cookie143 Skrevet 2. august 2010 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg planlegger nettbutikk for Norge, Sverige, og Danmark. Med tanke på hosting av en slik nettbutikk ser det ut til at det er en del penger å spare på å hoste i utlandet. Jeg vurderer UKFast i England og Syse Data i Norge, men er også opptatt av att nettstedet er raskt. Har det mye å si om hosting er i England med tanke på ytelse? Vil brukere i Norge oppleve nettstedet som raskere om det er hostet i Norge? Hva med brukere i Sverige og Danmark, kanskje det har mindre å si for de? For nysgjerrighetens skyld, om man ser bort fra tjenestene som hosting selskaper tilbyr (oppetid, strømtilførsel, backup etc.) kan jeg i teorien ha en like rask løsning hostet hjemmefra om Internett forbindelsen er rask nok? Eller er hosting selskapene koblet direkte opp til nasjonale ”backbones” som gjør at de alltid tilbyr bedre ytelse? Håper det er noen som vet noe om dette. Vanskelig å finne informasjon om sammenligning av ytelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå