Gå til innhold

Veldig enkelt cms system.


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg trenger nå et helt enkelt cms system, ikke noe design eller noe slikt. Bare et helt "basic" cms system. Om noen kan lage, eller om noen vet om noen så skriv under her. Uansett om dere skal ha betalt eller ikke, skriv under her.

 

Jeg vil helst ha med:

- Hovedside Der jeg kan skrive litt tekst, samt innloggging og registrer

- Adminpanel Med bann, endre andres profiler, godkjenne bilder, og lage ranker (mod, admin)

- Galleri Der brukerne kan legge ut bilder

- Egen profilside Hver enkelt bruker har en profilside, der de kan skrive litt om seg selv, fritekst samt sitt bilde.

 

Håper du noen gidder/kan.

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med å ta seg betalt at det kommer til å koste mer en 1000kr, og da må man regge seg som arbeidstaker og arbeidsgiver (noe slikt???).

 

MEN, så enkelt som du beskriver det: hvorfor ikke kode det selv? Vil ta deg maks 1 uke og du lærer noe nytt :D

 

Om ikke: sett på wordpress? Om du mekker en egen theme skal det bli riktig så nice and dandy!

Lenke til kommentar

Jaws enkelt og veldig brukvenlig cms.

http://www.youtube.com/watch?v=SJGfxRsW244

 

Web2py last ned pakk ut.

Start velg passord,webserver vil nå kjøre.

Edit index og du har nå en kjørende webside på under 2min.

Lagd i python som er språket jeg bruker klart mest.

 

Så har man de vanlige joomla,wordpress,drupal....

Fordelen her er at mange bruker dem og det er lettere og finne tutorials og få hjelp.

 

Da er det bare og prøve seg.

Lenke til kommentar

Om du betaler, lager jeg. Har mye erfaring med CMS-systemer, pris kan diskuteres. Men, en pris som er nevnt over er vel en ganske normal pris for slik. Men, jeg er billig i drift (=

 

Skal du ha design samtidig så tar jeg en hundrings ekstra for den delen også. Har lang erfaring med design og utvikling, så jeg er kjapp og effektiv.

Lenke til kommentar
Takker for alle svar, men vil helst ha et helt enkelt med følgene funksjoner som jeg skrev i øverste post i PHP.

PHP har ingen ting ned dette og gjøre,php kan du skrive i på alle cms.

Med jaws kan du lage det du ønsker i første post og selvfølgelig skrive nye funksjoner i php viss det er ønskelig.

 

Du er mange cms og velge mellom fra avansert til enkelt.

http://php.opensourcecms.com/general/ratings.php?pagenumber=1

 

Vil du ikke gjøre noe selv,ja da for du annonsere/poste der dette hører hjemme og ikke under php programmering.

Lenke til kommentar

Jeg skal så klart ikke fraråde deg fra å gå for et enkeltmannskodet cms til formålet, men med mindre dette kun skal brukes som et intranett så vil jeg i det minste minne deg på om at det naturligvis følger med en del risker ved det som det bør tas spesielt forbehold om kontra det å gå for et godt etablert varemerke.

 

Generelt sett pleier jeg å anbefale Drupal, men ikke er det verdens enkleste system å komme i gang med og i din søken etter et så basic cms som mulig antar jeg at Drupal er overkill. Så som et alternativ så vil jeg anbefale deg om å snuse litt på Drupal Gardens, som bygger på Drupals robuste kjerne, men er en betydelig forenklet plattform utviklet av Aquia.

 

Hvis ikke Drupal Gardens skulle falle i smak så råder jeg deg til å ta turen innom Opensourcecms.com, som er en stor samling cms hvor du kan prøvekjøre både frontend og backend av ulike cms uten å måtte laste ned og sette opp en masse ulike produkter som du kun ønsker å teste.

 

(Pirk: Hvorfor er det så mange som skriver "cms system" når CMS står for Content Management System? Publiseringssystem-system? :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...