Gå til innhold

Nordlys over Sør-Norge, 3. og 4. august!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når har dere tenkt å dra ut?

I wish I knew... Det er ikke så mye informasjon om det i media, og jeg har ikke funnet noe på astronomi.no heller. :(

Jeg vil tro at siden det er avhengig av lyset så skal jeg være der når det blir mørkt og utover.. Hvis det kommer skikkelig tidlig i morgen så er det litt surt.. Forhåpentligvis kommer det et skikkelig fint og kraftig nordlys fra det blir mørkt idag til det blir lyst på onsdagen. :)

Lenke til kommentar

Denne siden kan er veldig fin, viser aktiviteten til solen samt at du kan se nordlys-varsel, hvilket aktivitetsnivået til gitt sted smile.gif

Var fin denne.

Ut fra den ser det jo ut til at sjansen er bedre i morgen, eller kanskje i natt.

Venter hjemme for å se om det blir værdt å ta turen ut senere i kveld.

Lenke til kommentar

Denne siden kan er veldig fin, viser aktiviteten til solen samt at du kan se nordlys-varsel, hvilket aktivitetsnivået til gitt sted smile.gif

Var fin denne.

Ut fra den ser det jo ut til at sjansen er bedre i morgen, eller kanskje i natt.

Venter hjemme for å se om det blir værdt å ta turen ut senere i kveld.

Tror og håper de mener i natt.

Lenke til kommentar

Hrmph.. Etter å ha kikket på den siden mistet jeg litt troen.. I og med at jeg bor nesten helt på sørtuppen av Norge så er den sikkert bare synlig helt nede på den nordlige horisonten... Og her nede finnes det knapt en horisont mot nord.. Nada. :(

Jeg tenkte liksom at den skulle være synlig sånn rett over meg som man ser i Nord-norge, men det høres ganske så usannsynlig ut nå. :p

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Det "eneste" stedet jeg tror blir bra er rundt 30 minutts kjøring med scooter, så jeg håper at det blir noe av! Hvis ikke så får jeg vel uansett noen fine seascape bilder. Har en plass 5 minutt unna, men der er det bare skog nordover, så det blir ikke bra tror jeg.

Lenke til kommentar

Dersom det faktisk blir noe nordlys idag burde det være gode muligheter for å få øye på det, det er ihvertfall helt skyfritt overalt her idag. Er litt lyst nordover foreløpig da, men jeg veit ikke hvor mye det har å si.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

GJENNOMBRUDD!

"Klokken 23:29 har jeg observert det som kan minne om en svak grønnaktig dis. Se mot nord og så opp 80-90 grader. Jeg vil tro det kommer til å bli enda mer synlig, da sola fremdeles er for lys over horisonten. Spennende!

- Fredrik J.R. (19) fra Kristiansand" Kilde: VG

OMG! Skjer det virkelig noe? Og i Kristiansand også da.. rett ved meg! Som han sier: spennende!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478

Yr.no har en liten artikkel: http://www.yr.no/nyheter/1.7234487

– Man kan aldri garantere for at man ser nordlyset, men det er gode sjanser for at man denne gangen vil se det i Sør-Norge når natten er på sitt mørkeste, forteller han.

Men NÅR i all verden er natten på sitt mørkeste? Det kunne han ha sagt!

Gidder garantert ikke å vente til 2 - 3 - 4 i natt!

Lenke til kommentar

GJENNOMBRUDD!

"Klokken 23:29 har jeg observert det som kan minne om en svak grønnaktig dis. Se mot nord og så opp 80-90 grader. Jeg vil tro det kommer til å bli enda mer synlig, da sola fremdeles er for lys over horisonten. Spennende!

- Fredrik J.R. (19) fra Kristiansand" Kilde: VG

OMG! Skjer det virkelig noe? Og i Kristiansand også da.. rett ved meg! Som han sier: spennende!

Ser selv et grønt skjær bak noen skyer :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...