Bjonski Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Jeg har en Toshiba A300 med følgende specs: Intel Pentium Dual T3200 2ghz 3GB ram ATI mobility radeon 3470 256mb Jeg har aldri hatt noen problemer med laptopen, men er litt bekymret for varme. Kjører ofte krevende spill og den blir ganske varm, noen ganger så varm at jeg ikke kan holde i laptopen men må koble til ekstra tastatur og mus. Som sagt har jeg aldri opplevd problemer med at den rebooter eller lignende, så jeg anter at den tåler temperaturene som den oppnår. Temperaturen ligger på 65 grader mens jeg har firefox åpen og skriver dette. Den lå på 59 grader idle. Har ikke fått testet ved 100% load. Det er ganske utrolig at laptopen holder sammen da det virker som 90% av skallet er plast. Stasjonær pcen holder seg på 30-40 grader idle, så jeg finner 65 grader litt høyt. Noen som vet noe mer angående dette? Temperaturen ligger på 80-85 grader ved extracting av en .7z fil (80-100% cpu) Endret 2. august 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 oi . sykt ! jAha .. rart at den holder sammen da som du sa :!: Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hva som er vanlig er avhengig av komponenter, valg av kjøleløsning osv. Alt opp til 95 grader på CPU/GPU under belastning kan være normalt, i enkelte tilfeller også over dettte. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Ser ut som 80-85 grader er temperaturen ved 100% load. Har spilt litt Call of Duty 4 i en halvtime og temparaturen ble ikke høyere enn 85 grader. oi . sykt ! jAha .. rart at den holder sammen da som du sa :!: Posten din var totalt unødvendig. Endret 3. august 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Hva som er vanlig er helt opp til laptopen. Uansett kan du se om du får ut litt støv (trykkluft på boks er en fin ting) og om mulig løft laptopen litt opp fra underlaget når du skal spille så lufta strømmer lettere til. En mulighet er en planke som løfter opp bakenden av maskina - da får du luft til, og maskina vingler ikke når du trykker litt på den. Du kan også sjekke ut undervolting og Granola (veit ikke hvor godt sistnevnte fungerer). Ellers er det masse å finne på NBR. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 3. august 2010 Forfatter Del Skrevet 3. august 2010 (endret) Laptopen står på et 3M LX550 stativ slik at den får god kjøling under. Kjører stresstesten som nevnt på "Undervolting"-tråden har oppnådd 89 grader etter 5 minutter. Edit: Har kjørt i 11 minutter og den har vært stabilt på 90 grader, men nå lukter det litt fra "eksosen". Edit2: Prøver meg litt med undervolting. Har forstått det slik at dette ikke skader hardware på noen måter og at det ikke forårsaker tap av ytelse. Det er rett og slett bare en standard volt-verdi fra produsent for å garantere en fungerende CPU? Edit3: har kjørt i 20 minutter med en volt-verdi på 1.0000V. Standard verdi er 1.2500V. Temperaturen på 100% load har gått ned fra 90 grader til 73-75 grader. Dersom laptopen ikke får blåskjerm ved 1.0000V, er det trygt å bruke den da? Laveste verdi er 0.9500V ved 6x multiplier, mens jeg nå er på 12x multiplier @ 1.0000V Endret 3. august 2010 av Bjohansen Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Så lenge du ikke får blåskjerm er det helt trygt. Om du får blåskjerm, er det bare å øke volten opp et lite hakk. Du mister ikke noe ytelse nei. Alle burde egentlig undervolte cpuen, da det ikke er noen grunn til å ikke gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå