Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Min overgang fra Ubuntu til Arch Linux og tilhørende spørsmål.

Gjest Slettet+oiasdf79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Har det siste døgnet forsøkt meg på en overgang fra Ubuntu til Arch-linux. Jeg har støtt på noen problemer, men fått løst de fleste. Jeg begynte spørsmålene mine i den frie kafeen, men ettersom at det viser seg å være mye spørsmål, så har jeg valgt å opprette en egen tråd.

Hovedproblemet mitt nå er at jeg ikke får startet Network-manager-applet. Det vil si; jeg får startet den, men den vises ikke i notification area av en eller annen grunn. Har også prøvd å installere wicd, heller ikke den vises i notification area.

ps -A | grep -i applet gir følgende output:

[aleksander@aleksander_laptop ~]$ ps -A | grep -i applet
2117 ?        00:00:00 wnck-applet
2122 ?        00:00:00 clock-applet
2125 ?        00:00:00 battstat-applet
2130 ?        00:00:00 nm-applet
[aleksander@aleksander_laptop ~]$ 

Ser nå at jeg også har problemer med å drivere til det trådløse nettverkskortet mitt til å fungere også.

Broadcom Corporation BCM4311 802.11/g WLAN (rev 01)

Har prøvd meg på denne guiden: http://wiki.archlinux.org/index.php/Broadcom_BCM4312

Men, når jeg kommer til

modprobe wl

får jeg

FATAL: Module wl not found.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WICD har jeg aldri opplevd problemer med. Men har du startet WICD daemon? Hvis ikke, sjekke hva som kommer av meldinger om du starter i terminal. Minns jeg leste noen som opplevde problemet med vertikal panel.

Kan konfirmere at WICD ikke starter uten daemon kjørende, husker noe om en feilmelding om noe i python også

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Jeg beklager å skuffe dere. Jeg har krøpet til korset og installert Ubuntu igjen da jeg trengte å få laptopen opp og gå så fort som mulig. Jeg tror heller at jeg skal satse på å installere Arch på den stasjonære maskinen min senere i uken.

Tusen takk for all hjelp alle sammen, til tross for at jeg ga opp så har jeg lært mye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...