Gå til innhold

Lydkort + Vann

Anbefalte innlegg

Argggh. Urutt som jeg var greide jeg det store kunststykket å søle vann på mitt audigy lydkort som lå på bordet. Har lagt det til tørk i solsteken. Må jeg anse kortet som død og begravd, eller kan det forstatt lage litt lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Argggh. Urutt som jeg var greide jeg det store kunststykket å søle vann på mitt audigy lydkort som lå på bordet. Har lagt det til tørk i solsteken. Må jeg anse kortet som død og begravd, eller kan det forstatt lage litt lyd?

Det funker når den er tørr. Vannet lagerjo bare kortslutning når kortet har strøm. Og selv da tåler det ufattelig mye. Lydkortet mitt brant engang, funker enda, men låter ille.

Lenke til kommentar
Brant!?

Tungdrevne høyttalere?  :wink:

Nope. Da jeg var yngre så overklokket jeg alt jeg hadde til det de tålte. Men jeg var ekstremt lat, gadd ikke skru av maskinen da jeg skulle sette ribbe på skjermkortet. Ribba falt ned på lydkortet, kortslutta et eller annet, det gnistra og slo flammer :o . Andre ting du ikke må gjøre er å skjenke cola over datan, mens du spiller CS.

Lenke til kommentar
*skrive ned* kjekk huske liste

1. Ikke spille cs og mekke data.

2. Ikke miste noe inni datan. :)

Føy også til:

3. ikke installere programmer når prosessortempraturen er så høy at MM5 ikke gjenkjenner den.

4. Ikke mekk data når du er trøtt, du kommer garantert til å finne på dumme ting som å ta ut minne mens maskina står på.

5. Ikke ha maskinen ute om vintern når det snør.

6. Ikke søl vann i skjermen mens den står på.

7. Ikke stikk fingerne inn i industri-vifter, du kommer til å få blod på hovedkortet.

8. Husk å sette på ribbe på AMD prosessorer.

9. Ikke skru av pcen mens lyden på anlegget står på full guffe.

10. Ikke mekk sub og spille BF 1942 samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg har kolbet til en 15" PA høytaler rett i lydkortet mitt!! Høytaleren fungerer som nattbord og.

Blir faktisk så pass med bass at jeg er redd for å bråke for de som bor over meg.

Cluet er at en 15" med horn diskant er ekstremt lettdrevent.

Noen bedre?

MVH Øyvind

Lenke til kommentar
*skrive ned* kjekk huske liste

1. Ikke spille cs og mekke data.

2. Ikke miste noe inni datan. :)

Føy også til:

3. ikke installere programmer når prosessortempraturen er så høy at MM5 ikke gjenkjenner den.

4. Ikke mekk data når du er trøtt, du kommer garantert til å finne på dumme ting som å ta ut minne mens maskina står på.

5. Ikke ha maskinen ute om vintern når det snør.

6. Ikke søl vann i skjermen mens den står på.

7. Ikke stikk fingerne inn i industri-vifter, du kommer til å få blod på hovedkortet.

8. Husk å sette på ribbe på AMD prosessorer.

9. Ikke skru av pcen mens lyden på anlegget står på full guffe.

10. Ikke mekk sub og spille BF 1942 samtidig.

:D

så lenge lydkortet er uten vann når strømmen kommer, skal det funke som normalt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...