Gå til innhold

Kan ateisme eller vitenskap være religioner?

Anbefalte innlegg

Jeg har min magesekk fylt av den opphøyede nuddelhet, og venter i spenning på den dagen hans rike skal komme til jorden. Så ikke fortell meg at han er utenfor mennesket, da jeg vitterlig er et bevis på det motsatte!!

Vende om? Hvorfor det? I den himmelen jeg skal til har de strippere og øl.. Din himmel virker ti ganger kjedeligere!

EDIT: I tillegg burde du vite at Jesus er monsterets enbårne sønn! Dette er da selvinnlysende! Hvis du ikke er enig vil jeg be deg presentere empiriske bevis for det motsatte, og i så fall kvalifiserer du deg til vinner av 250 000$

Endret av soulless
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud er ikke en overnaturlig kraft, Aurvan

Gud er det gode i alle mennesker, kjærligheten.

nei

Du kaller Gud en overnaturlig kraft, fordi du ønsker å gjøre Gud til et eventyr.

Mens Gud i virkelighten er en integrert del av mennesket.

Jepp, og det er også det flyvende spaghetti monsteret samt usynlige rosa enhjørninger og alver.

Muligens også julenissen, men jeg er litt usikker på dette punktet da jeg tror kanskje det er de usynlige enhjørningene som spiser grøten jeg setter ut på trappa.

Alt dette du nevner er ting utenfor mennesket, soulless

Gud er i Mennesket !

Jesus Kristus > De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

Det er den store kjærligheten som er i mennesket Jesus Kristus som får Ham til å si, å gjøre det Han gjør.

Å vende Gud ryggen er dumskap, soulless

Vend om !

Vende om? Hvorfor det? I den himmelen jeg skal til har de strippere og øl.. Din himmel virker ti ganger kjedeligere!

EDIT: I tillegg burde du vite at Jesus er monsterets enbårne sønn! Dette er da selvinnlysende!

Ditt bilde av Gud og himmelen er feil. Du står med ryggen til å ser ut i svarte mørket. Ingen ting er som du tror.

Lenke til kommentar

nei

Du kaller Gud en overnaturlig kraft, fordi du ønsker å gjøre Gud til et eventyr.

Jepp, og det er også det flyvende spaghetti monsteret samt usynlige rosa enhjørninger og alver.

Muligens også julenissen, men jeg er litt usikker på dette punktet da jeg tror kanskje det er de usynlige enhjørningene som spiser grøten jeg setter ut på trappa.

Alt dette du nevner er ting utenfor mennesket, soulless

Gud er i Mennesket !

Jesus Kristus > De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld.

Det er den store kjærligheten som er i mennesket Jesus Kristus som får Ham til å si, å gjøre det Han gjør.

Å vende Gud ryggen er dumskap, soulless

Vend om !

EDIT: I tillegg burde du vite at Jesus er monsterets enbårne sønn! Dette er da selvinnlysende!

Ditt bilde av Gud og himmelen er feil. Du står med ryggen til å ser ut i svarte mørket. Ingen ting er som du tror.

Hah! Det er du som tar feil! Jeg kan vise til hellige skrifter som motsier alt du har å komme med, og jeg vet at disse er rett, for det står skrevet i dem!

Hvis du vil overbevise meg om at jeg tar feil, og du har rett, så vær så snill å presenter meg med et argument mot FSM, som samtidig ikke kan benyttes mot din tro.

Lenke til kommentar

Det bildet skriftene viser er feil. Kun Jesus Kristus har sett Gud og vist verden hvem Han er (det riktige bildet) alt annet er løgn. Jesus Kristus er sannheten om Gud.

Gud er slik Jesus Kristus er, ikke slik skriftene sier.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

nei

Du mener altså at Gud er en del av (bundet av) naturen? Interessant.

Lenke til kommentar

Det bildet skriftene viser er feil. Kun Jesus Kristus har sett Gud og vist verden hvem Han er (det riktige bildet) alt annet er løgn. Jesus Kristus er sannheten om Gud.

Dine påstander er så feil IHS! Åpne øyene og se lyset i den hellige spaghettihet! Jesus Kristus var bare en marionette for de lange omnipotente trådene til det flyvende spaghetti monsteret!

Vend deg om og aksepter Sannheten før det er for sent (muligens må du innta Kristi blod i form av den hellige spaghettisaus før du blir frelst)!

Lenke til kommentar

nei

Naturen (omverden) er et produkt av Gud som er innvendig.

Lenke til kommentar

Ganske interessant alt du skriver her IHS. Hvor er det du har fått vite alt dette ordrett fra? Eller er det din tolkning av noe?

Og hvordan kan du være så skråsikker på at det du sier er sant? Du er klar over at du refererer til skrifter som er tusener av år gamle? Og hvis svaret på alt dette er tro, så er det ikke noe poeng i det hele tatt å ha denne diskusjonen fordi blind tro kan ikke diskuteres eller argumenteres nettopp fordi du ikke trenger diskusjoner eller argumenter eller bevis for å tro blindt på noe. Har jeg rett?

Men litt tilbake på topic da. Hva synes du, IHS om at ateisme er en religion eller ikke?

Lenke til kommentar

nei

Så Gud er utenfor naturen, altså overnaturlig?

Lenke til kommentar

nei

Hvordan får du innvendig til å bli utenfor ?

Lenke til kommentar

nei

Hvordan får du innvendig til å bli utenfor ?

Så Gud er en del av (bundet av) naturen?

Lenke til kommentar

Kort oppsummert:

Nei, ateisme og vitenskap er ikke tullete religion. Du TROR ikke på vitenskap, du aksepterer vitenskap på grunnlag av bevis, ikke på grunn av idiotiske dogmer som påståes i tullete bøker. Og ateist blir du når det går opp for deg at all religion er menneskehetens aller største bløff og den dummeste oppfinneslen vi noen sinne har funnet opp! Direkte fordummende etter min mening.

Neste spørsmål!

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Kort oppsummert:

Nei, ateisme og vitenskap er ikke tullete religion. Du TROR ikke på vitenskap, du aksepterer vitenskap på grunnlag av bevis, ikke på grunn av idiotiske dogmer som påståes i tullete bøker. Og ateist blir du når det går opp for deg at all religion er menneskehetens aller største bløff og den dummeste oppfinneslen vi noen sinne har funnet opp! Direkte fordummende etter min mening.

Neste spørsmål!

:)

Jeg er veldig enig med deg, men jeg tror ikke alle andre er det.

Lenke til kommentar
Et lite resonnement i farten: (Den moderne) Vitenskapen utelukker Guds eksistens og forholder seg kun til det analyserbare, målbare og det som kan struktureres av oss mennesker og våre oppfinnelser; og uten Gud finnes det ingen absolutte normer, morallover, etikk osv.

Dette er jo bare tull.

-k

• Liker 1
Lenke til kommentar
Et lite resonnement i farten: (Den moderne) Vitenskapen utelukker Guds eksistens og forholder seg kun til det analyserbare, målbare og det som kan struktureres av oss mennesker og våre oppfinnelser; og uten Gud finnes det ingen absolutte normer, morallover, etikk osv.

Dette er jo bare tull.

-k

Det gjenspeiler bare hvor lite kontroll de selv mener de har når de tror at uten gudetro ville de slått ihjel folk i øst og vest og myrdet, plyndret og voldtatt i nord og sør... :no:

Disse menneskene skulle vært sperret inne på sinnsykhus spør du meg, for de er jo farlige som bare faan der de går rundt som tikkende bomber og bare venter på å finne ut at gud ikke eksisterer og derved eksploderer i vill og uhemmete mord, brann og voldslyst fordi de er så utrolig svake mennesker som ikke klarer å ta kontroll over sine egne liv... Vi burde sperret dem inne i kirker og skutt dem med en gang de mistet sin gudstro og kom ut derfra, morder svina....

For hva gir du meg for så svake mennesker?

Her har jeg vandret rundt i snart førti år uten å tro på noe av dette religiøse vissvasset og jeg har hverken slått ihjel, plyndret, ranet eller voldtatt hverken mann eller kvinne, dyr eller fe og jeg blir litt irritert merker jeg når kommer slike religiøse spirrivipper og påstår at folk som bruker hodet selv, de tar sine egne valg og STÅR for dem, de er voksne nok til å ta på seg skylden for det de har skylden for og ikke tillegger den til eventyr helter må ha troen på en påstått gude skikkelse for å opprettholde lov og orden... :no: Fy så godt du tror om deg selv Mennesket og fy så arrogant og lite voksen du er når du tror at folk må tro på en påstått gud for å være gode, snille og hjelpsomme! Tenk deg om da er du snill og ikke bare sitt der å gap ut idiotiske påstander du tydeligvis er programforpliktet til å rape opp! Sjerpings, for selv du er ikke så ignorant at du ikke ser at dette er feil!

Er det rart at en aksepterer vitenskap isteden for gudelig vissvass sier jeg? :)

Lenke til kommentar

Det gjenspeiler bare hvor lite kontroll de selv mener de har når de tror at uten gudetro ville de slått ihjel folk i øst og vest og myrdet, plyndret og voldtatt i nord og sør... :no:

De fleste kommuniststater greide fint å "myrde, plyndre og voldta" med en ideologi som aktivt undertrykket religion. Menneskelig grusomhet er tydeligvis noe som ligger dypt forankret i oss, og religion er bare en av mange ting som kan undertrykke eller framelske grusomme handlinger.

Det som skremmer meg med enkelte religioner (og forsåvidt sosialdemokratiet) er at det tilsynelatende i noen grad fritar individet for makt og ansvar. Det synes jeg er skummelt.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...