Gå til innhold

Nikon D95 - magnesium/1080 video/6fps/39 AFpkt/16Mp DX

Anbefalte innlegg

Ifølge Nikonrumours vil erstatteren for D90 hete D95 og ha følgende spekk:

* The Nikon D90 replacement will probably be called Nikon D95.

* Magnesium body. Previous reports indicated that parts of the body will be aluminium. My guess here is that the body will be magnesium-alloy, just like the D300s.

* 16MP sensor (expected)

* 1080 HD video.

* 6 fps (FYI: Nikon D90 does 4.5fps, the D300s – 7fps). The initial report was for 8fps. Let’s just say it will be somewhere between 6-8fps.

* 39 AF points.

* Price: $1199 for body only.

Høres veldig ut som en krympet D300 men det er helt OK for meg forutsatt at egenskapene på høy ISO ikke er blitt dårligere, vekten ikke er økt nevneverdig, huset ikke er blitt større og at den gode ergonomien er beholdt/forbedret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tydeligvis mest interesse for Canon-rykter her, men jeg synes nå denne ser svært interesssant ut, også i lys av hvordan Canon har posisjonert 60D.

Hvis denne D7000 i vekt og volum er som D90, så kan dette bli meget bra!!

* 100% viewfinder

* Dual SD memory card slots

* Magnesium-alloy body

* 16.2MP CMOS sensor (DX)

* Expeed 2

* 1080 HD video @24p | 720 @30p (not sure about those)

* 20 min video recording (up from 5min on the D90)

* Save images from video (similar to the D3s)

* AF during video

* Stereo mic input for video

* 6 fps

* Virtual horizon (like the D300s)

* One touch video and/or live view (similar to the D3100)

* Improved ISO range: 100-25600

* 39 AF points

* Wireless flash

* Weather proof (like the D300s)

* New battery system

* Expected price: $1199 for body only

* Update: no swivel display

Lenke til kommentar

håper at dette kommer til å stemme. kikker innom nr.com daglig:p lurer på hva nytt batteri system betyr.

Sikkert litt "smartere" batteri enn den gamle. Slik at kamera kan gjenkjenne de forskjellige batteriene. Og slik at det blir vanskeligere å lage "pirat-batterier". Samt at de ikke er kompatible med de gamle, slik at hvis du oppgraderer kamera, så må du ha nye batterier også.

Lenke til kommentar

Dette lanseres visstnok 15.september.

Det Nikon her gjør er jo også interessant i forhold til Canons intro av 60D. Mange av Canon-folket sliter jo med å forstå Canons valg når de har utviklet 60D, mens iallfall jeg, som kjenner Nikon D90, mener at Canon bare har tettet et gapende hull i sitt SLR-sortiment ved intro av 60D. Helt logisk.

Hvis jeg forutsetter at Nikon har

- beholdt (ca) størrelse og vekt for D7000 på D90-nivå

- har et spek-nivå som angitt over

- en sensor med minst like gode ISO-egenskaper som D90,

- klarer et prisnivå rundt 9000

(mye tyder på at alt dette innfris)

..så har de levert et meget kompetent svar på Canons 60D.

D7000 fremstår da som et mini D300s med magnesium-hus, 100% søker, værtetting, doble minnekort-plasser, gode videofunksjoner, bedre oppløsning etc

Spørsmålet blir jo da hva i allverden skal Nikon finne på for å, i tilstrekkelig grad, skille D7000 og etterfølgeren til D300s ?

Lenke til kommentar

AFS 35 1,4 er vel noe jeg har ventet på lenge, og om den innfrir kommer den til å erstatte 35/2,0 som mitt "standard-objektiv" eller "walk-around", som man sier på godt norsk, på D700.

Veldig spent på vekt, fysisk størrelse og ergonomi på D7000. På sikt kommer nok denne til å erstatte min D90 forutsatt at sensoren er god og at Nikon ikke har økt størrelsen nevneverdig i forhold til D90.

Lenke til kommentar

Damn, lekkert!

Jeg liker det de har gjort med to modushjul oppå hverandre, og kameraet ser ut til å ha det meste av knapper og tilkoblinger.

Jeg har D700 allerede men får nesten lyst til å kjøpe dette til video og som et lettere reisekamera.

Mange av Canon-folket sliter jo med å forstå Canons valg når de har utviklet 60D, mens iallfall jeg, som kjenner Nikon D90, mener at Canon bare har tettet et gapende hull i sitt SLR-sortiment ved intro av 60D. Helt logisk.

Det som er ulogisk er navnevalget. 60D skulle jo logisk sett være en ren oppfølger til 50D, men på enkelte områder er jo kameraet dårligere.

Uansett er det nok liten tvil om at D7000 kommer til å gi 60D konkurranse.

Lenke til kommentar

Vanskelig å bedømme fra bildene, men hvis denne her faktisk har magnesiumkonstruksjon og værtetting er det helt nøyaktig det kameraet jeg har ventet på at Nikon skulle lansere. Nå må jeg virkelig kutte ned på kaffen så jeg får råd til den.

Same her, faen.

Må tvinga meg sjølv til å innvestera i blitsar og objektiv; D90 duge jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...