PcT Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Valve patcher da dagen lang uten å ta seg betalt. Det blir noe kunstig å framstille det som de enste mulighetene for å patche er månedsavgift eller expantions. AtW Valve lager også expansions, som du burde vite. (og mye lettere baserte spill, som gjerne bruker den gamle grafikk motoren over og over, eller en kjøpt, i motsetning av blizzard som alltid lager sine egne) Og Valve patcher ikke sin spill på samme måte som Blizzard, der er det kun bugfixes, noe som Blizzard vanligvis ikke trenger å patche mye av. Derimot Blizzard patcher enten inn content (se d2) eller balance fixes som i SC2/SC Patche bugfixes = firmaet sitt eget support ansvar, siden de har levert at produkt som popper bugs, mens balance/content = ikke på noe måte krevd og bare gjort for vår del, og eneste logiske som et firma er på en eller annen måte ta seg betalt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Kaller du HL2:Ep1/2 "patcher"? Vi snakker om noe annet enn bugfixes, såvidt jeg vet... Lenke til kommentar
PcT Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Kaller du HL2:Ep1/2 "patcher"? Vi snakker om noe annet enn bugfixes, såvidt jeg vet... HL2:EP1/2 _KOSTET PENGER_ Altså EXPANSIONS. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg vil ikke helt kalle Episode 1 og EPisode 2 "expansions". Med tanke på at de kan spilles alene uten orginalspillet, vil jeg faktisk kalle de egne spill. Brood Wars var en Expansion til Starcraft, da du ikke kunne spille Brood Wars uten Starcraft orginalt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Valve patcher da dagen lang uten å ta seg betalt. Det blir noe kunstig å framstille det som de enste mulighetene for å patche er månedsavgift eller expantions. AtW Valve lager også expansions, som du burde vite. (og mye lettere baserte spill, som gjerne bruker den gamle grafikk motoren over og over, eller en kjøpt, i motsetning av blizzard som alltid lager sine egne) Og Valve patcher ikke sin spill på samme måte som Blizzard, der er det kun bugfixes, noe som Blizzard vanligvis ikke trenger å patche mye av. Derimot Blizzard patcher enten inn content (se d2) eller balance fixes som i SC2/SC Patche bugfixes = firmaet sitt eget support ansvar, siden de har levert at produkt som popper bugs, mens balance/content = ikke på noe måte krevd og bare gjort for vår del, og eneste logiske som et firma er på en eller annen måte ta seg betalt. Har du spillt feks L4D, L4D2, og ikke minst Team Fortress 2? Valve patcher inne enorme mengder content, og også balansering. Antakelig er det patchet inn vesentlig mer multiplayer-content i TF2 enn det vil komme på begge Starcraft-expansionene tilsammen. AtW Lenke til kommentar
PcT Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ja det er også spill som er enten expansiona eller indirekte expansion på. HL2 sine er mer eller mindre expansions, ettersom resten av spillet er 100% identisk (med tanke på det som faktisk er dyrt å lage, graphic engine, fjerne alle visual bugs å få ting til å kjøre smooth) Det er det samma spillet med mer content = expansions. Dessuten å spille dem uten å spille starten mister man mer eller mindre hele poenget mer episode 2. Poenget er at de provider content til samme spill for mer penger, for å faktisk kunne TJENE penger noe disse firmaene er LAGD for å gjøre. Det finnes selvfølgelig unntak, men det er en generell regel for at å lage så bra spill skal kunne lønne seg, at det må gjøres på en eller annen måte som dette. SC2 er også et helt annet type spill enn det Valve lager, SC2 krever som sagt, mye mer ressurser for å kunne lage, å for å kunne gi zerg/protoss campaignsa en verdig blizzard kvalitet kunne de ikke release dem med en liten campaign, heller launche det som et helt expansion pack med 25+ missions. Men ja, melder meg ut av meningløs diskusjon med folk som tydeligvis ikke forstår seg på hvordan man tjener penger, ikke glem at ingenting er gratis på slutten av dagen. Det å si at Blizzard burde gi ut resten av trilogien gratis er som å si at windows burde gitt windows 7 gratis, sorry men sånn funker det ikke, Blizzard bruker millioner av dollar på å lage disse expansionsa, vil du ha dem må du nok fan betale ja. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hvem er det du sikter til som mener de burde gitt ut expantions gratis? Og har du noen kilde på at SC2 krever så mye mere ressurser å lage? Dine faktakunnskaper om andre spill har ikke imponert hittil, så jeg kjøper ikke det helt uten videre. AtW Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 http://palgn.com.au/pc-gaming/16938/starcraft-ii-proves-expensive-for-blizzard/ According to The Wall Street Journal, StarCraft II has cost over USD$100 Million for Blizzard to develop Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 http://palgn.com.au/pc-gaming/16938/starcraft-ii-proves-expensive-for-blizzard/ According to The Wall Street Journal, StarCraft II has cost over USD$100 Million for Blizzard to develop Dette har blitt trukket tilbake av WSJ, det var snakk om WoW-kostnader. AtW Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg vil ikke helt kalle Episode 1 og EPisode 2 "expansions". Med tanke på at de kan spilles alene uten orginalspillet, vil jeg faktisk kalle de egne spill. Brood Wars var en Expansion til Starcraft, da du ikke kunne spille Brood Wars uten Starcraft orginalt. Brood War het den vel. Og HL2-episodene kostet vel penger? Er det galt for Blizzard å ta seg penger for ulike deler av et spill når andre gjør det samme? Skal Blizzard ta seg betalt for patching også? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg vil ikke helt kalle Episode 1 og EPisode 2 "expansions". Med tanke på at de kan spilles alene uten orginalspillet, vil jeg faktisk kalle de egne spill. Brood Wars var en Expansion til Starcraft, da du ikke kunne spille Brood Wars uten Starcraft orginalt. Brood War het den vel. Og HL2-episodene kostet vel penger? Er det galt for Blizzard å ta seg penger for ulike deler av et spill når andre gjør det samme? Skal Blizzard ta seg betalt for patching også? Brood War er muligens det helt korrekt navnet. Hva jeg mente, var at Half Life 2 Episode 1 og Episode 2 kunne installeres på en PC uten Half Life 2-spillet og spille det. Derfor syns jeg ikke det var noen utvidelse, men mer et eget "stand-alone" spill. Brood War for eksempel krevde at orginalen var installert. Jeg har ingenting imot at Blizzard, eller andre selskap tar seg betalt for store utvidelser, og jeg er veldig glad at Blizzard gir ut så mye som de gjør i World of Warcraft uten å ta ekstra betaling. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hehe lo godt da eg leste gjennom denne tråden, folk som skal ha spillet til alle regioner oi 6000 kr for et spill HAHA:) Dummeste eg har høyrt, 299 kr for Starcraft 2 er da lite, Det er eit dritt bra spill. Forstår ikkje ka folk klager etter. Expansions som kommer er jo liek store som eit spill. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hehe lo godt da eg leste gjennom denne tråden, folk som skal ha spillet til alle regioner oi 6000 kr for et spill HAHA:) Dummeste eg har høyrt, 299 kr for Starcraft 2 er da lite, Det er eit dritt bra spill. Forstår ikkje ka folk klager etter. Expansions som kommer er jo liek store som eit spill. Det er ikke så rart du ikke forstår det om du tror problemet til trådstarter er singleplayer-innhold. AtW Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Er som ATW sier her. Trådstarter kritiserer utviklingen til Blizzard når det kommer til multiplayer. Og mener de tar mer betalt, samtidig som de gir en dårlig tjeneste. Det er selvfølgelig folk som er uenige. Jeg er en av de. Jeg kan si meg enig at jeg synes det er en del øndvendige trekk som er gjort av blizzard. Mangel på LAN-funksjon samt ikke mulighet til å se replays sammen. For å nevne de viktigste. Når det er sagt, mener jeg at Blizzard generelt har bevegd seg i en riktig retning. Og at de har grunnlag for alle valgene de har gjort, men vi mangler fakta. Jeg tror ikke blizzard fjernet LAN-funksjonen for teh luls, for å si det slik. Jeg er også rimelig overbevist om at om en stund, så vil SC2 være et mer balansert spill (multiplayer wise) enn SC1. Og at de har tenkt seg mer nøye gjennom før de har sluppet units løs på live servers, enn da de lagde SC1. De har mer erfaring, og vet mer hva de driver med - enn for 12 år siden da de releaset Starcraft 1. Og for meg er det viktigere med et balansert spill enn å kunne se en replay med kompisen min, eller kunne spille mot andre med kun lokalt nettverk. Begge deler hadde selvfølgelig vært optimalt. Men på langt nær grunn nok til å ditche Starcraft og Blizzard. Endret 12. august 2010 av Ajaco 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå