Audi247 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har en Fujidju Simens. Ganske ny datamaskin. Det første jeg merka som var litt rart med den var at den hadde alle di vanlige kortene innebygd i hovedkorte. Dette var en PC jeg hadde fått av jobben til foreldrene mine. Så jeg dreit i va jeg fikk. Så lenge det var en PC. Men nå som jeg har begynt å spilt en del spill merker jeg at det er ingen av spillene som virker pgr. av at jeg har for dårlig skjermkort. Mitt skjermkort er av type: Intel® 82815 Graphics Controller. Jeg lurer på om det er mulighet for å bare kjøpe et nytt skjermkort og sette inni et Geforce 4 f.eks? Når jeg spør bekjente sier noen at det går og noen sier at jeg må ha nytt hovedkort... Hva er sant? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Hvis du har en agp slot på hovedkortet så er det bare å kjøpe skjermkort. Du kan jo skru opp og se om det sitter en der. Det er den første sloten, er vanligvis brun av farge og strekker seg litt lenger inn mot midten av hovedkortet enn de hvite pci slotene. Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har sett etter. Jeg hadde 3 hvite og en brun som var litt trekkt inn en di andre slottene. Går det bra da? Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Den brune er agp porten, det betyr at du kan kjøpe deg et GeForce 4 skjermkort. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Den brune er agp porten, det betyr at du kan kjøpe deg et GeForce 4 skjermkort. Bare for å være helt sikker, hvor står den brune slot'en? nærmest bunnen av kassen, eller ca. midt på? Grunnen til at jeg spør er at det kan være en CNR, som ikke vil fungere med skjermkort... Det er lite sansynelig at du har en CNR og ikke AGP, men det skader ikke å være sikker Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 når du setter det nye skjermkortet inn må du huske å deaktivere det innebyggde skjermkortet i biosen Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Ja det er ikke dumt å sjekke det, AGP porten er midt på kortet, over alle de andre hvite (og en liten brun en). Den er ca like stor som de andre hvite. Lenke til kommentar
cof Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 er det den nye hjemme pc'en fra statoil du har? Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Tror ikke det blir noe problem med å kjøpe nytt skjermkort Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Se her: Her ser du 3 PCI slot'er. (de svarte over er den eldre ISA standarden) Fra venstre: 1 ISA, 4PCI, 1 CNR, 1AGP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå