Gå til innhold

Hvordan klage på vgs inntak?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er missfornøyd med hva jeg har kommet inn på i år. Skal begynne på Vg1 og kom inn på 3 valget mitt elektro. Har gjennomgått mye dritt dette året. 2 store opprasjoner og depresjoner. Håper jeg kommer inn på 1 valget i det siste inntaket, som jeg får vite 6 august. Klagefristen er 4 august tror jeg. Hvordan klager man og har jeg noen grunn til det? Hadde 4,06 i snitt, men kom verken inn på 1 valg Studiespesialisering eller 2 valget Idrett:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Da er årsaken at du hadde ikke gode nok karakterer fordi du overvurderte deg selv! Gå til ditt lokale inntakskontor på kommunehuset og få justert ønskene dine men det er ikke sikkert at de går med på det dersom grunnlaget er dårlig i skolesammenheng.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det du skal "justere" vil si at du skal delvis endre ønskene dine ikke totalt, men endre de derfor passer det med å "justere" på ønskene dine.

Gå til ditt lokale inntakskontor si at du vil "justere" (delvis endre) ønskene dine pga... (en god grunn). Så vil de se på dette og gå med på det hvis det er en god grunn.

Det du kan "justere" er at du endrer søket til noe annet men fremdeles på samme skole, eller omvendt at du søker på det samme bare på en annen skole.

Nå har du delvis endret søknaden din, hvis du skulle ha endret søknaden totalt måtte du ha søkt noe helt annet på en helt annen skole, da ville ikke begrepet "justere" være passelig lenger.

Vær oppmerksom på at du trenger en god grunn til dette ellers vil de ikke gå med på det, gjerne nevne skaden din som ville være upassende i elektro yrket samtidig at du er totalt uinteressert i dette. Da spør de sikkert hvorfor du søkte på dette i første omgang da kommer du med noe på det. Det er ikke sikkert at denne grunnen vil virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...