Gå til innhold

Problemer med lader til bærbar..

Anbefalte innlegg

Hei, så jeg har har ett ganske stort problem med laderen til pcen min, kontakt punktet mellom pcen og laderen har blitt ganske revet opp og laderen klarer derfor ikke å levere strøm til pcen lengre. Så vidt jeg har forstått så kan dette fikses med stål tråd og en lodde bolt? Deseverre har jeg ingen av mildene tilgjenglig akkurat nå, så lurer på om det er noen andre metoder jeg kan bruke? Jeg har brukt teip for å holde den sammen til nå, men det funker ikke lengre. Haster litt siden jeg drar på ferie i morgen, tusen takk.

Edit: dette er kanskje litt fare fetched men kunne det f.eks funket å klippe opp ledningen til en gamle playstation 2 kontroller og surre lederene i den rundt tuppen på laderen og teipe igjen? ehm..

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikset min ved og bruke baufil for og åpne boksen for også klippe av over den dårlige delen av kabelen også selvfølgelig markere hvem leder som skulle hvor inne i boksen før jeg avlodda disse.

Hadde da problem med at loddepennen jeg brukte ikke kunne justeres på temperaturen og den fikk ikke smeltet loddetinnet inne i boksen pga det var uten bly, men jeg hadde noe blybasert loddetinn som jeg da bare tilførte for og få myknet opp for og kunne fjerne det som var av loddetinn.

Etter det så dro jeg en krympestrømpe over kabelen jeg skulle lodde fast inne i boksen siden den var for tynn til at man kunne dra den over pluggen som skulle inn i PCen, og hadde da planer om og bruke den som en slags strekkavlaster.

Og etter jeg da var ferdig så tok jeg da litt lim for og lime den sammen igjen og brukte 2stk strips for og holde den i klem til det herdet ordentlig.

Og dette funket som om den skulle vært ny.

--

Bjørnar

Rait.no

Endret av Bjørnar (Rait)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...