Gå til innhold

Leve uten systemet - apokalypse - Diskuter!


Knife

Anbefalte innlegg

Dagens mennesker er helt avhengi (de fleste) av samfunns systemet. Vi lever i et system som styres av mangefoldige mennesker fra Norge til andre siden av kloden. Vi går på skole - utdanner oss - jobber fordi det er det systemet sier vi skal gjøre hvis vi skal ha et bra liv.

 

Tror dem.

 

Systemet har magicpills for alt. Gjør vi det bra på skolen og får en bra utdanning, og lever til 60 så blir du sett som en person som har et velsukksess liv. Blir vi syk er det bare å ta oss en tur til legen for å avklare problemet.

 

Hva om hele sysemet bare raser sammen? Som apokalypse. Verden går under, og alt liv dør sakte og sikkert og det er om å redde seg selv. Sysemet har aldri lært oss til å klare oss selv. Det blir kamp om mat og brensel. Hanibalisme og gjenger oppstår.

 

Hva hadde du gjort hvis overlevesen din hadde blitt truet?

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det første som slår meg i forhold til første innlegget er: hvorfor mener du at vi ikke klarer det?

 

ja selvfølgelig vil livet endre seg, men å si at vi, menneskeheten ikke klarer det er skivebom.

 

eller mener du: "alt liv dør og ingen overlever" for selvfølgelig vil jo ingen overleve at alt liv dør ut.

 

*tillegg*

hva jeg ville gjort? gått til den gården jeg vet har og bruker arbiedshester til å dyrke jord. samlet familie, mat, våpen o.l. og startet prossessen med å klare meg uten alt det andre.

 

sett om jeg kunne skaffet med mange bøker rundt førstehjelp og legepleie/urter som er bra for helsen og kanskje forsøkt å få med meg en lege.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Jeg prøver å leve utenfor systemet.

 

Jeg stikker om kanskje... 4-5 måneder.

Ikke at jeg stikker av fysisk.

Men jeg kan ikke leve på en vanlig måte.

Derfor skal jeg skape meg et nytt liv.

På et nytt plan.

 

For min del er overlevelsen truet allerede.

Jeg mister viljen til å leve med et sånt A4 jobbliv med 3-4 uker ferie.

Haha. Faen heller.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flerkulturen har ødelagt Oslo, byen jeg ble født i.

 

Apokalypsen for oss nordmenn blir på en fjelltopp ett sted, som en utstøtt minoritet i et tyrannisk styre. La oss bli kvitt forræderene først, så kan vi i det minste ha autonomi i vår lille fjellknaus. Det finnes fremdeles europeiske stammer som bor i fjellområdene i muslimske deler av Nord-Afrika. Vi blir som dem. Takk, Stoltenberg..

Lenke til kommentar

Jeg prøver å leve utenfor systemet.

 

Jeg stikker om kanskje... 4-5 måneder.

Ikke at jeg stikker av fysisk.

Men jeg kan ikke leve på en vanlig måte.

Derfor skal jeg skape meg et nytt liv.

På et nytt plan.

 

For min del er overlevelsen truet allerede.

Jeg mister viljen til å leve med et sånt A4 jobbliv med 3-4 uker ferie.

Haha. Faen heller.

Jeg blir med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

du har ikke nylig sett The Book of Eli vel?

 

Nei.. Men skal sjekke den ut :) Har egentlig bare hatt alltid slike ider - har venner som tror ganske mye på samfunnet. Gjør jeg det bra på skolen, får meg et bra utdanning så kommer herredømme og damer på døren.

 

Jeg kunne egentlig også tenkt meg et liv uten systemet. Flyttet ut i skogen og fått erfaring derfra. Men nå som vi mennesker er så avhengi av systemet (og noen som eier skoger og slikt) så vil jeg tenke meg at det vil bli vanskelig.. Og blant annet kan jeg heller ikke leve uten internett :blush:

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Nei.. Men skal sjekke den ut :) Har egentlig bare hatt alltid slike ider - har venner som tror ganske mye på samfunnet. Gjør jeg det bra på skolen, får meg et bra utdanning så kommer herredømme og damer på døren.

 

Jeg kunne egentlig også tenkt meg et liv uten systemet. Flyttet ut i skogen og fått erfaring derfra. Men nå som vi mennesker er så avhengi av systemet (og noen som eier skoger og slikt) så vil jeg tenke meg at det vil bli vanskelig.. Og blant annet kan jeg heller ikke leve uten internett :blush:

kjenner et par av de som du beskriver der, av begge kjønn :p

 

du får begynne med små turer i skog og mark og før du vet ord av det så bor du i skogen, litt slik som han hulemannen.

bare du har mobiltbredbånd og laptop :D

Lenke til kommentar

Nei.. Men skal sjekke den ut :) Har egentlig bare hatt alltid slike ider - har venner som tror ganske mye på samfunnet. Gjør jeg det bra på skolen, får meg et bra utdanning så kommer herredømme og damer på døren.

 

Jeg kunne egentlig også tenkt meg et liv uten systemet. Flyttet ut i skogen og fått erfaring derfra. Men nå som vi mennesker er så avhengi av systemet (og noen som eier skoger og slikt) så vil jeg tenke meg at det vil bli vanskelig.. Og blant annet kan jeg heller ikke leve uten internett :blush:

kjenner et par av de som du beskriver der, av begge kjønn :p

 

du får begynne med små turer i skog og mark og før du vet ord av det så bor du i skogen, litt slik som han hulemannen.

bare du har mobiltbredbånd og laptop :D

 

Hadde egentlig vært greit å bo i en hule uten noen "hverdags" bekymringer. Ingen bekymringer om ting eller klokke. En laptop, en telefon og pizza som kommer fra helekopter fra himmelen. I'm just saying...

Lenke til kommentar

Vel jeg elsker systemet, samfunnet, sivilisasjonen med teknologi og all dens goder. Bare en liten telttur i skogen noen dager viser meg hvor heldig jeg er. Men klart skjønner det er folk som trivs å leve i skogen alla Lars Monsen, Kristoffer Clausen, hulemannen osv.

En the Road, Book of eli verden er bare kult på film. Vet ikke hva jeg hadde gjort viss sivilisasjonen hadde brutt sammen, omkommet mest sannsynlig.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å leve utenfor systemet.

 

Jeg stikker om kanskje... 4-5 måneder.

Ikke at jeg stikker av fysisk.

Men jeg kan ikke leve på en vanlig måte.

Derfor skal jeg skape meg et nytt liv.

På et nytt plan.

 

For min del er overlevelsen truet allerede.

Jeg mister viljen til å leve med et sånt A4 jobbliv med 3-4 uker ferie.

Haha. Faen heller.

 

Bare sånn helt kort, hvordan tenker du at du skal leve da?

 

Har selv tenkt tanken mange ganger. Flytte ned til ett varmt strøk og samlet en slags stamme eller hva man kan kalle det. Levd i jungelen, og det eneste du har tatt med er våpen, redskap til å drive gårdsbruk og andre essensielle ting. Edit: Og små trommer og gitarer! Allsang hele dagen! :fun:

 

Det blir jo bare en tanke da. Men det hadde vært sinnsykt godt en gang i blandt. Bare forsvinne i noen måneder, for så og kommet til bake til systemet vi har her. Trenger jo variasjon, for man blir fort trøtt av samfunnet vi lever i.

Endret av jubb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...