Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppheng på murvegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, holder masse det. Spørs på størrelsen på skruen/plugg, men regner med det er ikke av minste type.

Bak alle plastplugg pakker skal det stå oppført max belasting.

Tusen takk for svar!

det står ingenting om max belastning på min pakke (ikea..), men nå stoler jeg på deg. Jeg har tre forskjellige størrelser på pluggene, så da går jeg for den mellomste eller største. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Eh, størrelsen på pluggen er avhengig av størrelsen på skruen. Du må sørge for å ha rett størrelser at de passer sammen! Har du for stor plugg og liten skrue vil ikke skruen klare å holde seg sikkelig og du risikerer at pluggen eller skruen vil falle ut.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Å borre på vinkel i mur er IKKE å anbefale. Du ender opp med en lite svak punkt på starten, og mur sprekker da lett. Du ender da opp å riskikere at pluggen faller ut.

Når du bruker plugg må du alltid bore inn RETT.

Vinken er greit med spiker direkte i tre.

Lenke til kommentar

Fikk ikke helt til den borringen i går.. Gikk greit i starten, men når jeg var nesten ferdig så ville den ikke lenger inn. Jeg måtte gi opp til slutt for å ikke plage naboene mer enn nødvendig. Hva kan problemet være?

Skal prøve igjen i dag. Kan det være en idé å bruke et mindre borr først?

Lenke til kommentar

Den er stilt inn på slag, og på den pilen som peker inn mot veggen. Jeg prøvde innstillingen for normalbor også i tilfelle jeg traff noe annet enn mur inni der, men det hjalp heller ikke.

Borret ble også glødende rødt etter en stund.. er det normalt eller er det et tegn på at noe er galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...