Hanzo Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg tror jeg har konkludert med at at GTX 460 kort er en verdig arvtager til mitt 8800GTS 512MB kort, og håper jeg får en merkbar oppgradering med dette valget. Vurderte 5850 og 5870, men det virker som om 460 kortet gir en fin kombinasjon av verdi for pengene, og samtidig kjølig og greit. Jeg sitter primært i WoW, så det er uansett ikke det mest krevende oppgaver. Men, hvilket fabrikat skal jeg velge? Ser Palin kommer bra ut, men finner ingen som har disse på Lager. Amentio har Asus versjonen til 1726,- og Gainward til 1632. Zotac sin versjon ser jeg får litt så som så tilbakemelding med tanke på kjøleløsning, og også eVGA har vistnok fått litt klage på støy. Så, er det noen av disse kortene som dere kan anbefalle? Andre som har et GFX460 kort på lager med skikkelig kjøleløsning? Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 2. august 2010 Forfatter Del Skrevet 2. august 2010 Jeg var nok litt kjapt her, ser de korta jeg tenke på her ikke er 1GB versjonen som er den jeg vurdere. Men jeg lurer fortsatt på hvilket kort jeg skal gå for, spesielt siden enkelte klager på støy fra noen GTX460 kort. Er det ingen som kan anbefalle en helt klar modell? Palin korta skryter mange av, men jeg finner ingen som selger dem her i landet? Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Uten å ha personlig erfaring med GTX 460 vil jeg med utgangspunkt i tester valgt et Gainward-kort (1 GB versjonen). Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 4. august 2010 Forfatter Del Skrevet 4. august 2010 hehe, vant jaggu et GFX460 kort på QXL til 800,- pluss frakt Anyways, for å kjøre to kort, kan jeg bruke et hvilket som helst GFX460 kort, eller må de være helt identiske? Altså 2xgainward eller 2xEVGA? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 Nei, du må ha 2x GTX 460 kort med samme kjerne, og helst like mye minne, men 460 blir bare levert med en konfigurasjon så den er grei. Lenke til kommentar
molsen Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Hei, selv har jeg merket meg tre forskjellige gtx 460 1GB kort, men jeg er ikke sikker på hviket som er best. 1. Palit GeForce GTX 460 Sonic HDMI 1GB 2. Gigabyte GeForce GTX 460 OC Mini HDMI Dual-DVI 1GB 3. MSI N460GTX Cyclone OC 1GB Slik jeg ser det så er fordelen med Palit-kortet at det har vanlig HDMI kontakt, men tilgangen fra skikkelige butikker er dårlig, dog prisen er den laveste. MSI-kortet er muligens det aller beste, men er forholdsvis dyrt. Gigabyte-kortet er en del rimeligere, og det er god tilgang på det fra skikkelige butikker (vurderer selv å kjøpe Gigabyte-kortet + Starcraft 2 fra dustin ). Jøss, så at du vant et for 800 kr på qxl, gratulerer Endret 5. august 2010 av molsen Lenke til kommentar
Hanzo Skrevet 5. august 2010 Forfatter Del Skrevet 5. august 2010 Takk for godt svar her,ser i ettertid at plassen jeg køpte kortet fra ikke er spesielt kjappe, og operer med 35 virkedager før de sender ut noe... Det er jo jggu 2 måneder til jeg får kortet da! Så vurdere å kjøpe et til og bruke begge når de andre omsider kommer. Men SC2 som står avbildet sammen med skjermkortet hos Dustin er vel bare en 10 dagers prøveversjonen? Nekter å tro at de bundlet det alt, og ihvertfall ikke til den prisen? Lenke til kommentar
molsen Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg tror ikke at de bundler Starcraft 2 med skjermkortet nei, da hadde det sikkert stått det tydelig. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 De bundler med spillet. De bruker å kjøre med bundles på skjermkort. Dustinhome på det beste. Samme som at de bruker å bundle med CPU'er med spill også. Lenke til kommentar
Bols Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 De bundler med spillet. De bruker å kjøre med bundles på skjermkort. Dustinhome på det beste. Samme som at de bruker å bundle med CPU'er med spill også. Nei, kun en trial-versjon. Fikk fra dustin i går. Lenke til kommentar
molsen Skrevet 7. august 2010 Del Skrevet 7. august 2010 Hvilket GTX460-kort er det som trekker det lengste strået? Blir det Gigabyte sitt, med deres egen kjøleløsning som er stillere en referanse, samtidig som det er billig? Lenke til kommentar
adonay Skrevet 8. august 2010 Del Skrevet 8. august 2010 Hvilket GTX460-kort er det som trekker det lengste strået? Blir det Gigabyte sitt, med deres egen kjøleløsning som er stillere en referanse, samtidig som det er billig? Mine galaxy kort eller Msi kansje ? Mine kort klokker helt rått ! Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Nå er Gainward kommet med en 2GB versjon.Jeg er svært sugen på det kortet.Har nettopp kjøpt Gainward 460 1GB og spiller kun BC på det.Stoor forsjell fra mitt gamle 260 kort.Klokka det rett opp på 800 og tempen er ca 55 under gaming enda. 32 Idle.Produsenten påstår at minnet faktisk blir brukt av kortet og er ikke bare en "gimmic" slik det har vert før med 2GB minne på skjermkort.Hvor mye bedre ytelse kan det gi i praksis tro ? Lenke til kommentar
molsen Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvordan får man kjøpt galaxy-kort i Norge? Blir spennende å se hvordan 2GB-kortet presterer ja, og da for min egen del hvordan det presterer alene. Leste på et forum at 2GB vil bli veldig effektivt i CAD, men mye av dette blir bare synsing. Her er en test av et annet 2GB kort levert av Zotac: http://en.expreview.com/2010/08/08/exclusive-review-of-zotac-geforce-gtx-460-2gb-edition/9041.html 17. august er ETA hos Komplett. Lenke til kommentar
smy Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Viktig med et 460 kort er du kjøper 1gb versjon side 1gb kort har 256bit buss, så kan være samme det tror jeg Endret 10. august 2010 av smy Lenke til kommentar
jin_X Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Vurderer selv Gigabyte Geforce GTX 460 OC 1GB fra Dustinhome. Fin pris på det. Eller så er Gainward GTX 460 1GB kortet på komplett også rimelig nå, men ser at et par stykker klager på støy. Noen som vet hvor mye støy det er på Gigabyte kortet? Går nok for det hvis ikke støyen er for ille. Endret 10. august 2010 av jin_X Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Skal kjøpe samme kort, men jeg kommer til å gå for Gainward GeForce GTX 460 1GB "Goes like Hell - GLH" Fabrikkoverklokket til 800Mhz Test: http://www.fudzilla.com/reviews/reviews/reviews/gainward-gtx-460-gs-goes-like-hell-tested/page-12 Lenke til kommentar
molsen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Gigabyte-kortet skal nok være et av de stillere ifølge diverse tester, men hvilket av Gigabyte-kortet og MSI-kortet som er best er for meg noe uklart, men førstnevnte er jo billigere. Hvis man kjøper Gainward GLH så betaler man for en OC man veldig enkelt kan gjøre selv på alle GTX 460 kort, men det er jo ikke noe dårlig, bare litt dyrt? Lenke til kommentar
Maniac Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hehe sant nok, men personlig, så har jeg litt dårlig erfaring med å overklokke skjermkort selv heh... så jeg vil helst at fabrikken gjør det for meg Lenke til kommentar
molsen Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Åja, hehe, da er det greit å være på den sikre siden Kjøpte meg Starcraft 2 i går og fikk konstatert at mitt integrerte ATI Radeon 4200 ikke kjørte det veldig bra, så da blir det definitivt skjermkort når jeg kommer hjem fra ferie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå