Zabaniya Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hm, på bakgrunn av mye vurdering og personlig oppfatning velger jeg å gi han terningkast to, muligens en svak toer. Jeg er misfornøyd, hadde vel egentlig forventet å få langt mer. Tross alt, han er allmektig. Uansett håper jeg at han vil rette opp dette. Han har fortsatt mulighet, men den nåværende vurderingen, samt vurderingskriteriene, blir dårligere og dårligere. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg kan ikke dømme Gud, fordi jeg ikke vet noe om han. Men når det gjelder de ulike versjonene menneskene har forestillinger om, så blir det en toer. De fleste sier at Gud elsker oss, men sender oss til evig pine i Helvete hvis vi ikke gjør som han sier. Og jeg fatter ikke hvorfra de har at Jesus støtter krig, vold, diskriminering mot rase og seksualitet, terrorisme for hans sak, osv. Men det er vel deres bildet av Gud som ikke stemmer overens med hva Jesus prøvde å fortelle oss, og siden Jesus skulle være den samme som Gud, så gikk de for den verste utgaven. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg gir Gud en klar sekser. På tross av alle merkverdigheter, trusler, at han druknet hele jorden... SÅ klarer jammen denne karen å bli elsket av en en milliard eller to av menneskeheten. GODT JOBBET! Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Tror det egentlig sier mer om hvilket nivå menneskene er på enn om at gud er så fantastisk. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 (endret) Ved førsteøyeblikk virker Skaperverket hos GUD® som et veldig fantastisk, stort og veldig komplisert produkt. Men dessverre har GUD® sluttet å bedrive teknisk support til produktene, samt lynsjing, tilbaketrekning og destruksjon av enkelte enheter av Skaperverket uten god grunn, og det trekker ned. TERNINGKAST: 2. Endret 7. august 2010 av Frohman Lenke til kommentar
Floregnag Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Terningkast 1. Fordi gud gjorde at: - usunn mat smaker bedre enn sunn mat. - svette lukter vondt - kroppen eldres (hvorfor ikke bare være som en 25åring i 80 år?) - jenter også bæsjer - jorden er avhengig av regn og skyer for å fungere - tilhengerene hans ble ignorante og lettlurte - ikke lot oss få en forståelse om når og hvordan jorden(og universet) ble skapt hmm, sikkert masse mer. Det er hvertfall noen av tinga jeg ville fiksa på om jeg var gud. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 - jenter også bæsjer Og hvordan skulle vi gjennomført analsex om de ikke hadde bærjet om jeg tørr spørre? Ville det vært bedre om de kastet opp de fordøyde matrestene? Tror ikke det... 1 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Morsom tråd! Her er min vurdering: For å ta det positive først, så er lyden og grafikken fantastisk! Det samme kan sies om fysikken og styringen. Dessverre er dette alt det positive som kan sies om Guds prestasjoner. For hvor er historien? Hvor er spenningen? Hva er egentlig meningen med hele greia? Av og til føles det rett og slett som om jeg ikke er hovedpersonen! Grensesnittet fortjener dessuten et kapitel for seg selv. Man kan ikke lagre eller laste inn på nytt hvis man er uheldig. Det er heller ikke mulig bruke en MOD, og hvis man dør kan man ikke engang starte på nytt!!! Disse feilene har vært kjent i årtusener, men Gud gidder fremdeles ikke å gi ut noen patch. Nei, dette var dårlige greier. Jeg gir også en diger minus for følgende oppfinnelser: - Mygg, - flått, - og knott! Terningkast 1 Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 + Lyden er bra, og de forskjellige landskapene gjør det interessant + Evolusjonen, ganske smarte greier, det + To forskjellige kjønn, gjør alt mye mer spennende + Sjokolade - Detaljene er oppfinnsomme, men ikke så gjennomtenkte. - Hårløse hunder og kaniner med røde øyne - Kristne - Pandaen har ingen tommel - Avføring - Fisk smaker vondt - Hårete rygger - Han finnes ikke - Navlelo. 1/6, fordi han oppdaterer boken sin så altfor sjeldent, og fordi pommes frites gjør meg feit. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 + Lyden er bra, og de forskjellige landskapene gjør det interessant + Evolusjonen, ganske smarte greier, det + To forskjellige kjønn, gjør alt mye mer spennende + Sjokolade - Detaljene er oppfinnsomme, men ikke så gjennomtenkte. - Hårløse hunder og kaniner med røde øyne - Kristne - Pandaen har ingen tommel - Avføring - Fisk smaker vondt - Hårete rygger - Han finnes ikke - Navlelo. 1/6, fordi han oppdaterer boken sin så altfor sjeldent, og fordi pommes frites gjør meg feit. Fisk smaker bra om du tilbereder den riktig. Fisk en makrell, og grill den på stedet (fjern gjerne innvoller først) gjerne med ett par sitronskiver i... Nytes med en iskald pils. Men Gud støtter vel ikke pils, så det går forsåvidt opp i opp med at fisk kan smake godt Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Tror ikke det er noe problem med pils heller Tenklitt // WINWIN Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hm, får vel gå på anmeldelsen uten mye snikksnakk: Førsteinntrykk: Dette spillet har en katastrofalt stor læringskurve som kommer til å få mange til å hoppe av lasset. Heldigvis for noen er det en sinnsykt lang læringsperiode før du får gjøre alt som er morsomt. Grafikken er upåklagelig, noe som jeg kommer til å snakke mer om senere. Verdenen er gedigen og lydene er fantastisk. Fysikkmotoren er noe av det sykeste jeg har vært borti og ALT(!) er interaktivt! Synes hele økonomisystemet er litt overkill da det tar evigheter å få gjort ting. Eldre spillere sier at det er sånn det skal være så jeg får bare tro det. Grafikk: Grafikken er det vakreste du har sett hittil, uten unntak! Sammen med fysikkmotoren så blir det hele rett og slett komplett. Alle teksturer og lyskilder er perfekte! Det merkeligste er at det ikke er noe tegn til lag, selv med så mange spiller online til en hver tid. Verken ustø FPS eller dårlig ping til serveren. Men du har ikke noen muligheter til å bestemme utseende direkte. Alle nye spillere blir automatisk generert fra forskjellige parametere og du kan bare endre ting etterhvert. Du har forskjellige muligheter for å forandre utseende helt, men det er det bare de rikeste spillerne som har råd til. Spillbarhet: Det er her spillet virkelig taper. Som nevnt tidligere så tar alt litt for lang tid. Det er til tider vanskelig å finne fram til hvor du skal og unødvendige daglige behov ødelegger mye av moralen. Til tider virker det veldig tregt og uresponsivt og den tilsynelatende evigvarene læringsmodusen tar litt på. Det som er ett pluss er at du kan velge hvilken vei du skal gå etter en stund i læringsmodusen, noe som er bra. Har bare prøvd meg som Skandinavian til nå så vet ikke helt hvordan andre raser forvalter læringsmekanismen. Spillet er i teorien helt åpent. Man merker fort hvorfor jeg skriver Teori da det hele er relativt. Bare etter en liten stund i spillet får du grenser som du må forholde deg til. Heldigvis så er spillet laget slik at du kan velge å trosse disse, om du tar eventuelle konsekvenser. Fun Factor: Det er en rekke minispill i spillet som kan oppta deg i evigheter. Det er heller ikke satt opp noen muligheter til å "Runne" spillet, så det er mye spekulasjoner på forumet om hva som egentlig må til få å gjennomføre spillet. Mange bruker tiden sin til den økonomiske delen av spillet i mens andre bruker ekstreme mengder med tid på en mekanisme kalt Sex. Sex er en funksjon som primært er laget for å spawne minions, men en spillergenerert bug gir deg muligheter til å ha Sex uten å spawne minions. Bugs: Dette spillet er fylt til randen med bugs! Moderatorne og de spillerne som er hektet på utvikleren nekter for at det er bugs og kaller det heller funksjoner. Som spiller har du forskjellige ting i "Kroppen" din som kan bli ødelagt. Den indre strukturen din kan få skader slik at den knekker, noe som gjør at du blir hemmet fra spillet en god stund. Det er generelt mange feil som kan skje med spillfiguren din og siden utvikleren nekter å patche dette så har enkelte spillere tatt på seg ansvaret for å fikse dette. En dårlig løsning mener nå jeg. Alt i alt så er spillet rimelig stort med mengder av jobbmuligheter, endringer du kan gjøre på figuren og minispill. Dessverre så er spillet også fullt av bugs og tregt gameplay. For min del så hjelper det i alle fall lite at spillet er stort, åpent og fritt når det tar en evighet å bevege seg. En Utvikler som ikke patcher spillet er også dårlig. LIFE får derfor terningkast 3/6. Det er egentlig hva du gjør som definerer spillet, så hver spiller får en helt unik opplevelse. Dessverre så må jeg nok gi utvikleren GUD en miserabel 1/6. Selve spillet er som sagt fullt av bugs og åpenbare designfeil. Moderatorteamet på forumet hevder ofte at de har kontakt med utvikleren samt at utvikleren har skrevet en dårlig FAQ kalt Bibelen som er rimelig vanskelig å finne fram i da den gir rom for mange forskjellige tolkninger. Forhåpentligvis så jobber GUD med LIFE 2 eller en expansionpack, for dette holder ikke mål. 1 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hehe, nei kristne har mindre og mindre problemer med alkohol, det er sant. Spise makrell, drikke pils og snakke om den deilige kona til naboen da (noe syndig må presses inn;) Lenke til kommentar
YojimboVII Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Da vi snakker om å gi terningkast til en fiksjonell "Gud" synes jeg det bare passer og gi han en fiksjonell terning med terningkast 0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå