.no til nettavisen, ikke fra nettavisen til sin egen. Grunnen til at hun tjener penger på bloggen er at nettavisen er en stor aktør som selger reklameplass til større selskaper. Da Ida Wulff er en del av nettavisen, får hun tilgang på annonser og betaling vanlige bloggere ikke kan drømme om. Hvis man bytter til sin "egen løsning", vil man ikke tjene i nærheten av like mye.

Lenke til kommentar

 

Liten retting: Ida Wulff byttet fra blogg.no til nettavisen, ikke fra nettavisen til sin egen. Grunnen til at hun tjener penger på bloggen er at nettavisen er en stor aktør som selger reklameplass til større selskaper. Da Ida Wulff er en del av nettavisen, får hun tilgang på annonser og betaling vanlige bloggere ikke kan drømme om. Hvis man bytter til sin "egen løsning", vil man ikke tjene i nærheten av like mye.

 

 

Men om man bytter fra f.eks en blogspot eller wordpress-adresse til sin egen da?

Hva er det i så fall som gjør forskjellen, sånn rent bortsett fra en enklere adresse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...