Wiciwato Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Får håpe det er noe ikveld og da, for dette var kjempegøy å ta bilde av. Fikk faktisk melding fra CNN på flickr i tillegg.. *skryte skryte* Endret 4. august 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Idag tar jeg turen til toppen av alpinannlegget på Beitostølen, fint og mørkt der, samt mange fjell Wiciwato, sweet! Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg bor i Sarpsborg, og jeg var ute ved Borge Varde i natt - fikk ikke tatt bilder, da batteriet på kameraet sviktet. Er det noen som vet om noen fine steder med minimal lysforurensing i området (ettersom Borge er forurenset med lys fra både Fredrikstad og Sarpsborg...)? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Jeg bor i Sarpsborg, og jeg var ute ved Borge Varde i natt - fikk ikke tatt bilder, da batteriet på kameraet sviktet. Er det noen som vet om noen fine steder med minimal lysforurensing i området (ettersom Borge er forurenset med lys fra både Fredrikstad og Sarpsborg...)? Skulle tro det hadde vært lite med lysforurensing ute på Rokkeveien, ved Skjeberg kirke (mot Rokkeveien) eller ved Børtevannet, Spesiellt sistnevnte. Men, det ser ut som om det er for overskyet til å kunne nyte Nordlyset idag, men det kan kanskje endre seg senere utpå kvelden/natta? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Så langt ser det bra ut skymessig, så jeg skal forskyve døgnrytmen ytterligere og se om jeg får med meg dette i natt. Hvor lenge av gangen er nordlyset der? Bør jeg sitte på taket med kameraet satt opp og i posisjon hele tida, eller har man som regel noen minutter til å reagere? Endret 4. august 2010 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Hva tror dere om Trondheim? Er dessverre overskyet nå, men meldt lettskyet rundt 1. Lenke til kommentar
tOmma- Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Jeg bor i Sarpsborg, og jeg var ute ved Borge Varde i natt - fikk ikke tatt bilder, da batteriet på kameraet sviktet. Er det noen som vet om noen fine steder med minimal lysforurensing i området (ettersom Borge er forurenset med lys fra både Fredrikstad og Sarpsborg...)? Skulle tro det hadde vært lite med lysforurensing ute på Rokkeveien, ved Skjeberg kirke (mot Rokkeveien) eller ved Børtevannet, Spesiellt sistnevnte. Men, det ser ut som om det er for overskyet til å kunne nyte Nordlyset idag, men det kan kanskje endre seg senere utpå kvelden/natta? Takker, hadde faktisk tenkt på Børtevannet selv Fikk vite om et ganske godt sted av min far - Lindemark ute ved Ise. Er et gammelt utkikkstårn der, ca 15 minutters gåtur innover i skogen. Rimelig mørkt der ute, ifølge han far. Får foreløpig bare vente og hvordan været er i løpet av den neste timen... ergerlig at været ikke er med oss i dag.. Edit: Så langt ser det bra ut skymessig, så jeg skal forskyve døgnrytmen ytterligere og se om jeg får med meg dette i natt. Hvor lenge av gangen er nordlyset der? Bør jeg sitte på taket med kameraet satt opp og i posisjon hele tida, eller har man som regel noen minutter til å reagere? Nordlyset er der hele tiden, men det varierer veldig i styrke. Noen ganger ser man nesten ingenting, andre ganger blusser det kraftig opp og blir til et skikkelig lysshow. Anbefaler at du bare bruker lang lukkertid (20-30 sek) og samtidig håpe på å få DET blinkskuddet Endret 4. august 2010 av tOmma- Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Fra forrige natt, tatt fra Brevik brygge nesten innerst i Bunnefjorden mot Oslo sentrum. 1 Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Det kaller jeg snasent bilde! Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Er det noe tess ikveld eller? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Det kaller jeg snasent bilde! Takker for det Dellers. Trodde nesten det hele var rent oppspinn, ettersom det ikke var antydning til nordlys rundt midnatt. Men når det nærmet seg halv ett kunne jeg ane et grønnskjær lavt i nord. Etter hvert makset det ut rundt totida, da flagret det virkelig over mye av himmelen. Riktignok var det et relativt tynt og svakt slør for det meste, men med ISO 2000 får man jo samlet litt lys. Med lavere ISO ble lukkertida fort for lang, og det hele for utflytende. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Det ble ikke så voldsomt spektakulært, men det er da noe: Endret 5. august 2010 av C₈H₁₀N₄O₂ Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg så nordlys i kveld, men var litt grønn bevegelse mellom 2 skyer, men blei ikke noe særlig bra bilde av det Ellers kom skyene skremmende fort syns jeg FInt vær og tok noen fine bilder uansett av nattlandskap Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Var oppom både grefsenkollen ( rundt 2) og til sognsvann rundt halv tre, men så ikke en drit Lenke til kommentar
Artemis-Entreri Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Her er et par tatt mellom Åsbygda og Jevnaker i Ringerike. Ikke det mest spennende Nordlyset jeg har sett. Var så vidt synlig som et svakt grønt belte. Stod på en øde vei og banna høyt når jeg så billys borti svingen, men ble en ganske kul effekt på bilde Edit: Tatt i kveld mellom 02-03 Endret 5. august 2010 av Artemis-Entreri Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå