Hejlpe Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hva synes du om jobben han har gjort? Er du fornøyd, eller hadde du ventet mer? Jeg synes Gud har gjort en bra jobb med naturen, dette trekker opp betydelig. Det som trekker ned er at jeg ikke ble gitt superkrefter, all jobbingen, og at jeg kommer til å dø til slutt uansett hva jeg gjør. Det sistnevnte trekker såpass ned at jeg lander på en treer. Dette kunne du gjort bedre, Gud.. Terningkast TRE! Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Haha... for å gi han terningkast må jeg vel akseptere at han finnes, og det er jeg ikke helt klar for... men for morroskyld: 1! Hvorfor: Hva var vitsen med å lage edens hage og alt så fint bare for å la alt gå til helvette (sykdom, fattigdom, pest, atombomber, kriger osv +++ (u get it)). Selv om han har gitt oss fri vilje er det lov å gripe inn. Akkurat som jeg vil om jeg ser et barn på 2-3 år leke med husholdningens kjøkkenkniv. Å gi oss jesus etter hvor mange milliarder år teller ikke. Jesus levde i hva for noe, 33år? Fis i motvind GG GOD Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 He he... artig dette her Er vel programforpliktet til å gi en terninkast 6. Hvofor? Hvis du virkelig vil vite det, så må du undersøke den stor klokeboka. Med det du da finner, så trumfer du gjennom alle spørsmålstegnene som South_Bridge har ettersom du da får man en fin fin forklaring på det meste... Litt "kort" på svaret her, men det får holde for denne gang // WINWIN Lenke til kommentar
Hejlpe Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Bra anmeldelse, south_bridge. Enig, hva var vitsen, Gud? Har du tenkt til å skrive et innlegg eller bare ta imot kritikken? [EDIT: Her kom det et terningkast seks på Gud før jeg fikk reagert. Der har vi én fornøyd kunde ihvertfall. Er det flere som deler denne meningen mon tro?] Endret 2. august 2010 av Hejlpe Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Siden jeg ikke er kristenateist, men hinduateist, velger jeg å gi ternigkast til en hindu gud. Og hvem andre enn Ganesh Dette må bli en klar 6/6, ikke bare har en elefant hode, noe som er drit kult, men er guden for kunst og vitenskap(noe abrahamsike guder mangler helt) Han er også guden for å overkomme motstand og hindere. Og ikke minst guden for intellect og visdom, på alle måter en gud jeg kunne tilbedt om jeg hadde trodd på han. Tenk om monoteistiske religoner hadde hatt Ganesh som eneste guden, i stede for den jævøene Jahve 2 Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 He he... artig dette her Er vel programforpliktet til å gi en terninkast 6. Hvofor? Hvis du virkelig vil vite det, så må du undersøke den stor klokeboka. Med det du da finner, så trumfer du gjennom alle spørsmålstegnene som South_Bridge har ettersom du da får man en fin fin forklaring på det meste... Litt "kort" på svaret her, men det får holde for denne gang // WINWIN Trumfe igjennom alle spm mine? Du er ikke klar over hvor mange uskyldige mennesker som dør HVERT sekund, små barn på <6 år i afrika (feks)? Hva med alle barna i slummen i sør-amerika? stort sett alle barna i sør-amerika, afrika, india og kina... du sitter trygt her i norge du. det skjer så mye faenskap i verden... ergo kan det ikke finnes en gud. men bare hvil deg på en løgn du. Lenke til kommentar
Hejlpe Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 (endret) South_Bridge, forfedrene våre som kom til Norge for titalls tusen år siden hadde det ikke lett. På grunn av deres blod, svette og tårer lever vi nå i velstand. Europeerne er noen av de som har lidd mest for å skape sitt kontinent, 90% døde av matmangel, istiden og 2/3 av oss døde under svartedauden. Det har tatt mange generasjoner av nordmenn med livet som innsats å bygge dette landet, og bare fordi andre i verden ikke har klart det like bra som oss nordmenn, er ingen grunn for oss å skamme oss. Skam er en selvdestruktiv følelse. Det finnes mange tusen norske barn og voksne som lider, blir utsatt for overgrep, bor på gatene, dør av sykdommer som kunne vært helbredet. Hvorfor hjelpe noen på den andre siden av jorden mens nordmenn tar selvmord i tusentalls hvert år og dør av overdoser hver dag? Hvordan forsvarer du å la nordmenn dø og lide mens du vil fly i helikopter til andre siden av jorden på et slags jesus-ferden for å øke din egen selvfølelse og selvbekreftelse? Det er det det handler om til syvende og sist. Dere selvhatende, antinorske mennesker som kommer med en pekefinger for alle som ikke vil gi hele Norges rikdom til den tredje verden, er selvsentrerte og har et gigantisk martyrkompleks. Gud: TERNINGKAST TRE! Endret 2. august 2010 av Hejlpe Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Han har definitivt gjort en god jobb med selve jorden - naturen er rett og slett fantastisk, selv om den har en del småting som godt kunne vært ordnet opp i. Menneskene og dyrene er også godt utført, men en del ting som trekker ned på denne fronten, blant annet en del lite gjennomtenkte instinkter. En del kroppsfunksjoner kunne også vært gjort på en bedre måte. Men det som virkelig trekker ned er hvordan skaperverket har blitt tatt vare på i ettertid. Selv om livet har utviklet seg riktig vei - vel og merke på egenhånd - virker det som om Gud har glemt jorden helt og latt den seile sin egen sjø. Jordens innbyggere har måttet klare seg selv i all ettertid. En del merkelige løsninger ift. hvordan jordens innbyggere er forventet å holde kontakten med ham. Dette kan også ha noe å gjøre med hans fravær og likegyldighet. Terningkast 2-! Pluss: Naturen Menneskene Minus: Resten Also: @Hejlpe: wat Endret 2. august 2010 av Aceface Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 South_Bridge, forfedrene våre som kom til Norge for titalls tusen år siden hadde det ikke lett. På grunn av deres blod, svette og tårer lever vi nå i velstand. Europeerne er noen av de som har lidd mest for å skape sitt kontinent, 90% døde av matmangel, istiden og 2/3 av oss døde under svartedauden. Det har tatt mange generasjoner av nordmenn med livet som innsats å bygge dette landet, og bare fordi andre i verden ikke har klart det like bra som oss nordmenn, er ingen grunn for oss å skamme oss. Skam er en selvdestruktiv følelse. Nå får du gi deg. Istid, svartedauen... det er årsaker en ikke kan gjøre noe med, heller ikke tatt at dette skjedde på et tidspunkt hvor vi ikke besatt kunnskapen til å gjøre noe med det(stort iaff). Krigene i Afrika, barna som sulter i hjel verden over i dag... det kan vi faktisk gjøre noe med. Innrømmer at mengden (barn som sulter) er så stor at man ikke kommer rundt til alle... så da hadde det vært fint om det fantes en Gud... ånei, det gjør jo ikke det. Det finnes mange tusen norske barn og voksne som lider, blir utsatt for overgrep, bor på gatene, dør av sykdommer som kunne vært helbredet. Hvorfor hjelpe noen på den andre siden av jorden mens nordmenn tar selvmord i tusentalls hvert år og dør av overdoser hver dag? Hvordan forsvarer du å la nordmenn dø og lide mens du vil fly i helikopter til andre siden av jorden på et slags jesus-ferden for å øke din egen selvfølelse og selvbekreftelse? Nettopp, det folk som til og med lider i norge. Gud tar ikke hånd om dem, det er iaff sikkert. OG en ting, har _jeg_ sagt vi skal la nordmenn dø for å redde barn i afrika? jeg bare poengterte. Men faktisk... antallet som lider i norge er smårusk mot (jeg nevner hele smørja igjen:) sør-amerika, afrika, india, kina.... hvor er gud? Det er det det handler om til syvende og sist. Dere selvhatende, antinorske mennesker som kommer med en pekefinger for alle som ikke vil gi hele Norges rikdom til den tredje verden, er selvsentrerte og har et gigantisk martyrkompleks. Gud: TERNINGKAST TRE! Men gud har ikke gjort noe siden han skapte verden, gav det liv og sikret et totalt kaos som er urettferdig. hvis gud finnes så er vel han urettferdig? nice try, u fail Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Terningskast: 1 Han straffer oss (lar oss ikke være i edens hage) pga noe adam og eva gjorde. Det alene fører med seg terningskast 1. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Han er almektig, men likevel er verden lagt i fra perfekt. Terningkast 1 Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg må gi terningkast 0 siden terningkast 1 innebærer at selv om Gud suger i alt han gjør, så gjør han noe. Og det ser jeg på som lite sannsynelig. Og jeg har like mye rett i å gi terningkast 0 som ikke eksiterer til en enhet som heller ikke eksisterer. Hvis Gud leser dette og er uenig i min påstand om hans manglende eksistens og ønsker å bevise sin tilstedeværesle, skal jeg edit'e 0'en til en 1'er. 2 Lenke til kommentar
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Gud er særdeles inkompetent. Han har mislyktes og mislykkes fortsatt i nesten alt han gjør. Det eneste positive er vel at han skapte pen natur (i menneskenes øyne, ganske subjektivt - marsboere synes sikkert det er vakkert på Mars), men så gikk det fullstendig skeis. Mulig han tok ei skikkelig fyllekule etter dag 1 med skaping, så resten ble som det ble. Menneskene er for eksempel fullstendig håpløse, og er vel det største feilgrepet. Ikke bare har vi store fysiske mangler, imperfeksjoner og defekter, men vi er også egoistiske og ofte beint fram slemme. Vi ble skapt på den siste dagen, og han må ha gått fullstendig tom for krefter og ideer, samt at han fortsatt var i en kraftig rus etter tett drikking i bortimot en uke. Han skapte oss med gener som har potensial til tusenvis av ulike sykdommer bare der, og da har jeg ikke regnet med virus o.l. Vi har middelmådig syn, vi er relativt treige, ikke særlig utholdende, vi har dårlig hørsel og elendig luktesans. ELENDIG! Hva i all verden tenkte han på... Han kunne vel slengt på radarhørsel som hos flaggermusene eller falkeøyne. Vi skulle jo liksom være SUPERARTEN!?? OK, så fikk vi tomler, stemmebånd og stor hjerne (med de tidligere nevnte defekter), men her er det enormt rom for forbedring. Hvem som helst kan designe mye bedre griperedskaper, og hjernen... stor er den, men... Stemmebånd er vel og bra, men hva skjedde med telepatisk kommunikasjon?? Dette er et svakt kompromiss, Gud. Vi er fullstendig i ubalanse med resten av økosystemet her på jorden. Vi utplyndrer ressursene, vi dreper og torturerer våre egne artsfrender - iblant til og med for nytelsens skyld, for ikke å snakke om hvordan vi oppfører oss overfor andre dyrearter. Skandaløst, og det var Gud som skapte oss slik. Så kan vi jo ta med det at han ikke har makt til f.eks. helbredelser eller til å gripe inn der det trengs i verden, han har ignorert oss fullstendig i årtusener. Ikke et eneste livstegn. Skal det bety da, Gud?! Drite seg helt ut med skapelsen, og så bare STIKKE!?? Snakker om ansvarsløshet. Hva med å rydde opp i rotet du har skapt i stedet for å sitte på en sky og kose deg med utsøkt mat/drikke og søte engledamer? ER DU FOR OPPTATT!? Så for å oppsummere... Pluss: Pene fjorder, takkskarruha Mye av økosystemet er jo relativt balansert, med plante- og dyrearter som har fascinerende tilpasninger til hverandre, nesten som om de har utviklet seg for å tilpasse seg hverandre (du lurte mange av oss godt der, ja) Minus: Dårlig design og egenskaper for menneskene Totalt ansvarsløs Lager et rot, nekter å rydde opp Ja, det ser ikke så bra ut, det her, men det er da LITT som trekker opp. Han bør vel si seg fornøyd med en toer for dette. Det kunne tross alt vært verre, ikke sant? Men mer enn en toer kan det naturligvis heller ikke bli. 4 Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ....Du er ikke klar over hvor mange uskyldige mennesker som dør HVERT sekund, små barn på <6 år i afrika (feks)? .... Er du klar over at det blir født flere enn det dør? I sum øker befolkningen hele tiden Argumentet ditt er altså som følger. Gud kan ikke eksistere fordi hvis han hadde eksistert så hadde ikke dårlige ting skjedd... Hvordan er det bedre enn dette argumentet? Gud eksisterer fordi hvis han ikke hadde eksistert så hadde ikke gode ting skjedd. Hvis lusifers største triks var å få mennesker til å tro at han ikke eksisterte så er guds største triks at han fikk mennesker til å tro at han eksisterte Så til terningskastet. Om gud finnes eller ikke så har gud hatt en enorm påvirkning på samfunnet. Ganske få ting som har påvirket historien i like stor grad. Tror jeg ruller ut en 5er. Det er sterkt å ha så stor påvirkning når man ikke eksisterer. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ....Du er ikke klar over hvor mange uskyldige mennesker som dør HVERT sekund, små barn på <6 år i afrika (feks)? .... Er du klar over at det blir født flere enn det dør? I sum øker befolkningen hele tiden Argumentet ditt er altså som følger. Gud kan ikke eksistere fordi hvis han hadde eksistert så hadde ikke dårlige ting skjedd... Hvordan er det bedre enn dette argumentet? Gud eksisterer fordi hvis han ikke hadde eksistert så hadde ikke gode ting skjedd. Hvis lusifers største triks var å få mennesker til å tro at han ikke eksisterte så er guds største triks at han fikk mennesker til å tro at han eksisterte Så til terningskastet. Om gud finnes eller ikke så har gud hatt en enorm påvirkning på samfunnet. Ganske få ting som har påvirket historien i like stor grad. Tror jeg ruller ut en 5er. Det er sterkt å ha så stor påvirkning når man ikke eksisterer. For noe vrøl... du ser ikke poenget mitt. Det skjer SÅ MYE faenskap i verden at alt "det gode" klarer ikke å veie opp. Jeg tror ikke du ser helt omfanget. Kanskje er Unicef/Plan/Leger uten grenser/Redd Barna inne og hjelper noen landsbyer i Afrika (og det er bra arbeid) men hvor mye rekker de egentlig over? Og du sier at det blir født flere en det dør... les det om igjen, er du helt insane? Det er greit "det dør mange tusen uskyldige barn fordi det fødes jo minst like mange"... WTF. Et lite barn, fullstendig uskyldig, finner du noe mer uskyldig? DU får meg til å kaste opp! Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Minner denne faenskapen noe om det du finner i Matteus 24??? // WINWIN Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Minner denne faenskapen noe om det du finner i Matteus 24??? // WINWIN Jeg var bare nødt til å kommentere, for det er priceless: (Mat 24:) 4 Jesus tok til orde og sa: «Pass på at ikke noen fører dere vill! 5 For mange skal komme i mitt navn og si: 'Jeg er Messias!' Og de skal villede mange. Allright, nå kommer jeg med min egen profeti: En dag vil jorden være fredelig, alle nasjoner/relgioner er oppløst og mennesket er forent i et globalt samfunn. Jeg er South_Bridge, og mange andre vil komme å påstå det samme som meg og de skal villede mange. Å sitere bibelen er galskap. Alle som har det minste fnugg av menneskets natur VET at 2 Men han sa: «Ja, ser dere alt dette? Sannelig, jeg sier dere: Her skal det ikke bli stein tilbake på stein, alt skal rives ned.» å forutse krig i verden er ingen heksekunst. Min profeti er dog lengre inn i fremtiden :-) Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ...Og du sier at det blir født flere en det dør... les det om igjen, er du helt insane?... DU får meg til å kaste opp! Godt jeg kan hjelpe med vekten Ja, det blir født flere enn det dør. Er det noe tvil om det? Ja, uskyldige små barn dør, og nye enda mer uskyldige mindre barn blir født. (de som dør har jo tross alt levd og kan potensielt ha forårsaket tull) Hvis man setter sorgen av å miste et barn til å oppveie gleden av å få et barn så er det faktisk mer glede i verden. Poenget er at uansett hvordan man vrir og vender på det så er det mer godhet i verden enn faenskap. Når du sier at faenskapen finnes fordi gud ikke eksisterer så har du ikke særlige gode tanker om hva menneskeheten kan få til. Du sier jo indirekte at det hadde vært bedre om gud fantes slik at han kunne overstyre menneskene som lager all faenskapen. Uansett, barn dør i Afrika. Det er sørgelig, men ikke noe videre problem for menneskeheten. Det er til og med noe vi kan fikse, men vi velger å la være. Hadde det dødd flere enn som ble født så ville enten problemet løst seg selv, eller man hadde prioritert annerledes og fikset det. Mistet du mer vekt nå? Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ...Og du sier at det blir født flere en det dør... les det om igjen, er du helt insane?... DU får meg til å kaste opp! Godt jeg kan hjelpe med vekten Ja, det blir født flere enn det dør. Er det noe tvil om det? Ja, uskyldige små barn dør, og nye enda mer uskyldige mindre barn blir født. (de som dør har jo tross alt levd og kan potensielt ha forårsaket tull) Hvis man setter sorgen av å miste et barn til å oppveie gleden av å få et barn så er det faktisk mer glede i verden. Poenget er at uansett hvordan man vrir og vender på det så er det mer godhet i verden enn faenskap. Når du sier at faenskapen finnes fordi gud ikke eksisterer så har du ikke særlige gode tanker om hva menneskeheten kan få til. Du sier jo indirekte at det hadde vært bedre om gud fantes slik at han kunne overstyre menneskene som lager all faenskapen. Uansett, barn dør i Afrika. Det er sørgelig, men ikke noe videre problem for menneskeheten. Det er til og med noe vi kan fikse, men vi velger å la være. Hadde det dødd flere enn som ble født så ville enten problemet løst seg selv, eller man hadde prioritert annerledes og fikset det. Mistet du mer vekt nå? Jeg var egentlig frista til å la det gå, vi er litt off-topic... mens lets go! Du kan ikke si at de som blir født kan potensielt sett forårsaket tull, det er rett og slett usakelig. Den utlimate sorgen i verden er å miste et liv, og det finnes flere gleder. Jeg er sikker på at å få et barn er kanskje den største gleden i verden, men det å miste dette barne er den største sorgen - sett deg inn i situasjonen selv. Du har fått et barn, og så mister du det... hva veier mest? Død selvfølgelig. Jeg tror at i norge i dag er det mer godhet en sorg. Det samme kan ikke sies om afrika, og når man sammenligner antall mennesker så afrika > norge. Jeg tror verden hadde vært bedre med en allmektig Gud tilstede. En ubestikkelig, allmektig og global tilstedeværelse hadde løst det aller fleste problemer(og da måtte vi antageligvis har løsrevet oss fra ALL tankegang vi har i dag). Men jeg skal ikke si mer i denne tråden. Religion er noe som kan diskuteres i det vide og det breie. Du kan fortsette å argumentere, og jeg kan fortsette å motargumentere. Man blir aldri enig på et online forum uansett. Enkelte tar religion så personlig at en eventuelt forflytning i mening vil ta mer tid en hva jeg og du gidder å bruke på denne tråden. GG NO RE Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Du kan ikke si at de som blir født kan potensielt sett forårsaket tull, det er rett og slett usakelig. Da var det godt jeg ikke sa det heller da. Jeg sa at de som dør (og dermed må ha levd) kan ha forårsaket tull i den tiden de levde. De som blir født er da potensielt mer uskyldige enn de som dør. Enkelte tar religion så personlig at en eventuelt forflytning i mening vil ta mer tid en hva jeg og du gidder å bruke på denne tråden. Det tror jeg du har helt rett i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå