fluefiskern Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Den berykta grønne stripa Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Høyt oppe eller lengre nede? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Høyt oppe eller lengre nede? Ikke veldig høyt, men heller ikke veldig lavt Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Skal jeg stikke ned til innsjøen og ta et lite testbilde? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Skal jeg stikke ned til innsjøen og ta et lite testbilde? Hva har du og tape? Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Definitivt ikke noe i nærheten av nordlys å se her ihvertfall. Det mest spennende er vel Karlsvogna, men den er der jo tross alt hver dag...Veldig klart vær ute, så hadde det vært noe hadde jeg sett det. Tror jeg tar kvelden gitt. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Oppdatering kl. 01.10: Den første gass-skyen fra Solen traff kl.19.30 norsk tid i kveld. Akkurat nå er det i ferd med å bli ganske kraftig nordlys over de nordige delene av Sør-Norge. Det er godt mulig at det sprer seg sørover. Jeg står selv oppe i nordlige Nordmarka og kikker mot nord. Her har det kommet noen tåkeskyer innimellom, men nå sprekker det opp … Det er ventet at to , og ikke bare en, sky fra Solen skal treffe Jorden. Den første suser atlså forbi oss akkurat nå! Ny oppdatering kommer i morgen. Dette sier Ødegård på sin blogg. http://blogg.nrk.no/astro/ Lenke til kommentar
Christiαno Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Aw, trønderne får all moroa. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Like dødt på himmelen som i en grav her. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Kan melde om dårlige utsikter i Langesund også. Utenom et og annet stjerneskudd. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Kan melde om dårlige utsikter i Langesund også. Utenom et og annet stjerneskudd. Håper du indelig bruker alle de ønskene på nordlys? Endret 3. august 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Breni Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 nei, nå går jeg også til sengs.. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Jeg ser lyset på hvaler nå! Hvis man titter lenge så ser man at det bølger på himmelen Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Nå var det litt antydning til et grønt bånd i nord her. Men for svakt til å ta noe bilde av. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 Nå var det litt antydning til et grønt bånd i nord her. Men for svakt til å ta noe bilde av. Tull, jeg kunne nesten ikke se det selv men med en 35 sekunder eksponering med en blender på 7.1 og iso 800 fikk jeg et kanonbilde! Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 poster du bildet? det er overskyet her Lenke til kommentar
Runar Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 I Lillehammer er det dessverre for mye tåke til at jeg klarer å se noe som ligner på nordlys. Jeg husker jeg stadig vekk så nordlys da jeg var mindre, men nå er det mange år siden sist jeg så noe. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Bilde er tatt på Hvaler Endret 4. august 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 (endret) Holy makaroni sier jeg bare. Jeg skulle ønske at dere var der jeg var.. Jeg sa at jeg bare skulle ned og ta et testbilde for to timer siden, og forøvrig så ble det det.. Jeg satt ned stativet og tok et testbilde av noen trær med himmel over og dette kom på skjermen: Ser dere noe spennende? Jeg ble litt forundra faktisk og fikk litt sjokk siden det faktisk lignet på noe. Så jeg løp rundt trærne og tok flere bilder og GODDAMN! Nordlys! Snakk om å være på rett plass til rett tid! Etter et par middelmådige bilder med et smil på munnen så bestemte jeg meg for å klatre opp i et sånn fuglekikkehus med utsikt over innsjøen og der var det perfekt. De første minuttene var det faktisk utrolig vanskelig å se, jeg måtte liksom se en annen plass for å såvidt legge merke til det. Men etter en halvtime ble det så sterkt og vakkert at jeg fikk tårer i øyenkroken! Kan legge til et bilde jeg tok nærmere slutten da det ikke var så sterkt, men likevel vakkert. Bildet er tatt i Grimstad, dvs at det rakk helt ned til spissen av Norge! I tillegg så jeg faktisk syv stjerneskudd, pluss to rare saktegående stjerner som etterhvert sluknet. Endret 4. august 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
Moff Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Oi, er du i Grimstad. Jeg er i grimstad, men så ikke en DEAYIMnd shjit.. Horisonten er kvalmende grønn tho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå