x3m_pl4yer Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Hei. Hardette hovedkortet og trenger å oppdatere BIOS'en for å fikse en bug. Jeg har lastet ned nyeste BIOS versjonen men skjønner ikke åssen jeg skal installere det på lettest måte. Filen er .ROM og vet ikke hva jeg skal gjøre herfra. Om noen har en fin "guide" på dette ville jeg vært veldig glad for det:) Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Det er mulig at du må inn i bios og laste inn derfra. Hvis du går inn i bios hva slags muligheter har du da der? Endret 2. august 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Det er mulig at du må inn i bios og laste inn derfra. Hvis du går inn i bios hva slags muligheter har du da der? Har ingen spesielle muligheter. Har lagt inn .ROM fila på en tom usb pen og prøvde å boote opp, men får opp feilmelding "Remove disks or other media." Press any key to restart. Lenke til kommentar
Bjørnar (Rait) Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 (endret) Vet ikke helt om kanskje usb-pennen må være FAT32, men du skal jo ha mulighet til og gå inn i bios for og da kanskje finne en mulighet for og oppdatere bios der inne ifra. Og mener da at du skal kunne gå inn der selv om du har USB-penn koblet i PCen. -- Bjørnar Rait.no Endret 2. august 2010 av Bjørnar (Rait) Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Vet ikke helt om kanskje usb-pennen må være FAT32, men du skal jo ha mulighet til og gå inn i bios for og da kanskje finne en mulighet for og oppdatere bios der inne ifra. Og mener da at du skal kunne gå inn der selv om du har USB-penn koblet i PCen. -- Bjørnar Rait.no Nå har jeg prøvd både FAT\32, men samme feilmelding kommer opp. Finner ikke noen muligheter i bios heller Skulle det egentlig bare være å kopiere .ROM fila til en usb og boote opp? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Du kan ikke boote fra usbpenn uten at den er gjordt om til boot-disk. Om det er trøblete å lage en boot-disk med flasher på, så har Asus alltid en windows-utility som oppdater bios. Den kan bare lastes ned og installeres, så går det nok. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 De fleste Asus hovedkort har også EZ-Flash som er enkel å bruke. Sett inn USB stikken, start PC og trykk Alt+F2 (mener det er rett) under post, du bør få opp EZ-Flash, velg så USB stikken og .rom filen du har. Framgangsmåten bør også stå i manualen til hovedkortet. Eventuelt kan du gjøre som RulleRimfrost foreslår, men jeg anseer det å oppdatere BIOS fra Windows som kanskje litt mer risikofyllt enn å bruke EZ-Flash. Men klart, går strømmen mens du holder med oppdateringen, skjærer det seg uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå