oljones Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Hei! Jeg har en Fujitsu Siemens ESPRIMO E3510. Problemet er: -Maskinen hadde Vista installert, fikk problemer i oppstarten og låste seg. -Slettet og laget ny partisjon med GParted. -Prøvde å installere Windows Server 2008, men ville ikke boote på denne. (dvden booter på andre maskiner) -Prøver å legge inn Windows Vista, men maskinen slår seg av etter at første statusbar (Windows is loading files ... ) er ferdig. Noen som har noen har en ide om hva som kan vere galt, og tips til å kunne ordne dette ? Edit: Endret tittelen Endret 8. august 2010 av oljones Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Varmeproblemer? Prøvd å starte en live-linux cd? Lenke til kommentar
oljones Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Varmeproblemer? Prøvd å starte en live-linux cd? Tror ikke det er varmen, har testet med å starte installasjonen med helt kald maskin. Gparted (linux) bootet fint, og jeg fikk slettet partisjoner. Noen annen linux har jeg ikke. Men det kan jeg jo prøve, har du en å anbefale ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Test feks ubuntu : http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download Lenke til kommentar
oljones Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Test feks ubuntu : http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download Da er dette testet. Maskinen slår seg av 10 sekunder etter at et svart bilde med 2 små figurer nederst(en mann med ring rundt og et annet) har dukket opp. Helt i starten med andre ord. Lenke til kommentar
oljones Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Har nå testet et diagnose verktøy som jeg fant på Fujitsu Siemens sin sider. Det heter SDDOS. Programet sjekket følgende: System board Processor Realtime clock Optical drives Harddisk Memory Graphics Serial and parallel port Ingen feil ble oppdaget. Noen som har noen tips til hva annet jeg kan sjekke for å prøve å finne ut hva som kan vere galt ? Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Du sier du testet med Ubuntu live cd. Cden kommer også med et lite memtest-program som du kan velge når du booter fra cden. Prøv å kjøre det noen timer og se om det dukker opp noen feil. Lenke til kommentar
oljones Skrevet 8. august 2010 Forfatter Del Skrevet 8. august 2010 Da har memtest-programmet gått i 3,5 timer, og går enda. Ingen feil oppdaget sålangt. Hvor lenge skal jeg la det gå, eller stopper det av seg selv når det er ferdig ? Lenke til kommentar
oljones Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 Memtest-programmet fikk gå i nesten 14 timer. Ingen feil ble oppdaget. Og etter restart så bootet linux, og instalasjonen gikk til ca 85%, før maskinen slo seg av. Etter dette var alt som før, maskinen slår seg av atter at den begynner å lese fra cd/dvd. Har i dag også testet en annen harddisk, samme problemet som før. Så det er ikke et harddisk problem. Lenke til kommentar
oljones Skrevet 22. august 2010 Forfatter Del Skrevet 22. august 2010 Da har jeg bestillt nytt HK, håper det ordner seg da. ASUS P5QPL-AM, G41, Socket-775 m-ATX, DDR2, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå