# offline Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 ... Tror det er sola som har dukket under horisonten som lager den grønnfargen. Det er vell på det mørkeste mellom 01-02? Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) ... Tror det er sola som har dukket under horisonten som lager den grønnfargen. Tanken slo meg og. Men, solen står nesten Nord-Øst kan jeg se nå. Dette er ifølge rødfargen på skyene. Det grønne skjæret ligger mer N-V Endret 3. august 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) GJENNOMBRUDD! "Klokken 23:29 har jeg observert det som kan minne om en svak grønnaktig dis. Se mot nord og så opp 80-90 grader. Jeg vil tro det kommer til å bli enda mer synlig, da sola fremdeles er for lys over horisonten. Spennende! - Fredrik J.R. (19) fra Kristiansand" Kilde: VG OMG! Skjer det virkelig noe? Og i Kristiansand også da.. rett ved meg! Som han sier: spennende! Ser selv et grønt skjær bak noen skyer Nja, tror det er false alarm. Dette grønnskjæret er vel bare en tidligere lyseblå himmel som falner og skifter farge etterhvert som lyset forsvinner. Ville ikke blitt forbauset om jeg så det en kveld. Too late. Endret 3. august 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Her er jo himmelen fortsatt blå... og 4/8 skyet. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Her er jo himmelen fortsatt blå... og 4/8 skyet. 4/8? Da er du heldig. Her er det minst 24/48. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hadde vært litt artig om folk kunne ta et lite snapshot av plassen de sitter på bare sånn for å sammenligne. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Hadde vært litt artig om folk kunne ta et lite snapshot av plassen de sitter på bare sånn for å sammenligne. PLassene eller himmelen? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hadde vært litt artig om folk kunne ta et lite snapshot av plassen de sitter på bare sånn for å sammenligne. PLassene eller himmelen? Tenkte på location. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) [quote name='C₈H₁₀N₄O₂' date=' 4. august 2010 - 00:16' timestamp='1280873813' p 4/8? Da er du heldig. Her er det minst 24/48. Er du ikke nerd, eller? Skydekke oppgis i åttendedeler: http://no.wikipedia.org/wiki/Skydekke Edit: Whoa! Here be f'ed up forum. Endret 3. august 2010 av Anew Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 Wiciwato: Aye, her er det igrunn en stol, et glassbord, en plate melkesjokolade, solo og vinduer med panoramautsikt over horisonten Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Heldiggris. Utsikt nordover i suppose? Jeg tenkte at jeg kanskje skulle dra litt ned i veien her ved en liten innsjø med rimelig grei utsikt nordover. Er litt lys fra veien der, men det er nesten ikke til å unngå. Heldiggris. Utsikt nordover i suppose? Jeg tenkte at jeg kanskje skulle dra litt ned i veien her ved en liten innsjø med rimelig grei utsikt nordover. Er litt lys fra veien der, men det er nesten ikke til å unngå. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Sinsen: Ser ikke en ting! Men skydekket ser ut til og tynnes ut. Skimter noen stjerner. Men jeg er litt engstelig for lysforurensing fra Oslo sentrum. Kan jo ikke sitte oppe til 3 - 4 om natta og vente. Kamera, 14mm vidvinkel og tripod står klar for og løpe ut i en park. AKIRA Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Utsikt fra Nord-vest til nord til Nord-øst Endret 3. august 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Anew Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Gah! Her skyer det til mer og mer. Jeg køyer. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Tar en tur ut å sjekker. edit: superskyfritt her ute, flott stjernehimmel.. Endret 3. august 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Gah! Her skyer det til mer og mer. Jeg køyer. +1, det ser svært dårlig ut for i natt. Ligger i senga og glor ut vinduet, er klar med stativ og 16mm hvis noe skulle skje, men holder meg i beredskap maks en halvtime til. Det eneste interessante der ute nå er en eller annen gjøk som driver og lyser på ting med en sånn lasersak. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Synes jeg skimter en grønn stripe. Vetta pokker om det er synsforvirrelse eller hva pokker Endret 3. august 2010 av Natrich Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Jeg har vært på en av de høyeste toppene i Moss og sitti der frem til 00:30 ca, da ga jeg faen. Hadde alt for lite klær på meg for slik aktivitet Dette grønne som folk skriver om er ikke nordlys, så på det jeg også. Ellers teste igjen i morgen, mer klær og litt seinere oppe. Så ett stjerneskudd i alle fall Lenke til kommentar
# offline Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Synes jeg skimter en grønn stripe. hmmm... Blåstripa Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Jeg og pappa ser et grønt belte som strekker seg over himmelen, mot nord, svakt, veldig svakt Endret 3. august 2010 av Natrich Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå